אתרי פרוטוקולים משפטיים והסכנה למוניטין האינטרנטי שלכם

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

לא פעם קורה שפונים אלינו אנשים לאחר שגילו להפתעתם כי מצאו את שמם מופיע באתרי פסקי דין באינטרנט כחלק מפרוטוקול משפטי, אפילו אם מדובר רק בעבירה תעבורתית קלה לפני יותר מעשור.

הם נמצאים כמעט בכל חיפוש פשוט שלנו ב-Google. רבים מאוד, וכל אחד מכיר אותם, גם אם לא נכנס אליהם – אלו אתרים שמביאים לציבור מידע אודות חוקים, פסקי דין, פרוטוקולים, החלטות ומאמרים ונסרקים טוב וחזק מאוד בתוצאות החיפוש של Google. אנשי עסקים, משפטנים וסטודנטים, משתמשים לצורכיהם במאגרים המשפטיים האלו, אבל מי שנפגע מהם אלו בעיקר הציבור הרחב.

מה המטרה של אתרי פסקי הדין והפרוטוקולים המשפטיים?

כיום, כמעט בכל אתר משפטי המאגד בתוכו פסקי דין והחלטות, תמצאו פרסומות. הציבור מחפש פסקי דין ומידע משפטי מקיף בכל יום, מה שמביא המון תעבורה לאתרים האלו באופן שוטף. בעלי האתרים יודעים זאת היטב ובחרו בתחום הזה, שמשמש כר נוח לשתילת פרסומות.

מעבר לאינטרס הכלכלי-רווחי, קיימת מטרה נוספת שלשמה קמו האתרים – זכות הציבור לדעת. אנו חיים בדמוקרטיה שבה יש חשיבות לאינטרס הציבורי. כך למשל, כל אדם יכול להגיע לדיון משפטי בדלתיים פתוחות ולנכוח בו. בנוסף, ניתן לפרסם את התוכן של הדיונים. שמו של העיקרון המנחה בנושא הזה הוא – "פומביות הדיון". כיום, במקום להגיע לבתי המשפט, אפשר באופן פשוט מאוד לפתוח את מנוע החיפוש ולהגיע לפסק הדין או הדיון המתאים.

lapam

כיום, כל עוד לא הוטל צו איסור פרסום על פסקי דין, אין שום מניעה לפרסם אותם ברשת האינטרנט באופן שנגיש לכל אדם, בארץ ובעולם. בתוך זמן קצר מקיום המשפט או הדיון, הוא מפורסם באתרי האינטרנט השונים, שבעידן הטכנולוגי של היום, מקבלים מידע בזמן אמת. במקרים מסוימים, יוסרו פרטים מזהים מפסקי דין כדי למנוע פגיעה בפרטיות, אבל התחום עדיין נחשב לאפור ומעורר מחלוקת, כפי שניתן לראות במודעה שלפניכם, שפורסמה לפני מספר חודשים על ידי הלשכה לפרסום ממשלתי (לחצו להגדלה)

ואיך זה קשור למוניטין שלכם באינטרנט?

כמו שכבר ציינו, המאגרים המשפטיים ואתרי פסקי הדין, מספקים מידע כמעט על כל דיון או פסק דין רלוונטי, כך שאם הזדמן לכם להגיע לבית המשפט בתור תובעים או נתבעים, סביר להניח שתמצאו את שמכם באחד האתרים. אותם אתרים, נחשבים לאיכותיים על ידי מנועי החיפוש ובראשם Google, ולכן נראה אותם פעמים רבות בתוצאות הראשונות בחיפוש אחר אדם או גוף מסוימים, גם אם לא התכוונו למצוא מידע משפטי.

נתבעתם בעבר על ידי כמה אנשים? המידע המשפטי עליכם יופיע באותם אתרים, וכאשר יקלידו את שמכם במנוע החיפוש, קיימת סבירות גבוהה שתוצאות אלה יעלו גבוה. במקרה של נותני שירותים ואנשי עסקים למשל, מידע משפטי שכזה הוא מקור לבעיות – הגולשים חשופים למידע ועלולים לקבל רושם שלילי, שיגרום להם להתרחק מאותם האנשים.

אך לא הכל שחור. ניתן לפעול על מנת להוריד את אותם האזכורים המשפטיים ממנועי החיפוש בכמה דרכים. אחת מהן היא קידום תוכן חיובי אודותיכם והגברת הנוכחות ברשת, כדי ליצור מוניטין חיובי בקרב הגולשים. שירות זה נקרא הדחקת אזכורים שליליים. דרך אחרת היא פנייה באמצעותנו לבעלי אותם אתרים שבהם נמצאים אזכורים בעייתיים, בבקשה להוריד אותם. עם זאת, הפנייה אינה מבטיחה כי פסק הדין אכן יירד. קיימים מקרים שבהם נעשתה פנייה, ובתוך כמה ימים הוסרו תוצאות בעייתיות מהרשת.

ריכזנו עבורכם רשימה של 10 אתרי פסקי דין מובילים. האם גם לכם יצא להיתקל בהם פעם?

  1. takdin.co.il
  2. psakdin.co.il
  3. rulling.co.il
  4. nevo.co.il
  5. psika.net
  6. lawdata.co.il
  7. courts.co.il
  8. taxes.gov.il
  9. justice.gov.il
  10. mof.gov.il

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button