כך משפיעות הרשתות החברתיות על סיכויי הקבלה לאוניברסיטאות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

הרשת החברתית הגדולה מכולן, פייסבוק, מתחלקת לשניים: יש את אלו שמעדיפים לפרסם, ואת אלו שמעדיפים לקרוא פרסומים של אחרים. אם אתם נמנים על החלק הראשון, כדאי שתמשיכו לקרוא, בטח אם אתם תלמידי תיכון צעירים, שמתכוונים להתקבל לאוניברסיטה בעתיד הקרוב/רחוק.

מסתבר שלפוסטים שאתם מעלים לרשתות החברתיות השונות ובעיקר לפייסבוק, משקל רב. אפילו יותר ממה שאתם חושבים. על פי מחקר שערכה חברת "קפלן" האמריקאית, בלמעלה מ-350 קולג'ים ברחבי ארצות הברית, 35 אחוז מהאנשים האמונים על גיוס סטודנטים באותן מכללות, בודקים את הפרופיל האינטרנטי שלהם ברשתות החברתיות.

social-1958774_640

47 אחוז מאותם מגייסים אף טענו שקיבלו רושם חיובי או שלילי לאחר החיפוש – עלייה של 10 אחוז לעומת השנה שעברה. 42 אחוזים מהם טענו שהם לא אהבו את מה שהם ראו.

נראה שהמגמה רק מתחזקת. על פי המחקר המקיף, אם בשנה שעברה 11 אחוז מהנשאלים טענו כי הם מבצעים בדיקה מקיפה ברשתות החברתיות אודות המועמד באופן קבוע, השנה עלה המספר ל-25 אחוז, והוא צפוי לגדול ולגדול מדי שנה.

אז אילו פוסטים עשויים לעזור לכם לייצר רושם חיובי ואילו פוסטים פחות? להלן מספר דוגמאות של הנשאלים במחקר של קפלן.

דוגמאות חיוביות

  • "אחת הסטודנטיות שהגישה מועמדות למכללה שלי, הציגה בחשבון הטוויטר שלה את התמיכה שהפגינה בקהילה הלהט"בית בתיכון שלה – פרט שלא היה כתוב כמובן במועמדות שהגישה. הדבר גרם לנו להתעניין בה יותר, מכיוון ששיערנו שהיא תתרום רבות לקהילה גם אצלנו", אמר אחד המגייסים במחקר.
  • מגייס אחר ציין: "לרשתות החברתיות יש לעתים שם רע, וחבל. אנשים שוכחים כמה תועלת אפשר להוציא מהן, כמו לדוגמה תלמיד שהגיש מועמדות לתיכון שלנו, ובחיפוש ברשתות החברתיות שלו גילינו תמונה שלו ביחד עם מנהל התיכון לאחר שקיבל פרס על הצטיינות. היה נחמד מאוד לראות את זה".
  • מגייס נוסף אמר כי "באחד השיטוטים שלי נתקלתי בנערה צעירה, שהקימה ביחד עם אמה עסק. היה נחמד לראות את אתר האינטרנט של העסק של הבחורה הצעירה".

דוגמאות שליליות

  • "בחשבון הטוויטר של אחד המועמדים זיהיתי שפה לא נאותה. אלו לא היו הערות גזעניות קיצוניות, אך ניתן היה להניח שמדובר בתלמיד שלא ממש זכה לטעום מהעולם".
  • מגייס אחר טוען כי "תמונה שהעלה אחד הסטודנטים הפוטנציאלים, שבה התרברב בנשקים חמים, גרמה לו שלא לבחור בו".

"על הסטודנטים לדעת שהמידע שאותו הם חולקים זמין לכולם"

יריב אלפר, מנהל מחקר בחברת קפלן, ציין כי "הרוב המוחלט של המגייסים לא מבקר ברשתות החברתיות כדי לעקוב אחר סטודנטים פוטנציאליים. אך יחד עם זאת, הרשתות החברתיות בהחלט יכולות לספק זווית נוספת לחייו של הסטודנט המועמד".

"על הסטודנטים לדעת שהמידע שאותו הם חולקים זמין לכולם", מוסיף אלפר. "ולכן, כדאי שהמידע ישקף אותם היטב, ורצוי בצורה חיובית. אם אתה סטודנט ואתה לא בטוח מה לכתוב או אם לכתוב, כדאי להתייעץ עם מישהו, אך חשוב לזכור שאם יש ספק, אין ספק".

צפו: המחקר של קפלן בדקה

קצת על חברת קפלן: מהחברות המובילות בעולם לשירותי חינוך וקריירה למוסדות וליחידים, נחשבת לחברה המובילה בתעשיית המבחנים, עם למעלה מ-100 מבחנים שונים ברחבי העולם, לרבות בחינות כניסה לבתי ספר תיכוניים ומכללות ומבחני רישוי מקצועיים לעורכי דין, רופאים ואחיות.

פוסטים דומים

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button