איך הרשתות החברתיות משפיעות על המוניטין האינטרנטי?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

נושא המוניטין האינטרנטי עבר שינויים רבים במהלך השנים (המעטות יחסית) ונחשב למורכב ורגיש. לכל צעד יש השלכות צפויות ובלתי צפויות והשפעות מגוונות במספר רב של זירות. הרשתות החברתיות שתפסו מקום נכבד בשגרת חיינו בעשור האחרון מהוות היום חלק בלתי נפרד ממעטפת אינטרנטית לשמירה על המוניטין.

איך יוצרים באז חיובי ולחילופין איך עוצרים התדרדרות שיח שלילי? עד כמה גבוהה מהירות ההפצה בפלטפורמות השונות ואיך משפיעות הרשתות החברתיות על זירות נוספות?

הרסנית אבל זמנית?

מתבססות על טרנדים ועל תחומי עניין - רשתות חברתיות
מתבססות על טרנדים ועל תחומי עניין – רשתות חברתיות

ניהול מוניטין באינטרנט אינו מורכב מטיפול בתוצאות החיפוש של גוגל בלבד. המוניטין ברשת כולל מספר רב של זירות, כאשר הרשתות החברתיות מהוות חלק גדול, יש האומרים כי הוא הגדול ביותר והמשפיע ביותר, אך פעמים רבות הוא גם מתפוגג הכי מהר. אם נזק תדמיתי בתוצאות החיפוש של גוגל נחשב למכה בינונית לטווח ארוך, אז אפשר להגיד כי לרשתות החברתיות השפעה הרסנית וכואבת, אך לזמן מוגבל.

למה זמן מוגבל? מכיוון שהרשתות החברתיות מתעדכנות על בסיס שעתי ומה שעניין אתמול לא בהכרח יעניין מחר. פלטפורמות כמו פייסבוק וטוויטר מתבססות על טרנדים, על תחומי עניין ובעצם על כל נושא שנכנס לשיח החברתי הציבורי. במה שונות הזירות החברתיות מתוצאות החיפוש? המידע המוצג בהן לרוב 'נדחף' כלפי מטה כאשר נכנסת ידיעה או סוגיה מעניינת חדשה. מצב אחר שלא ניתן להתעלם ממנו הוא כאשר מדובר במידע המופיע ברשת חברתית שתוצאותיה נסרקות בגוגל ומשתלבות באופן מורגש בתוצאות החיפוש.

השפעה ניכרת על תוצאות החיפוש

חשבתם שמה שקורה בפייסבוק נשאר בפייסבוק? אז כדאי שתחשבו שוב. חלק לא קטן מהרשתות החברתיות (ביניהן גם פייסבוק) נסרקות בגוגל ומשתלבות היטב בתוצאות החיפוש. פרופילים חזקים ועמודים עסקיים מקבלים מקום של כבוד בגוגל ופעמים רבות מדורגים גבוה, אפילו מעל אתרים. עסקים רבים מוותרים בימינו על אתר עצמאי ומעדיפים להשקיע בעמוד פייסבוק מתוחזק כראוי במקום. מיותר לציין כי שילוב של אתר ועמוד פייסבוק עסקי ימקמו אתכם גבוה בתוצאות החיפוש תחת ביטויים רצויים.

כמות הפיצ'רים הזמינים ברשתות החברתיות רק הולכת וגדלה, אם בעבר התאפשר לנו להעלות פוסטים ותמונות בלבד, בימינו כבר ניתן להעלות שידורים חיים, ליצור סקרים ובכלל להגדיל בצורה משמעותית את האינטראקציה עם קהל הגולשים ולשמר את המוניטין האינטרנטי.

דוגמא לתחזוק עמוד עסקי (מתוך עמוד הפייסבוק של HOT)
דוגמא לתחזוק עמוד עסקי (מתוך עמוד הפייסבוק של HOT).

הפיכת הרשתות החברתיות ליתרון עבור העסק

אם עד עכשיו עסקנו בעיקר בסיכונים שבתחזוק פרופילים ברשתות חברתיות ובהשפעתם השלילית על מוניטין באינטרנט, עכשיו נדבר על הפוטנציאל הרווחי ועל יתרונות השימוש בזירות אלה. שימוש נרחב ותכופתי בפלטפורמות פופולריות עשוי להוביל להגדלת קהל הלקוחות, הגברת החשיפה למותג וחיזוק האינטראקציה עם הגולשים. לזירות השונות השפעות רבות ומגוונות, עם כלי ניתוח מתקדמים המסייעים בשיפור השירות ובכיסוי רחב של גולשים המתאימים להפוך בעתיד הקרוב לצרכנים.

רשתות ביגוד למשל החלו למכור מוצרים בעמודי הפייסבוק העסקיים שלהם ולהגריל פרסים מפנקים בין העוקבים. ה'סיכון' התדמיתי שבשימוש נרחב ברשתות חברתיות שווה את המאמץ, שכן הוא עשוי להניב חשיפה עצומה ולשמש ככלי שיווקי לכל דבר ועניין.

איך עוצרים/מפחיתים שיח שלילי נרחב ברשתות החברתיות?

אם כבר פותחים עמודים עסקיים ופרופילים בזירות השונות, חשוב להבין כי מדובר בהשקעה לטווח ארוך, עם כל ההשלכות הכלולות. אין כל טעם לתחזק מספר פלטפורמות ללא מעקב ובקרה נכונים וללא מתן מענה לגולשים. במציאות הנוכחית של תחרות גבוהה כמעט בכל תחום אפשרי, הצרכנים/הגולשים אינם נוהגים 'לשבור את הראש' אלא פשוט לעבור הלאה ולחפש נותן שירות חלופי. מי שלא יספק תשובות והוכחות וכמובן מי שלא יראה נוכחות אינטרנטית מורגשת, לא יצליח לחזק את הקשר עם לקוחותיו ואף יגרום לחלקם לנטוש את העסק.

לסיכום: מענה מהיר, מועיל ואדיב ואינטראקציה הדוקה עם הגולשים הם כמובן סוד ההצלחה ברשתות חברתיות. השתמשו כראוי בפוטנציאל הענק שטמון בזירות אלה אך שמרו על זהירות וזכרו: מספיקה תגובה אחת לא ראויה ליצירת שיימינג במימדים שלא חזיתם ונטישה המונית של עוקבים וצרכנים."צפו בקטעי ווידאו המסבירים את התפתחות והשפעת הרשתות החברתיות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button