מקרה רון פול – חשיבות דומיין שם מלא בניהול מוניטין של אנשי ציבור

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

רון פול בן ה-77 הוא עוף מוזר בפוליטיקה האמריקאית, אדם שמוכר בעיקר בזכות ההתמודדויות החוזרות והנשנות שלו על ראשות המפלגה הרפובליקנית ולא פחות מכך בזכות שורה של אמירות תמוהות למדי שהפכו אותו לאאוטסיידר.

כך למשל, אחת המנטרות הקבועות שלו מאז ומתמיד הייתה תמיכה בלתי מסויגת בקיצוץ הסיוע הבטחוני לישראל.

google-76517_640

כל אדם – ועל אחת כמה וכמה נבחר ציבור – חייב לשלוט על הדומיין שלו

לאחרונה, ולאחר עוד מירוץ לא מוצלח בלשון המעטה לנשיאות ארצות הברית, פרש פול מהקונגרס והחליט להמשיך הלאה – ואין דרך טובה יותר לעשות כן מאשר לפרסם את הגיגיך באתר או בבלוג משלך.
העניין הוא שדומיין השם המלא של פול (ronpaul.com) לא נמצא בשליטתו, כי אם בשליטתם של ספק תומכים ספק מבקרים, שדואגים לעדכן את האתר (בתמונה) בחדשות הנוגעות לפול כמעט מדי יום ביומו.

על פניו ולכאורה בלבד, מדובר בסידור נוח משום שמרבית התכנים שמועלים לאתר אינם מבקרים את פול כי אם מדווחים על הופעות פומביות שלו, על ראיונות שהעניק ועל טורי דעה שפרסם. עם זאת, בפועל מדובר בנזק של ממש משום שברגע שהדומיין אינו נמצא בשליטתך המלאה – גם אם אתה כבר לא מכהן בקונגרס – פוטנציאל הנזק הוא עצום. בכל רגע נתון עלול להתפרסם שם תוכן שאינך אחראי עליו.

החשש מנזק עתידי למוניטין שלו היה כה עצום מבחינתו של פול, עד שהוא נאלץ להגיש בתחילת השנה תביעה לסוכנות הקניין הרוחני של האו"ם (ארגון שאותו ביקר בחריפות במשך שנים) בבקשה לפסוק על העברתו של הדומיין לידיו ללא כל תמורה וזאת לאחר שבעלי האתר הציעו למכור לו את זכות השימוש בדומיין תמורת לא פחות מרבע מיליון דולרים.

יכול להיות יותר גרוע

האמת היא שהסכסוך בין רון פול לבעלי הדומיין על שמו הוא עוד לא נורא כל כך. תשאלו את נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון שכשל בניסיונותיו לזכות בדומיין presidentbillclinton.com שמפנה היום ללא פחות מאשר לאתר הבית של המפלגה הרפובליקנית – המפלגה שאליה קלינטון עצמו כמובן לא רוצה שום קשר.

גם מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו-יורק, שהתמודד לראשונה על התפקיד בשנת 2002 ניסה להשתלט על הדומיין michaelbloombergsucks.com (התרגום מיותר) שהפנה לאתר שהתמלא במסרים אנטי-קפיטליסטיים – בדיוק ההפך מהמשנה האידאולוגית של בלומברג.

social-media-1430517_1920

בדקו מה עם הדומיין שלכם עוד היום
לא נלאה אתכם בנימוקים המשפטיים שהביאו לדחיית התביעות של בלומברג וקלינטון כנגד בעלי הדומיין, אך כן ננצל את הבמה הזו על מנת להדגיש עד כמה קריטית וחיונית היא השליטה המוחלטת של כל אדם – ועל אחת כמה וכמה עת מדובר בנבחר ציבור – בדומיין השם המלא שלו.

אם אתם בעלי מקצועות חופשיים שלא מתכוונים לרוץ בקרוב לבחירות כלשהן אנחנו ממליצים לכם לבדוק האם דומיין השם המלא שלכם נתפס (במיוחד אם מדובר בשם נפוץ) ואם לא – תשקלו לרכוש אותו לאלתר. מדובר בהשקעה כספית קטנה יחסית שתצדיק את עצמה ותניב פירות – ולו בזכות העובדה שלא תאפשרו לאף אדם אחר להשתלט עליו ולפגוע במוניטין המקוון שלכם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button