מה ההבדל בין הדחקה להסרת תוצאות מגוגל

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

במסגרת ניהול מוניטין באינטרנט, נהוג להשתמש ב-2 שיטות עיקריות לטיפול בסוגיה של אזכורים שליליים אודות אדם או ארגון. פנייה לבעלי אתרים לצורך הסרת תוצאות מגוגל או יצירת נוכחות חיובית לצורך הדחקה של תוצאות החיפוש הלא רצויות? מה ההבדל ומתי מבצעים כל אחת מהגישות?

הסרת אזכורים שליליים

ראשית, חשוב לזכור שכל עוד עמוד אינטרנט מסוים נמצא ברשת, Google ימשיך לסרוק ולהציג אותו בתוצאות החיפוש. מחיקה של אזכורים שליליים תתבצע על ידי פנייה לבעלי האתרים בהם נמצא האזכור, כאשר במקרים חריגים הפנייה תתבצע ישירות ל- Google.

הסרת תוצאות מגוגל
מחיקת אזכורים שליליים.

פנייה לבעלי אתרים תתבצע לאחר שבדקנו אם קיימת סיבה מוצדקת והגיונית להסרת האזכור: מידע שגוי, חסר רלוונטיות או פוגעני. לאחר שמצאנו את העילה להסרת התוכן, נבדוק באיזה אתר מדובר, כאשר סוג האתר משפיע על אופן ההתנהלות מול בעליו:

אתרי חדשות – אתרים אלו שואפים להשאר נייטרלים ולהציג את האמת כפי שהיא, תוך שקיפות ונאמנות לקהל הגולשים. לכל אתר חדשות יש את המדיניות שלו אך הקו המנחה הוא כולל לכל האתרים הללו. יש לבצע פניה רשמית אל גורמים באתרים על מנת לבקש הסרה של האזכור.

אתרים משפטיים (פסקי דין) – אלו אתרים אשר מטרתם להגיש לציבור מסמכים משפטיים, ממאגרי בתי המשפט. כל אתר משפטי והמדיניות שלו באשר להסרת מסמכים, אתרים מסוימים יסכימו לבצע הסרה בתמורה לתשלום, אחרים יסכימו מתוך הבנת העילה להסרה, ואחרים ישללו מראש את דבר המחיקה.

בלוגים – פנייה לבלוגרים צריכה להיעשות בסבלנות ובצורה זהירה. אותם בעלי בלוגים מודעים לכוח שיש בידיהם ולעיתים פנייה אליהם יכולה ליצור אפקט הפוך.

חשוב לציין כי פנייה לבעלי אתרים באמצעות עורך דין, יכולה להצטייר כדחופה וחשובה יותר. עם זאת, לא תמיד נכון לבצע פנייה שכזו.

 

 

הדחקת אזכורים שליליים

במידה ולא התאפשרה הסרת תוצאות מגוגל, יש לנקוט בגישה של דחיקת האזכורים, על ידי יצירת נוכחות חיובית חזקה, שתדחוק את האזכור השלילי למטה בתוצאות החיפוש. ברוב הקמפיינים לניהול מוניטין מדובר בלקוח שמעוניין במינימום חשיפה של האזכורים השליליים לגולשים.

דחיקת אזכורים שליליים.
דחיקתם אזכורים שליליים.

ישנן מספר שיטות וטכניקות לדחיקתם של האזכורים למקומות נמוכים בתוצאות החיפוש של Google, יש להתאים את השיטה באופן אישי לכל מקרה. תחילה, יש לבדוק באיזה אתר נמצא האזכור ומה חוזקו, על מנת לגבש אסטרטגיה שתוביל לנסיגה של האזכור בתוצאות החיפוש.

יצירת תכנים רלוונטיים ואיכותיים, והפצתם בפלטפורמות וברשתות חברתיות מובילות, בשילוב עם אופטימיזציה וניהול נכון של פרסום התוכן, יובילו לנסיגה של אותם אזכורים. משך הטיפול משתנה בין לקוחות אך נוכחות חיובית ופעילות SEO לאורך זמן יחלישו את מעמדו של האזכור בתוצאות החיפוש.

חשוב להבין את ההבדל בין 2 דרכי הטיפול בסוגיית האזכורים השליליים. אנו בחברת eBrand נמצא עבורכם את הפתרון האולטימטיבי, בהתאם למקרה הספציפי.

 

ההבדל בין הסרה לדחיקה של אזכורים שליליים, כפי שמוצג בכלי של eBrand למעקב אחר ביטויי מפתח וקישורים:

ירידה מגמתית של האזכור השלילי.
ירידה מגמתית של האזכור השלילי.

 

 

הסרת תוצאות מגוגל
הסרה של האזכור השלילי.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button