איך לטפל באזכורים שליליים באתר Ripoff Report?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

חשבתם שאם יש לכם אזכורים שליליים באתרי חדשות או באתרים משפטיים אתם בבעיה? אז תתנחמו בזה שהשם שלכם לא הגיע ל- Ripoff Report – אתר התלונות (שלא לומר ההשמצות) האמריקאי, ממנו סובלים אלפי אנשים פרטיים, בעלי מקצועות חופשיים וחברות מסחריות. אם השם שלכם כן הגיע לשם, אז סביר להניח שהאזכור השלילי מופיע גבוה ב- Google תחת שמכם ופוגע לכם במוניטין – אם זה במישור האישי או העסקי.

ניסיון וידע נרחב בהדיפת ניסיונות הסרה של תכנים - Ripoff Report

Ripoff (ריפ-אופ או ריפאוף) הוא אתר מסחרי לכל דבר המנוהל למטרות רווח ומאפשר לכל גולש לפרסם ביקורת/דעה על אנשים או עסקים. צוות האתר דורש מהגולשים לכתוב חוות דעת אמיתיות ומבוססות, אך אין שום התחייבות מצידם לגבי אמינות הפרסומים.
למעשה, מדובר בזירה של תוכן גולשים, שאינה ממיינת כראוי את אמינות ורלוונטיות חוות הדעת ביחס לאתרים מקבילים (כמו TRIPADVISOR, למשל – שגם הוא לא חף מבעיות), שדווקא מנסים להיאבק בביקורות משמיצות שאינן מבוססות.

משמעות הדבר? האתר הפך בשנים האחרונות ל'זירת התנגחויות' בין בעלי עסקים בתחומים משותפים ונראה כי כל גולש אשר מעוניין לפגוע באדם או בעסק אחר, יכול לעשות זאת בחופשיות באתר Ripoff. מייסד האתר הוא אד מגדסון, שבהתחלה ניסה, אבל לא הצליח לשמור על אנונימיות ונחשף בבלוג משמיץ (שאגב, מופיע ראשון ב- Google תחת שמו).

"מסלולים" לא מועילים והחזרת קישורים לאינדקס Google

תמים יהיה לחשוב שאם גיליתם מידע משמיץ אודותיכם לאתר – פנייה אליו תפתור את המצב. האתר כמעט אינו מסיר תכנים וכפתרון למידע משמיץ הוא מציע "מסלולים" בשמות מפוצצים כמו "Corporate Advocacy Program", או "VIP Arbitration Program” שמשמעותם היא בעיקר ביצוע פרוצדורה שתבדוק את הלגיטימיות של ההשמצה.
במידה והיא תימצא לא לגיטימית, האתר יציין זאת – אך לא יוריד אותה מהאתר. כמה זה מועיל לבעל עסק שתחת שמו או שם המותג שלו מופיע במטה טייטל המילה Ripoff (תרגום: חסר ערך) – כנראה לא הרבה.

אגב, גם Google הבינו לאחרונה שלא מדובר באתר "תמים", שכל מטרתו היא להציג חוות דעת נייטראליות לגולשים. ולכן, במיוחד בעקבות פסיקת ה"זכות להישכח", מנוע החיפוש נוטה להיעתר לבקשות הסרה. 
רק לאחרונה פורסם במגזין השיווק באינטרנט Search Engine Land
על כך שהאתר מגדיל לעשות ומחזיר לאינדקס השמצות, שאפילו Google הוריד מהאינדקס שלו (בעקבות בקשות מצד הגורם הנפגע). אתר Ripoff משפיע באופן משמעותי על המוניטין האינטרנטי, מדובר בזירה מוכרת שהפכה בשנים האחרונות להרסנית בכל הקשור לדימוי של אנשים ועסקים ברחבי העולם.

לאתר כבר יש רקע בהדיפת ניסיונות הסרה של תכנים שנכתבו על ידי גולשים, אבל כעת, מדובר בהחלט בצעד אחד קדימה. צוות האתר דואג להעביר תכנים שנמחקו מהאינדקס של גוגל, לעמודים אחרים (Url שונה), לאחר שהעמודים המקוריים הוסרו מהאינדקס. התוצאה: למרות שהתוכן נתפס כלא קביל מבחינה משפטית, הוא עדיין יוצג באינדקס של גוגל, הפעם בעמוד אחר. 

רבות מהמערכות של גוגל מסתמכות על כתובות עמודים (Url) ומשתמשות בהן כ'תעודות זהות' של אתרים. כאשר גוגל מחליטה להסיר דף מתוצאות החיפוש, המערכות שלה יתייחסו לכתובת האתר הספציפית כקוד זיהוי של הדף.

התקנון של גוגל עלול להפוך בתקופה הקרובה לבלתי אכיף

נראה שמדובר בתקדים מסוכן, שכן אתרים רבים עשויים לנסות ולחקות את הפעולה הזו, בכדי להתחמק מהמערכות השונות של גוגל. מבחינת בעלי האתרים, יכולות להיות סיבות וטענות רבות לשינוי כתובות של עמודים, כך שאין מדובר בהכרח בפעולה מכוונת לצורך הסתננות לאינדקס, מתחת לאף של גוגל.

בינתיים, בעלי אתר Ripoff, מצהירים מצדם כי הם רוצים להמשיך ולהציב את האתר כזירה חופשית ואת עצמם מכנים כ'מגיני הדיבור החופשי' ומסרבים להסיר תכנים, כל עוד הם לא נתפסים למטרת השמצה באופן חד משמעי.

איך בכל זאת אפשר להתמודד עם תכנים משמיצים ב- RipOff?

בשנתיים האחרונות פנו אלינו עשרות אנשים ועסקים שנפגעו מהאתר המדובר ומכאן גם למדנו שכל מקרה לגופו. האפקט של ההשמצה תלוי בהרבה מאוד גורמים – אך העיקרי בהם הוא המקום בו היא מופיעה תחת תוצאות החיפוש של Google.
לא נפתיע אתכם אם נאמר כי ברוב המקרים היא נמצאת בעמוד ה- 1, במיוחד אם תחת שם המותג (או הבנאדם) אין כוחות אינטרנטית חזקה מספיק. אך אלה האפשרויות העיקריות שעומדות בפניהם:

  • בקשת הסרה מגוגל – פנייה ישירה לענקית החיפוש בצינורות המקובלים (לדוגמא: TakeDown Request) – זאת כמובן בתקווה ש- RipOff "ירחמו" עליכם ולא יחזירו את הקישור לאינדקס. בכל מקרה, אנו תמיד ממליצים למצות הליך זה.
  • הליך בוררות מול האתר – באמצעות המסלולים שהזכרנו למעלה. זה יכול לשפר את הרושם השלילי מהמידע שמופיע בעמוד, אך צריך לזכור כי דווקא תוספת של מידע (ולא משנה אם הוא חיובי) – יכולה לחזק את העמוד בתוצאות החיפוש.
  • פעילות אינטרנטית לצורך דחיקת המידע המשמיץ  – זוהי האופציה הסטנדרטית ביותר, שמטרתה לקדם תוכן חיובי ורלוונטי בהרבה זירות אינטרנטיות שונות, במטרה להוריד את האזכור השלילי בתוצאות החיפוש – ובכך לגרום להקטנת החשיפה אליו.
  • פניה למשמיץ – במצב של היכרות עם כותב התוכן המשמיץ, העדיפות הברורה היא פנייה ישירה אליו וניהול משא ומתן מולו. למרות זאת, אותו אדם כבר ככל הנראה לא יוכל להסיר את התוכן, אלא רק להוסיף עליו תגובה חיובית וסותרת, אך גם צעד זה עלול לחזק את הדף בעיניי מנוע החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button