הרסו מוניטין אינטרנטי של צלמת חתונות וחויבו בפיצוי של יותר ממיליון דולר

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

במהלך סוף חודש יולי, צלמת חתונות מדאלאס שבארצות הברית זכתה בפיצוי של 1.08 מיליון דולר, בתביעה שהגישה נגד בלוגרית מקומית ובן זוגה, אשר הקימו קמפיין נרחב באינטרנט להריסת העסק שלה כצלמת חתונות. מדובר במקרה נוסף, הממחיש את עוצמת המדיה הדיגיטלית ואת חשיבות ניהול המוניטין באינטרנט.

Untitled design

כפי שפורסם בכתבה באתר 'Dallas News', חבר המושבעים של דאלאס הגיע למסקנה כי נילי ואנדרו מולדובאן (בני הזוג הנתבעים), השקיעו מאמצים רבים בפגיעה מקסימלית בעסק של צלמת החתונות 'אנדראה פוליטו צילומים', כפי שהוצג בתביעה שהוגשה כנגדם בשנת 2015. אנדראה פוליטו טענה כי נלחמה רבות בכדי להחזיר לעצמה את המוניטין שבנתה במשך עשרות שנים. "הגעתי להישגים מרשימים במהלך השנים, הם לקחו ממני הכל." 

הכל התחיל כאשר בני הזוג מולדובאן שכרו שירותי צילום מפוליטו והחברה שברשותה. מספר שבועות לאחר החתונה, הם התחילו לשלוח מיילים תכופתיים לחברת הצילומים וביקשו לדעת מתי התמונות באיכות HD יהיו זמינות עבורם. התשובה שקיבלו בני הזוג מהחברה היתה כי עפ"י החוזה שנחתם עימם, התמונות ישוחררו במועד סיום האלבום וכי בכל מקרה, בני הזוג עוד לא בחרו תמונת שער, כפי שהתבקשו.

בני הזוג התבקשו לשלם 125$ עבור הקאבר לצילומים אך הם סירבו לשלם בטענה שהוא כלול במחיר ששילמו מראש. לאחר מספר שבועות של מחלוקת, גילתה פוליטו כי בני הזוג יצרו קשר עם מספר תחנות טלוויזיה מקומיות וסיפרו כי חברת הצילומים מחזיקה בתמונות כבני ערובה.

"אנשים רבים הכירו אותי, מדובר במוניטין של 13 שנים שנהרס בין לילה. ההצהרות, ההשמצות והזלזול הובילו אותי לשפל חדש והשפלה מתמדת." בנוסף עפ"י התביעה, בני הזוג פעלו בצורה רחבה ברשתות חברתיות, בבלוגים ובפורומים, בטענה שמדובר בחברה מרמה וגוזלת, תוך שימוש בהשמצות ובהפצת שקרים.

השיא הגיע בינואר 2015, כאשר התראיינו בני הזוג ברשת הטלוויזיה NBC5, שם הם סיפרו על המקרה והביאו לנפילה סופית של חברת הצילומים. פוליטו סיפרה באותה תקופה כי בשנה ממוצעת כמות הפרויקטים שיש להם נעה בין 75-100. באותה שנה, הם ניהלו שני פרויקטים בלבד!

לפני מספר ימים, בתאריך 28/07/2017, חבר המושבעים גזר על בני הזוג מתן פיצויים לחברה של פוליטו, על סך 1.08 מיליון דולר. הזוג הגיב בהלם רב להחלטה והגיש בקשה לערעור, בטענה כי זכותם המלאה להתלונן על שירות, תוך שימוש בחופש הביטוי, כמו שרבים אחרים עושים.

פוליטו סיפרה לאחר הצגת כתב האישום כי היא מרגישה הקלה רבה ובעיקר מקווה שהמוניטין אותו בנתה במשך שנים רבות ישוחזר, עד כמה שניתן. היא מקווה כי אנשים הנמצאים בסיטואציות דומות יאזרו אומץ וסבלנות להלחם בתופעה המדאיגה ובהשמצות ברשת, תוך הסתתרות מאחורי 'חופש הביטוי'. "אף אחד לא בטוח מזה היא מזהירה."

 

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button