ניקוי שם בגוגל: איך מתמחרים?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

אנשים רבים פונים אלינו לצורך ניקוי שם בגוגל. סיטואציות שונות עלולות להוביל לכך שיווצר תוכן שכולל אזכורים שליליים על אדם או על עסק. עובד שפוטר ויוצא במסע נקמה, אישום משפטי שקיבל חשיפה מרובה, עודף מתחרים… כל אלו הם רק חלק קטן מהמצבים שעלולים להוביל להשארת כתם על שמכם, אותם אזכורים ילוו אתכם בכל מקום בו יחפשו אתכם במנועי החיפוש. על סמך מה מתמחרים שירות כזה?

הגדרת יעדים בהתאם למצב הקיים

כל מקרה נבחן לגופו - תמחור "ניקוי שם בגוגל".
כל מקרה נבחן לגופו – תמחור "ניקוי שם בגוגל".

קמפיין מוצלח דורש עבודה מסודרת, המחולקת לשלבים, אותם נגדיר ביחד עם הלקוח כבר בתחילת הקמפיין. חשוב לציין כי כל מקרה נבחן לגופו, סוג, אורך וכמובן מחיר הקמפיין, נקבעים בהתאם לסיטואציה בה נמצא אותו אדם שפונה אלינו.

נציגינו יבדקו ביחד עם הלקוח מספר פרטים הנוגעים למצב המוניטין האינטרנטי שלו, כך נוכל לקבוע את שיטת העבודה המתאימה לקמפיין הספציפי, לצורך ניקוי שם בגוגל.

להלן מספר קריטריונים עיקריים שמשפיעים לא רק על התמחור עצמו, אלא גם על סוג הקמפיין, אורך הקמפיין והאסטרטגיה שתיבחר על מנת להביא לתוצאות הרצויות בהקדם:

עוצמת האזכורים השליליים

כוחו של האזכור השלילי נקבע על פי מספר פרמטרים:

וותק – כמה זמן נמצא הקישור ברחבי הרשת.

דומיין – עוצמת האתר, תחתיו נמצא הקישור, משפיעה ישירות על כוחו של הקישור.

כניסות – מספר הכניסות מאז ומעולם לקישור.

רלוונטיות – גוגל יודע לזהות אייטם רלוונטי, לפי תאריך פרסום, כניסות מרובות ועוד.

מהימנות האתרים בהם מופיעים האזכורים

גוגל יודע לזהות אתרים אמינים שבאים להציג את האמת כפי שהיא ונותן להם עדיפות במנועי החיפוש. קיים הבדל משמעותי בין אתרי חדשות לדוגמא, לבין בלוגים או אתרים עם אינטרסים ומטרות רווחיות.

פופולריות הביטוי

ככל שביטוי מחופש יותר פעמים, רוב הסיכויים שיתקבלו יותר תוצאות. אם גולשים מקלידים את הביטוי מספר רב של פעמים במנוע החיפוש של גוגל, כנראה שמדובר בביטוי פופולרי או התייחסות למשהו כולל. כמות התוצאות שמתקבלות תחת חיפוש ספציפי משקפת את התחרות על אותו ביטוי, לכן ככל שיתקבלו יותר תוצאות חיפוש, כך יהיה קשה יותר להתברג עם תוצאה חדשה בדפים הראשונים בגוגל.

סוג הביטוי

יש להסתכל על איזה ביטוי מדובר, לפני תחילת העבודה, כאשר ישנם סוגים רבים של ביטויים: שם של מותג/עסק, שם של אדם, חפץ, איזור וכו'. ביטויים כלליים יופיעו במספר רב של כתבות ועלול להיות קשה עד בלתי אפשרי לתפוס מקום בתוצאות החיפוש תחתם.

 

עלויות ניקוי שם בגוגל
עלויות ניקוי שם בגוגל

 

אלו הם השיקולים העיקריים בבחירת האסטרטגיה והתמחור בקמפיין לצורך ניקוי שם בגוגל, אך חשוב לזכור כי עלולים לצוץ שינויים תוך כדי העבודה על הקמפיין, כמו: הופעה של אזכורים נוספים, התחזקות בלתי צפויה של האזכורים וכו'. על הלקוח לדעת, לא תמיד ניתן להסיר את כל האזכורים השליליים. במצבים מסוימים נאלץ "להסתפק" בדחיקת האזכורים השליליים לעמודים לא רלוונטיים.

לאחר הטיפול באזכורים השליליים, נוכל למנף את הפעילות והנוכחות האינטרנטית לצורך השגת אפקט שיווקי או הגדרת יעדים מחדש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button