איך ההסכם החדש בין Twitter ל- Google ישפיע על הנראות שלכם בתוצאות החיפוש?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

הפופולריות וההשפעה של Twitter בזירת האינטרנט הישראלית בכלל וניהול המוניטין בפרט, היא עדיין נמוכה – במיוחד ביחס לארה"ב ורוב מדינות אירופה. הציוצים בישראל הם בעיקר מנת חלקם של אנשי תקשורת ואינטרנט. עבור הציבור הרחב, יש רשת חברתית אחת – והיא פייסבוק.

twitter-googleמה שעשוי לשנות את המצב, הוא שיתוף פעולה חדש שנחתם בין Twitter ל- Google, כפי שדיווח השבוע האתר בלומברג. 

פרטי העסקה לא ידועים במלואם, אך  מה שכן ידוע הוא ש- Twitter תאפשר ל- Google להתחבר אל זרם המידע שלה בצורה אוטומטית (בטכנולוגיית API). המשמעות של המצב הזה הוא ש- Google תסרוק את זרם המידע העיקרי של Twitter באופן סדיר ולכן הציוצים יוכלו להופיע בתוצאות החיפוש מיד עם כתיבתם.

איך ישתלבו הציוצים של Twitter בתוצאות החיפוש של Google

אחת מהשאיפות של Google היא להציג תוצאות חיפוש שישקפו בזמן אמת את מה שהגולשים מבקשים למצוא. אפשר לראות שהעיקרון הזה מיושם הלכה למעשה כבר זמן רב ומתבטא בעיקר בשני אופנים:

  1. הצגת אזכורי חדשות בעמוד התוצאות הראשון של Google (כחלק מהחיפוש האוניברסלי).
  2. מתן עדיפות לאייטמים שהתפרסמו לפני זמן קצר (עדכון ה- Freshness)

בשני המקרים, לא מדובר בציוצים של Twitter, אלא בעיקר אייטמים מתוך אתרי חדשות מובילים. בעידן של היום, יש הרואים ב- Twitter מקור חדשות מרכזי – ולכן, מבחינת הגולש, משהו כאן חסר. ייתכן ושיתוף הפעולה בא לתת מענה על הצורך הזה.

איך זה יתבטא?

ייתכן ותחת ביטויי חיפוש מסוימים (בעיקר ביטויי חיפוש פופולאריים), יופיעו גם הציוצים האחרונים בהם הופיעו אותם ביטויים. ואז, מה שיקרה זה שאם לדוגמא נחפש ב- Google "בנימין נתניהו", נראה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש לא רק אזכורים מאתרי חדשות, אלא גם ציוצים אחרונים בהם הוא הוזכר (כנראה יוצגו הציוצים הפופולריים ביותר).

10989168_10153556362443066_5382918085149597735_n

 

להערכתנו, קיים סיכוי שהתצוגה תהיה דומה מאוד לתצוגת ה- Realtime Search אותה יישמה Google לזמן קצר באופן ניסיוני, החל מדצמבר 2009 (ראו תמונה):

איך שילוב הציוצים של Twitter בתוצאות החיפוש של Google ישפיע על ניהול המוניטין של מותגים ואנשים?

גם כיום Google סורק ציוצים של Twitter. בניגוד לסטטוסים של פרופילים אישיים בפייסבוק, הציוצים של Twitter, פתוחים לציבור ולמנועי החיפוש בצורה רוחבית. אלא ש- Google, עד היום, סרק אותם בצורה מאוד מדגמית והנוכחות שלהם בתוצאות החיפוש הייתה כמעט אפסית ולא מורגשת (זאת בניגוד לפרופילים של TWITTER, שבדרך כלל, בעיקר ב- Google.com, ממוקמים גבוה תחת שם המותג/בן אדם).

לפי מחקר שביצע אריק אנג' מחברת הייעוץ StoneTample, רק 7.4% מתוך 138,635 ציוצים של Twitter נסרקו ע"י Google (ראו תמונה). זה נשמע מאוד הגיוני, היות וההערכה היא שבכל שנייה מתפרסמים 6000 (!) ציוצים. אפילו מפלצת כמו Google לא יכולה לסרוק ולאנדקס כמות כזאת של מידע.

average-level-of-tweet-indexation

עקבות העסקה, ייתכן ויתבצע שיתוף פעולה טכנולוגי שיאפשר ל- Google לסרוק אחוזים גבוהים בהרבה מכלל הציוצים ואף לאנדקס אותם בצורה מהירה בתוצאות החיפוש. כשזה יקרה, זה אומר שמבחינת האדם הפשוט או המותג הקטן, יכול להיות שיספיק ציוץ אחד על מנת לתפוס נוכחות גבוהה בתוצאות החיפוש של Google תחת שמם – זאת בהנחה שבזמן הנתון הנוכחות שלהם בתוצאות החיפוש היא חלשה.

כך לדוגמא, ייתכן ולקוח לא מרוצה של מסעדה או להבדיל, רופא שיניים, יפרסם חוות דעת שלילית ב- Twitter עם דגש על שם המותג/בן אדם – ובמהרה היא תופיע גבוה בתוצאות החיפוש ותישאר שם לאורך זמן. מצב כזה, שאינו אפשרי כיום, יכול לפגוע בצורה אנושה במוניטין ולגרום להשלכות כספיות ועסקיות.

כמו אש בשדה קוצים: מה היה קורה לתוצאות החיפוש תחת "חנוך דאום"?

ללא-שם-300x157ההשפעה על ניהול המוניטין בעקבות מהלך כזה, תורגש לא רק במישור העסקי אל גם במישור הציבורי.

רועי רוטמן, בלוגר עם כמות גדולה של עוקבים ב- Twitter, שידוע בחוסר חיבתו לחנוך דאום, נכנס להופעה של של העיתונאי והחל לעדכן את עוקביו במה שנקרא "לייב טוויטינג". דאום גילה זאת טרם ההופעה ובמהלכה לא פסק להציק לרוטמן ואף סינן לעברו משפט מעליב, שניתן לפרשו כאילו הוא שולח את רוטמן להתאבד.

כתגובה לכך עוקביו של רוטמן החלו לצייץ וריאציות שונות של הביטוי "חנוך דאום אפס",ותוך כמה שעות בלבד נהיה הביטוי למטבע לשון פופולארית. עכשיו רק דמיינו מה היה יכול לקרות למוניטין ב-Google של איש ציבור או חברה עסקית, אם מטבע לשון שלילי עליו היה מתפתח תוך כמה שעות ברשת Twitter והדבר היה מופיע בתוצאות החיפוש ב- Google. כמובן שהחשיפה והתנועה לאותו אזכור שלילי הייתה מתעצמת שבעתיים.

התוכן החברתי הופך לשחקן מרכזי?

stockimages-2-199x300ההשפעה של הסכם זה מבחינת ניהול מוניטין ושיווק באינטרנט היא דבר ראשון מיקום התוכן החברתי לשחקן מרכזי. למשל, אם גולש יחפש עסק מסוים או אישיות כלשהי הוא יקבל גם את התוכן שרשמו עליו ברשתות החברתיות ולא רק את האתר המקודם שלו.

עם זאת, יש לציין כי פרטי ההסכם שנחתם בין Google ל- Twitter לא ידועים, מה שאומר שלא ברור כרגע איזה מקום יקבלו הציוצים בתוצאות החיפוש: עמוד 1 או עמוד 12.  כמו כן, Google בוחנת גם פרמטרים אחרים בדירוג תוצאות החיפוש תחת שם מותג מסוים, כמו חשיבות, איכות, מקוריות, רלוונטיות ועוד.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button