מחיקת תוצאות מגוגל – האם זה אפשרי?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

גולשים רבים מתחבטים בשאלה, האם ואיך ניתן למחוק תוצאות חיפוש מגוגל. התשובה לשאלה היא כן, אך חשוב לדעת שמדובר בהליכים שעלולים לקחת זמן ולא תמיד יעבדו.

מחיקת תוצאות מגוגל

תוצאות שליליות ברחבי הרשת מופיעות במספר תצורות: כתבה עם שיח שלילי, תגובה, ביקורת, השמצה, תמונה חושפנית או מידע שפוגע בפרטיות. בסופו של דבר האזכורים השליליים הללו פוגעים בשם העסק או במי שמנהל אותו, יש להסירם במיידי על מנת לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה במוניטין.

הסרה של תכנים מהאתרים גורמת להסרת הדף מהאינדקס של תוצאות החיפוש, בסריקה הבאה של הזחלן של Google. במקרים חריגים תכנים מופיעים בתוצאות החיפוש של Google גם לאחר שהוסר התוכן, במקרים אלה ניתן לבקש הסרה ידנית באמצעות הכלים לניהול אתרים של גוגל – Webmaster tools.

למה שנרצה לבצע מחיקת תוצאות חיפוש?

למרות שברוב המקרים בהם קיים רצון של בעל עסק או איש ציבור לבצע מחיקת תוצאות מגוגל, מדובר בתוכן ישן, אין זה אומר שהוא לא רלוונטי. כל תוכן שמגיע לרשת נשאר בשרתים האינטרנטיים ועלול להגיע לעיניים הלא נכונות, מבחינת בעל העסק. תכנים "רדומים" ששכבו ב"מרתפים של גוגל" זמן רב עלולים לצוץ מחדש ולצבור תאוצה ללא כל התראה מראש.

היום כבר כולם יודעים, בכדי להשיג מידע על איש ציבור או חברה, כל שצריך לעשות הוא להיכנס לאינדקס החיפוש של גוגל. מחיקת תוצאות חיפוש שליליות מגוגל תביא לשיפור ניכר בתדמית, מה שניתן לתרגם להגדלת הסיכויים לצבירת לקוחות נוספים לעסק.

 ישנן מספר דרכי פעולה אפשריות למחיקת תוצאות לא רצויות, אלו הן העיקריות והמקובלות:

פנייה לבעלי אתרים

פעמים רבות בעלי אתרים (בעיקר בעלי פורומים ובלוגים עצמאיים) לא מודעים להשפעת התכנים שלהם על תוצאות החיפוש ועל חברות שלמות. פנייה מנומסת ועדינה לאותם בעלי אתרים, תוביל לרוב למחיקה של התכנים, מתוך הבנה כי הם נוצרו בכוונות זדון על ידי גולשים שניצלו לרעה את כוחו של האתר.

במקרים אחרים תצטרכו להכנס לסוג של משא ומתן עם בעלי האתרים ולהסביר להם מדוע התכנים האלה צריכים להימחק בהקדם. קיימים מקרים בהם בעלי אתרים יבקשו סכום כסף תמורת הסרת התכנים מאתרם.

לאחר מחיקת התכנים, כל שנותר הוא לחכות לזחלן של גוגל שיגיע לתוצאת החיפוש שנמחקה מהאתר ויסיר אותו גם מהאינדקס. תהליך זה עלול לקחת זמן מה, תלוי בחוזקו של האתר, שמתבטא בתדירות הסריקה שלו.

פנייה ישירה ל- Google

מחיקת תוצאות חיפוש

Google לוקחים ברצינות הפרה של חוקים משפטיים או פגיעה בזכויות ובסודיות של גולשים. לכן, במידה ונחשף עליכם מידע אישי רגיש או בוטה בצורה מורגשת, פנייה לגוגל אמורה להוביל למחיקה של האזכורים.

יש לקחת בחשבון כי כל פנייה לגוגל לוקחת זמן. כל מקרה נבחן לעומקו, ולעיתים גם כאשר המידע שקרי אין שום ערובה כי ענקית החיפוש תסיר את המידע מהאינדקס שלה. פנייתכם התקבלה והאזכור הוסר? מצוין, אך זכרו כי אותו תוכן יכול לצוץ שוב באתר אחר או בקישור אחר, אולי אפילו בתצורה אחרת. חשוב לעקוב מקרוב ולהשגיח על המוניטין גם לאחר הסרת השיח השלילי סביבכם.

לא ניתן למחוק את האזכורים? נדחוק אותם עבורך

במידה ולא ניתן לבצע מחיקת תוצאות מגוגל, יש לפנות לאופציה של הדחקת אזכורים שליליים, לעמודים פחות נגישים בתוצאות החיפוש. כל לקוח שמבקש להתחיל קמפיין ניהול מוניטין צריך לקחת בחשבון כי דחיקה של אזכורים שליליים תוביל לאיבוד משמעותם בעקבות ירידה לעמודי חיפוש בהם פחות גולשים נוהגים לבקר. אזכורים אלו ישארו לנצח בשרתים של Google אך כל עוד הנוכחות החיובית תישאר חזקה התכנים השליליים ימשיכו להופיע בעמודי חיפוש לא רלוונטיים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button