האם מנכ"ל "אשלי מדיסון" ביצע קמפיין ניהול מוניטין?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

לפעמים מגיע השלב בחיים בו אנשים חייבים לבצע שינוי תדמית. זה יכול לקרות בעקבות שינוי בקריירה, שינוי בסטטוס המשפחתי-אישי, או בעקבות משבר עסקי-מקצועי – בדיוק כמו שקרה לנואל בידרמן, שכיהן, עד לפני שנה, בתור המנכ"ל של "אשלי מדיסון", אתר ההיכרויות לאנשים נשואים, שנפרץ ברעש גדול ובעקבות כך עזבו אותו המוני גולשים.

כיום בידרמן מוצג באינטרנט כיזם ויועץ מטורנטו, בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת יורק בקנדה, נשוי ואב לשני ילדים. באתר האינטרנט שלו אין אזכור לחייו הקודמים ואין אזכור לכינוי שפעם אהב כל כך- "מומחה לבגידה". האם הוא ביצע קמפיין ניהול מוניטין?

למחוק את העבר ולהמציא את עצמך מחדש – לפחות ברשת

לפי כתבה שפורסמה באתר fusion, מסקירה קצרה של תוצאות החיפוש תחת שמו של נואל בידרמן ב- Google, נראה כי הוא פעל למחיקת העבר שלו על ידי קמפיין ניהול מוניטין שכלל יצירה של אתרים חדשים, חשבון טוויטר, מודעות Google ועוד, שמנווטים את הגולשים אל זהותו החדשה.

כיום, הנוכחות האינטרנטית שלו מלמדת על שינוי אישי משמעותי: במקום תמונות על מצעי קטיפה ורודים ונשים צעירות, מוצג בידרמן במהלך דייג, משחק כדורגל ואף מבלה עם אשתו.

תמונותיו של נואל בידרמן היום (מתוך אתר http://fusion.net/)
תמונותיו של נואל בידרמן היום (מתוך אתר http://fusion.net/)

 

מה שעשה בידרמן הוא משהו שאנשים נוהגים לעשות עוד משחר ההסטוריה – למחוק את עברם ולהמציא את עצמם מחדש. אלא שהיום, האינטרנט מאפשר לעשות זאת על ידי קמפיין טוב של ניהול מוניטין.
היום, בעזרת כלים ופעולות אינטרנטיים במסגרת קמפיין טוב של ניהול מוניטין, אפשר להדחיק את האזכורים השליליים מתוצאות החיפוש בדפים הראשונים ואף להחליפם באזכורים חיוביים יותר, עליהם למשתמש יש שליטה.
יתרה מכך, באירופה לעתים גם החוק עומד לטובתנו: פסקת "הזכות להישכח", שמאפשרת למשתמשים לפנות ל- Google בבקשה למחוק מידע מיושן או לא רלוונטי מתוצאות החיפוש.

תוצאות החיפוש הממומנות תחת שמו של בידרמן
תוצאות החיפוש הממומנות תחת שמו של בידרמן (מתוך fusion.net)

 

ממוסריות מפוקפקת אל מעורבות קהילתית

בידרמן לא הודה כי שכר חברה לניהול מוניטין, אך מבדיקה של אתר האינטרנט שלו נראה כי עובדת היותו המנכ"ל של אשלי מדיסון נמחקה לחלוטין מאישיותו הדיגיטלית. בביוגרפיה האינטרנטית שלו לדוגמא, כתוב כי כיהן בתפקידים חשובים כמו מנכ"ל אך לא מציינים באיזו חברה.

פרטים על אודותיו של בידרמן מאחד האתרים שלו (מתוך אתר http://fusion.net/)
פרטים על אודותיו של בידרמן מאחד האתרים שלו (מתוך אתר http://fusion.net/)

כמו כן, מזכירים את העובדה כי היה סוכן ספורט בכיר ואת עבודתו למען הקהילה כולל אימון של ליגת נוער, פרטים שבדרך כלל לא יהיו מוזכרים בקורות חיים מקצועיים. אתר נוסף מרחיב רק על המעורבות הקהילתית של בידרמן ועל תחביביו ועוד ואתר אחר מקדם את בידרמן כיועץ עסקי. בכל האתרים מופיעות תמונות של בידרמן עם חיוך רחב לצד אשתו או לצד קבועות ספורט.

לסיכום, גם אם אתה המנכ"ל של חברה שאחראית על מתן לגיטימציה לבגידות ועל חשיפת נתונים אינטימיים של הגולשים שלך, קמפיין ניהול מוניטין טוב יכול להציג אותך כיישות דיגיטלית אחרת לגמרי.

חשוב לזכור, עם זאת, כי האזכור הראשון בתוצאות החיפוש של Google תחת שמו של בידרמן (מיד אחרי הערך שלו ב-ויקיפדיה) הוא הסיפור ב"ביזנס אינסיידר" הבריטי על עלייתו ונפילתו כמנכ"ל אשלי מדיסון….

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button