מחפשים עבודה? תתחילו לנקות את המוניטין שלכם באינטרנט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

לפני כחודש פרסמנו כאן למה ניהול מוניטין באינטרנט כל כך חשוב למחפשי עבודה והיום אנו מביאים את כתבתה של רשת WFMY מצפון קרוליינה בנושא.

בכתבה מסופר על סטודנטית בשם לטינה ברוקס, שהבינה לאחרונה כי לסטטוסים שהיא כתבה ברשתות החברתיות ולתמונות שהיא העלתה או תויגה בהן – תהיה השפעה של ממש על עתידה המקצועי – מה שגרם לה להתחיל לסנן ולמחוק בדיעבד אמירות בעייתיות ותמונות שיכולות להציג אותה באור בעייתי בפני מעסיקיה העתידיים.

המעסיקים יכולים לפרש את התמונות באופן שאינו תואם את המציאות

"בעבר הייתי מאוד פעילה במגוון הרשתות החברתיות הקיימות, גם טוויטר, גם אינסטגרם וגם פייסבוק", מסבירה לטינה מדוע החליטה למחוק באופן מיידי את כל התכנים שיכולים לפגוע בה. "התלוננתי הרבה – העליתי כל הזמן תכנים ותמונות – ועכשיו כשאני יוצאת אל "העולם האמיתי", אני חושבת שאם מעסיקיי העתידיים היו נחשפים לזה – הם היו מגיעים למסקנה הבלתי נמנעת שאני פשוט חיית מסיבות – ולא מעבר לכך".

clean repאחת הבעיות העיקריות שעליהן הצביעה ברוקס הוא עניין תיוג התמונות ברשתות החברתיות שכן ברגע שמישהו תייג אתכם בתמונה שאינה שייכת לאלבום התמונות האישי שלכם, הרי שאין לכם כל שליטה על התמונה והאדם שתייג אתכם יכול  להוסיף לתמונה משפט שעלול להתברר מבחינתכם כמכשול עתידי. כך, למשל, אומרת ברוקס "לפעמים אתה יוצא עם חברים ונרדם, ולפתע מישהו יכול לצלם אותך, להעלות את התמונה לרשת ולכתוב משפט בעייתי שממנו ניתן להבין שהתעלפת כי שתית יותר מדי – גם אם זה לא היה המצב בפועל."

גם במשטרה אימצו את הרשתות החברתיות ככלי מסנן מועמדים

עוד אחד מהמרואיינים בכתבה המדוברת היה ניצב ברייאן ג'יימס שמופקד על גיוס כוח האדם במשטרת גרינסברו, עיר של קרוב ל-300,000 בני אדם בצפון קרוליינה. ניצב ג'יימס אישר הלכה למעשה את החששות של ברוקס וסיפר לכתבת שמזה קרוב לארבע שנים, אחד מהכלים שבאמצעותם מסוננים המועמדים שמגיעים לראיונות עבודה נעוץ דווקא בבדיקת פרופיל הפייסבוק שלהם – במהלך ראיון העבודה עצמו.

"אנחנו מבקשים מהעובדים שמגיעים לראיון להיכנס לחשבון הפייסבוק שלהם כאן ועכשיו – ובודקים אותו. הפעולה הזו נותנת לנו אינדיקציה בכל הנוגע לאופן בו אדם מנהל את חייו הפרטיים."

בשורה התחתונה בין אם תרצו בכך, ובין אם לא, כמעט כל מעסיק שאליו תשלחו את קורות החיים שלכם יבדוק את הפרופילים האישיים שלכם ברשתות החברתיות או במנועי החיפוש השונים – ובראשם גוגל – ועליכם להיות ערוכים לכך

אז מה עושים?

קודם כל, דאגו להגדיר את החשבונות שלכם ברשתות החברתיות כך שלא כל אחד יוכל לתייג אתכם ובנוסף,  דאגו לכך שבהגדרות הפרטיות שלכם בפייסבוק – בלשונית Privacy Settings, תסומן האפשרות לפיה כל תמונה שבה תתויגו תצטרך לעבור את אישורכם האקטיבי ולא תופיע באופן אוטומטי בפרופיל האישי שלכם.

חשוב לזכור שאף פעם לא מאוחר להתחיל לדאוג למוניטין המקוון האישי שלכם –מדובר על פעילות חשובה מאין כמוה שעליכם לתחזק באופן שוטף – בין אם אתם עצמאים ובעלי עסקים – ובין אם אתם שכירים וותיקים או צעירים שרק נמצאים בתחילת מסעם אל עבר "העולם האמיתי."

לקריאת הדיווח המקורי ולצפייה בכתבה המצולמת – לחצו כאן

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button