איך לבקש חברות בפייסבוק

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

קרה לכם פעם ששלחתם למישהו בקשת חברות בפייסבוק או בלינקדאין והוא לא אישר אתכם? בטוח שכן. זה בעיקר קורה שהבקשה נשלחת למישהו שאינו מכיר אתכם באופן אישי.

כמו בחיים האמיתיים, דחייה היא משהו שלא קל לקבל, אבל ברשת האינטרנט לא צריך לקחת אינטראקציות חברתיות באופן אישי מדי. יחד עם זאת, יש דרכים להימנע מסיטואציות לא נעימות אלה.

מומחים מקצועיים ומובילי דעה מקבלים בפייסבוק ובלינקדאין עשרות, אם לא מאות, בקשות חברות מדי יום. מדובר בעיקר בבקשות שאין בהן אלמנט אישי (שלא לומר, אנושי), ולפיכך אף זוכות פעמים רבות להתעלמות מכוונת.

מאידך, לנו, המעוניינים במיתוג אישי באינטרנט, יש צורך ממשי להיות מקושרים לאנשים אלו. לא רק בגלל רצון ליצור מעגל חברתי הכולל בתוכו אנשים משפיעים בתחומנו המקצועי, אלא גם בגלל שאותם אנשים יכולים לספק לנו ידע, שלא היינו משיגים ממקור אחר.

אז מה עושים?

מומלץ לכתוב הודעה אישית שתצורף לבקשת החברות כדי להגדיל את הסיכוי שמקבל הבקשה יאשרה במהירות וכך תוכלו להתחיל לבנות לכם רשת ענפה של חברים בפייסבוק.

אז איך עושים זאת?

סקוט בראדלי, מומחה לשיווק בפייסבוק, הסביר בשלבים מה צריך לכתוב בהודעה האישית כששולחים בקשת חברות ממוקדת למישהו שאינו מכיר אתכם.

שלב 1 – הציגו את עצמכם

"היי דן, שמי ליאור"

מדוע חשוב לעשות זאת?

כשאתם מציינים בראש ההודעה את שמו הפרטי של הבן אדם, באופן לא מודע, הדבר גורם לו להרגיש כי הקדשתם זמן לכתיבת הודעה אישית וכי לא מדובר בהודעה שהועתקה והודבקה למספר בקשות חברות.

שלב 2 – כתבו איפה וכיצד מצאתם אותו ומדוע אתם פונים אליו

"היי דן, שמי ליאור, ראיתי את תגובתך לסטטוס של אחד מחבריי בפייסבוק ואהבתי את מה שכתבת על השינויים האחרונים בגוגל".

או

"היי דן, שמי ליאור, חברי שי הזכיר אותך באחת משיחותינו והשתמע מדבריו שאתה בן אדם מעניין."

מדוע חשוב לעשות זאת?

לאחר שההודעה מקוטלגת כאישית וציינתם את שמכם, חשוב לשתף את החברים הפוטנציאליים ולספר להם כיצד הגעתם אליהם. כך נוצר הקשר כלשהו לבקשת חברות שלכם והצד השני מבין שלא מדובר בהאקר כלשהו או מטורף בעל כוונות נסתרות.

שלב 3 – הוסיפו להודעה טאץ' אישי שיגרום להם להתחבר אליכם

"היי דן, שמי ליאור , ראיתי את תגובתך לסטטוס של אחד מחבריי בפייסבוק ואהבתי את מה שכתבת על השינויים האחרונים בגוגל. אני רואה בתחומי העניין שציינת בפרופיל שלך שאתה מתעניין בשיווק ועסקים באינטרנט. גם אני מתעניין בתחומים האלו ואף עוסק בהם!"

או

"היי דן, שמי ליאור, חברי שי הזכיר אותך באחת משיחותינו והשתמע מדבריו שאתה בן אדם מעניין. אני רואה מתמונת הפרופיל שלך שיש לך שני ילדים חמודים! אני אוהב ילדים, אבל עדיין אין לי משלי."

מדוע חשוב לעשות זאת?

הוספת הטאץ' האישי להודעה, מראה לצד השני שאתם אמיתיים ואף מעוניינים באמת להכירו.
לשתף במשהו אישי אודותיכם לפני שהצד השני יעשה זאת בעצמו, הוא שם המשחק ומה שמגביר את הסיכויים לכך שבקשת החברות שלכם תאושר.

שלב 4 – לסגור את ההודעה בשאלה

"היי דן, שמי ליאור , ראיתי את תגובתך לסטטוס של אחד מחבריי בפייסבוק ואהבתי את מה שכתבת על השינויים האחרונים בגוגל. אני רואה בתחומי העניין שציינת בפרופיל שלך שאתה מתעניין בשיווק ועסקים באינטרנט. גם אני מתעניין בתחומים האילו ואף עוסק בהם! כמה זמן אתה בתחום? אתה אוהב את מה שאתה עושה?

מצפה לתשובתך,
ליאור"

מדוע חשוב לעשות זאת?

סיום הבקשה בשאלה מותיר הזדמנות להמשכיות ההתכתבות. יתרה מזאת, אנשים תמיד אוהבים לדבר על עצמם ובשאלה שכזו אתם נותנים להם את ההזדמנות לעשות כן לפני שישאלו אתכם שאלות אודותיכם.

האם רני רהב יאשר אותנו?


החלטנו ליישם את ההמלצות של ברדלי על אושייה ממחוזותינו: רני רהב, שבלילה כלכלי פורסם כי היחצן של ישראל פתח סופסוף כרטיס פייסבוק.

אין ספק שרני רהב הוא מקושר ואחד שיכול לספק תוכן שיעניין אותנו. גם די ברור שהוא מוצף בבקשות חברות וכמובן שהוא לא מכיר אותנו אישית. זו ההודעה שכתבנו לו:

שלום רני, שמי מאור. אהבתי את ההחלטה שלך לפתוח כרטיס בפייסבוק ואני רואה שבתקופה קצרה צברת לא מעט חברים. אני גם רואה לפי תמונת הפרופיל שלך שיש לנו טעם אומנותי משותף, ולכן מאוד אשמח להיות חבר שלך בפייסבוק.

גמר חתימה טובה, מאור

אז מה אתם אומרים? יאשר, או לא יאשר?

לסיכום

לא להתייאש אם לא כולם מגיבים, להמשיך לעשות זאת והחלק הטוב הוא ש. . .

תופתעו כיצד פנייה שכזו מובילה במהירות להתכתבויות ויצירת קשרים, חלקם ממשיכים לשיחות טלפון ואף מהווים פתח להשגת לקוחות עסקיים!

טיפ חשוב לסיום

קודם כל, אל תתפתו להתחנף. זה לא יעשה לכם טוב למיתוג האישי.

בנוסף, סביר להניח שהדבר הראשון שיעשה מי שאליו תפנו יהיה להסתכל בעמוד הפרופיל האישי שלכם. לכן, חשוב שתוודאו כי עמוד הפייסבוק או הלינקדאין שלכם מזמין ותואם את מטרותיכם העסקיות.

בסופו של דבר, ביכולתכם לשלוט בפעולותיכם, בדרך בה אתם ממתגים את עצמכם ובבחירותיכם את מי להוסיף כחברים. שליחת בקשות חברות להן מתווספות הודעות אישיות תואמות, תסייע לכם בהגדלת רשימת החברים שלכם בפייסבוק ובלינקדאין ואף בהשגת לידים שיכולים להפוך ללקוחות עסקיים ממשיים.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button