מה ההבדל בין ניהול מוניטין לאנשים לבין ניהול מוניטין למותגים?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

רופאים, עורכי דין, חברות נדל"ן, אנשי עסקים, אנשי ציבור, מנכ"לים ונותני שירות למיניהם – כולם צריכים לדאוג למוניטין האינטרנטי שלהם. ולכן, המטרה המשותפת בפרויקטים של ניהול מוניטין היא התבססות נרחבת של תכנים נבחרים בתוצאות החיפוש על שמו של אדם או עסק. המטרה היא אמנם משותפת, אך הדרך, האסטרטגיה, אורך הפעילות ואופי התכנים שיועלו לרשת משתנים בין קמפיין לקמפיין, וההבדלים רבים אף יותר כשמשווים בין ניהול מוניטין לאדם לבין מותג.

אספנו עבורכם חמישה הבדלים עיקריים בין קמפיין ניהול מוניטין באינטרנט לאדם ולמותג:

1. כמות ביטויים

בדרך כלל, בקמפיינים לאנשים, נהוג להגדיר במסגרת יעדי הקמפיין, 'השתלטות' נרחבת על מספר ביטויים עם דמיון ביניהם, למשל: דוקטור משה ביטון, ד"ר משה ביטון, משה ביטון ועוד. הבחירה בפעילות על מספר ביטויים נובעת מטעמי עלות מול תועלת, בשילוב עם צרכי הלקוח. קידום אתרים או פלטפורמות תחת שם של אדם מתבצע בקלות ובמהירות גבוהה יחסית לזמן שמושקע בפעילות, לכן העלות כאן היא נמוכה ביחס לתועלת. בנוסף, איש מקצוע כמו רופא יהיה מעוניין בהופעה בכל הביטויים הרלוונטיים בתוצאות החיפוש (במקרה שלו: דוקטור, ד"ר…).

בקמפיין מוניטין לעסקים לעומת זאת, לרוב מדובר בהתמקדות בביטוי אחד או שניים, כמו שם המותג בעברית ובאנגלית או שם המותג בשילוב עם תחום העיסוק (נדל"ן, רפואה…).

2. אורך הביטוי/ים המיועדים לדחיקה

כפי שצוין בסעיף 1, אנשים הפונים לחברת ניהול מוניטין לרוב יהיו מעוניינים בדחיקה של תוצאות חיפוש תחת שמם, לעתים בשילוב של התפקיד המקצועי (ד"ר, עו"ד…), לכן מדובר בביטויים ארוכים יותר (הנקראים גם בשם 'זנב ארוך'). אצל מותגים, הביטויים הם לרוב קצרים יותר (שם המותג בעברית ובאנגלית) ולפעמים בתוספת של התחום בו הוא עוסק (נדל"ן, דוגמנות…). ראוי לציין כי ברוב המוחלט של המקרים, קל יותר להשתלב בתוצאות החיפוש של ביטויים ארוכים (למעט מקרים חריגים).

הדרך, האסטרטגיה, אורך הפעילות ואופי התכנים שיועלו לרשת משתנים בין קמפיין לקמפיין - ניהול מוניטין באינטרנט
הדרך, האסטרטגיה, אורך הפעילות ואופי התכנים שיועלו לרשת משתנים בין קמפיין לקמפיין – ניהול מוניטין באינטרנט

3. תחרות

סעיף זה הוא מאוד דינמי. התחרות בתוצאות החיפוש על ביטוי מסוים תלויה בפופולריות הביטוי. כאשר מדובר באדם מוכר בעל שם ושם משפחה נפוצים, הביטוי יהיה תחרותי בהתאם, אך כאשר השם הוא ייחודי וארוך אז ההשתלבות בתוצאות החיפוש תהיה קלה יותר. לגבי מותגים העניין קצת שונה, אם לחברה מסוימת יש שם גנרי, כלומר שם כללי, שאינו מזוהה כסימן מסחר של אף גוף מסחרי, התחרות צפויה להיות גבוהה ולא פשוטה.

4. עולמות תוכן

כאשר מתבצע קמפיין ניהול מוניטין עבור אדם, התכנים הנכתבים במסגרת יצירת עמודי שירות, פוסטים, אודות וכו', עוסקים בתחום העיסוק העיקרי של האדם. ניתן 'לגלוש' מעט וליצור תכנים המתקשרים באופן עקיף ולא באופן ישיר לעיסוקו של האדם, אך עולם התוכן הוא מאוד מצומצם ביחס למה שאנו מכירים אצל רוב החברות.

מותגים לרוב מספקים מספר רב של שירותים, מה שמאפשר לכותבי התוכן לגוון ולהעניק אופציות נוספות לקהל הגולשים ואף להגדיל אותו (באמצעות הגדלת תחומי העיסוק). בנוסף, פעמים רבות החברות עצמן הן אלה שמספקות תכנים כמו: הדמיות, תמונות, חומרים טקסטואליים ועוד, דבר המאפשר ליצור תכנים מגוונים, מעניינים ורלוונטיים.

5. כמות האזכורים השליליים

סביב חברות בדרך כלל קיים שיח 'שלילי' יותר. מטעם הדברים, לעסקים נותני שירות יש יותר ביקורות, תלונות וגולשים 'מאוכזבים', לכן יש יותר אזכורים שליליים בדמות: פוסטים בפורומים ובבלוגים, בפייסבוק, בטוקבקים באתרי נישה וחדשות ועוד. כאשר מדובר באדם, גם בכזה הנותן שירות, מספר הלקוחות הכולל הוא קטן יותר, כלומר פחות אינטראקציה מאשר לחברה, לכן הכמות הפוטנציאלית לאזכורים שליליים היא נמוכה יותר.

לסיכום, חשוב לזכור כי ישנן פעולות רבות המתבצעות גם בקמפיין עבור אדם וגם עבור עסק, אך עם זאת, ישנם לא מעט הבדלים מהותיים. את הסעיפים הנ"ל, אנו מאששים במהלך תקופת ההכנה לפעילות מוניטין באינטרנט. במהלך תקופה זו, אנו בודקים את עוצמת וכמות האזכורים, את התחרות על הביטויים שנבחרו ואת התקדמות הפלטפורמות והתשתיות שברשותנו.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button