פדיחות מאי של רגב, בוז'י ובנט: איך נמנעים ממבוכה ברשתות החברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

הרשתות החברתיות השונות, ופייסבוק בעיקר, הפכו כבר מזמן לבמה המרכזית של הפוליטיקאים בארצנו. אם עד לפני מספר שנים אותם פוליטיקאים היו נוהגים להשתמש במדיות המסורתיות (טלוויזיה, רדיו, עיתון) כדי לשתף את תחושותיהם, כיום יותר ויותר מהם מעדיפים לעשות זאת באמצעות דפי הפייסבוק. 

אותם פוליטיקאים המחזיקים עמודי פייסבוק גדולים, מרוויחים מכך לא מעט, שכן לפלטפורמה החדשנית לא מעט יתרונות. אלא שהם לא לבד. גם אנחנו, האזרחים הפשוטים, מרוויחים מכך. לפני מספר שנים כדי לדעת מהי דעתו של פוליטיקאי מסוים בעניין כלשהו, היה עלינו לצפות בטלוויזיה בשעה מסוימת או להאזין לרדיו. כיום ניתן לקרוא את דעת הפוליטיקאים בכל מקום, בכל שעה ואפילו דרך הפלאפון שלנו.

אלא שלא מדובר ביתרון היחיד. בנוסף לכך, האזרחים קיבלו אפשרות להגיב לאותם פוליטיקאים באמצעות הפייסבוק, ועל ידי כך נוצרת סוג של אינטרקציה בין הצדדים, זאת בסך הכול על ידי שימוש במחשב או בסמארטפון.

אלא שאליה וקוץ בה. לא כל הפוליטיקאים יודעים לקבל ביקורת, את זה אנחנו כבר יודעים. אלא שכעת, באמצעות הפייסבוק, הם פשוט יכולים "לטפל" בבעיה בקלות. ישנה תגובה לא ראויה? ניתן למחוק אותה באמצעות קליק אחד. הפוסט כבר לא מתאים? מה הבעיה, פשוט מורידים אותו מהעמוד.

אך מסתבר, שעל אף שמדובר בפעולה קלה למדי, לא תמיד הפוליטיקאים עושים זאת בצורה נכונה. להלן שלוש דוגמאות (רק מהחודש האחרון) להתנהלות לא נכונה באמצעות הפייסבוק, ורעיונות שאולי היו עוזרים להם לבצע את הדברים בצורה מעט טובה יותר.

  • תקרית הפייסבוק של מירי רגב
שרת התרבות והספורט העלתה לדף הפייסבוק שלה פוסט הטוען כי ארגון "שוברים שתיקה" פוגע במכוון בדף הפייסבוק שלה, על ידי הורדת הדירוג של העמוד (מחמישה כוכבים לאחד). "אם שוברים שתיקה מנסים לפגוע במכוון בדירוג דף הפייסבוק שלי ברשת, הגיע הזמן לעשות מעשה", כתבה רגב. "חשוב שכולנו נתגייס לחזק את דף הפייסבוק בדירוג הכוכבים".

אלא שהפוסט לא עזר לה כלל. הדירוג נותר על כוכב אחד ורגב החליטה פשוט להסיר את התוסף, ולא לאפשר לגולשים לדרג את העמוד. מדובר כמובן בצעד דרסטי, שגרר ביקורת רבה. שרת התרבות והספורט יכולה הייתה למנוע את הביקורת, אם עוד בטרם כתיבת הפוסט הייתה בוחרת להוריד את דירוג הכוכבים מבלי שהגולשים היו שמים לב, ובכך הייתה מונעת את כל הרעש וההמולה.

 

  • ‏‏התמונה שסיבכה את יצחק (בוז'י) הרצוג

יו"ר האופוזיציה העלה לעמוד הפייסבוק שלו תמונה המציגה את ציפי לבני, משה כחלון, אהוד ברק, בני גנץ, משה (בוגי) יעלון, יאיר לפיד, אורלי לוי-אבקסיס וגבי אשכנזי, בצורה של מעגל + כיתוב "גוש אחד גדול שיחליף את השלטון"

לא הספקנו להגיד "מארק צוקרברג" והוא כבר ספג קיתונות של בוז מאגף ימין, אבל גם ביקורת מהמחנה שלו על כך שלא הכליל אנשים ממפלגת העבודה. כמובן שגם השימוש במילה "גוש", לא דרש הרבה דמיון ושנינות מהמגיבים כדי לתפוס טרמפ על המונח לולייצר לו קונוטציה שלילית.

בנוסף, בתמונה מסודרים התשעה בעיגול כשבוז'י בראש. סביר להניח שאם היה משלב בתמונה כמה מאנשי העבודה, והיה מסדר אותה קצת אחרת – כמו למשל בשורה אחת, כשכולם האחד ליד השני – הפוסט היה פחות בעייתי.

 

  • נפתלי בנט, הסטודנט והציוץ שנמחק 

במקרה של שר החינוך לא מדובר על פייסבוק, אלא על טוויטר. לחשבונו הרשמי עלה ציוץ בתגובה לדיון על תקיפת משתתפים בטקס "יום הזיכרון האלטרנטיבי" של יהודים ופלסטינים, אשר נמחק באופן מיידי, כשמאוחר יותר לשכתו טענה כי אחד הסטודנטים שלו היה זה שאמון על הציוץ.

אף אחד לא מצפה מבנט שינהל בעצמו את הרשתות החברתיות שלו, אך אם היה מעיף מבט, או ממנה מישהו מטעמו אשר עליו הוא סומך שיאשר את הפוסטים/ציוצים שלו, סביר להניח שזה לא היה קורה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button