פייסבוק יאיר לפיד: ההבדל הדק בין למחוק ללהסתיר

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

ביממה האחרונה, סוערת הרשת סביב עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד. הפעם כבר לא מדובר בהכרזה על מעברו לחיים פוליטיים, אלא בכלל דעותיו והשקפת עולמו המובעות בפלטפורמת הרשת החברתית והאופן בו הוא מנהל אותה.

השבוע הבאזז נוצר סביב דיון של עמותת "דור האמת", המקדמת את נושא ליגליזציית הסמים הקלים בישראל. לפיד הכריז כי הוא מתנגד לליגליזציה ולאחר שהדיון התפתח לצדדים פחות נעימים בין המגיבים, הוא הוסר מקיר העמוד (WALL), אך לפי גלובס, עדיין נשאר נגיש לגולשים. כיצד זה קורה?


להסתיר או למחוק?

אז קודם כל נבהיר: חוץ מלפיד עצמו, אף אחד לא יודע האם הכוונה של לפיד הייתה באמת למחוק את הפוסט או רק להסתירו מן הקיר. מה גם, שכשמדובר בטקטיקות ניהול משברים במדיה החברתית, יהיו תמיד כאלו שיצדדו במחיקת פוסטים וכאלה שיתנגדו. מה שכן, חשוב לדעת את ההשלכות הטכניות וכמובן החברתיות של שתי האופציות.

כאשר אתם מנהלים עמוד בפייסבוק, יש לכם אפשרות לשלוט במספר דרכים על הפוסטים והתגובות הנכתבים על הקיר. במידה ופורסם פוסט שאתם מעוניינים להסירו, ניתן לבחור בשתי דרכים:

  • מחיקה (Delete): מסירה לחלוטין את האפשרות לצפות בפוסט בכל דרך שהיא.
  • הסתרה (Hide): אופציה זו מסירה את הפוסט מהקיר ומסתירה אותו מציבור הגולשים, אך עדיין משאירה אותו גלוי לעינם של המעורבים בפוסט (אלה שהגיבו או עשה לייק). כמובן שלאור זאת, היא עדיין מחזיקה בקישור ייעודי וניתן לגשת אליה דרך קישור ישיר (כמו שהיה במקרה של לפיד וגלובס).


לחסום או לא לחסום?

כמובן שבנוסף לשתי אפשרויות אלו, ניתן גם לחסום את הקיר מפוסטים באופן טוטאלי, אך זהו צעד קיצוני למדי ומה גם שהוא לא חוסם את האפשרות להגיב לפוסטים שאתם עצמכם העליתם כמנהלי עמוד.

טכנית, ניתן גם לחסום משתמשים ספציפיים מהעמוד, כמו שלפיד עשה לעיתונאי איתן בקרמן ששאל אותו האם הוא השתמש אי פעם בסמים קלים.

על מנת לחסום גולש מלהשתתף בעמוד, יש לעבור שלושה שלבים: לדווח, לתאר את הסיבה לחסימה ורק אז לחסום, 

לסיכום

כאמור, איננו יודעים האם לפיד התכוון למחוק או להסתיר את הפוסטים המדוברים, אך על כל מי שמנהל עמוד להבין את ההשלכות של מחיקה והסתרת פוסטים ולא כל שכן חסימה של גולשים. 6 נקודות חשובות:

  1. יש לציין בצורה מפורשת ב- INFO את כללי הדיון, שאתם כמנהלי עמוד הגדרתם
  2. כל מנהל עמוד בפייסבוק צריך לראות במחיקת דיון כאופציה האחרונה בלבד
  3. לדעת שגם במקרה של מחיקה, יש גולשים זריזים שיכולים לעשות תמונות מסך ואז המחיקה לא רק שלא תהיה אפקטיבית, היא גם יכולה לגרום לדיון המחוק להופיע בבלוגים ואתרי חדשות וכך רק לעורר את הבאזז
  4. גם השימוש באופציה של ההסתרה (Hide) לא צריך להיות עם יד קלה על ההדק. יש להשתמש בו רק במקרים שאתם חושבים שהדיון סטה מההקשר של העמוד ואינו מעניין את כלל הגולשים בו.
  5. לגבי חסימה – אממ.. אם כבר החלטתם לחסום, להשתדל לא לחסום בלוגרים או עיתונאים 🙂
  6. אפקט המדורה: מדיה חברתית נועדה לאפשר לאנשים להתחבר ולהשמיע את קולם. כאשר (בצדק או שלא) מנסים להשתיק אותם – הדבר עשוי רק לעורר את זעמם ולהוסיף שמן למדורה, שאולי עדיף היה פשוט להשגיח עליה ולתת לה להיכבות מעצמה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button