עדכון ה- Freshness של גוגל: על ניהול המוניטין באינטרנט של משה קצב

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

Fresness Update, שינוי האלגוריתם האחרון של גוגל , הגורם לכך שהמערכת תתן העדפה לתכנים החדשים ביותר הרלוונטיים לביטוי החיפוש, מעניק הזדמנות נפלאה לקידום אתרי חדשות ותוכן המתעדכנים לעיתים קרובות.

חברות העוסקות במתן שירותי שיווק באינטרנט כבר הפנימו את משמעויות השינוי והחלו לשים דגש חזק על הגברת תדירות עדכון האתר.

אך כשזה מגיע לאופן הופעת שמות המותג של אנשים או חברות, האם עדכון ה-Freshness הופך את ניהול המוניטין שלהם לקשה יותר? יכול מאוד להיות שכן.

מהו עדכון ה- Freshness של גוגל?

בעולם האינטרנט של היום, אנשים פחות מחפשים מידע, אלא יותר רוצים להתעדכן. גם גוגל הבינו זאת והתאימו את אלגוריתם החיפוש שלהם כך שייתן עדיפות להצגת עמודים עדכניים, שברוב המקרים גם הכי רלוונטיים. מההיגיון הפשוט שמה שמעניין אותנו, הוא בדרך כלל מה שקורה כרגע – ולכן הוא הרלוונטי.

השינוי הזה הוא משמעותי במיוחד עבור ביטויי חיפוש הנמצאים בחדשות וכאלה שמדברים עליהם. לעיתים זה מתבטא בתוצאות חיפוש שונות לגמרי מאלה שהופיעו לפני העדכון. הסבר מצוין על עדכון ה- Freshness אפשר למצוא בסרטון הבא של ה- WhiteBoard Friday בהפקת האתר SEOMOZ.

Wistia

ההשפעה של העדכון על ניהול המוניטין באינטרנט

עכשיו בואו נניח לרגע שאתם חברה או אדם פרטי, המנסה להלחם באזכורים שליליים המופיעים בתוצאות החיפוש תחת שמכם. חלק מכריע בניהול המוניטין ברשת (ORM), משלב דחיקה של האזכורים השליליים הללו, תוך יצירת תכנים חיוביים או ניטרליים בדירוג גבוה יותר בעמוד הראשון.

פעולות אלו נעשות על ידי יצירת תתי-דומיינים, פרופילים חברתיים וכיסוי נרחב של פלטפורמות התוכן ברשת. כתוצאה מהעדכון, בזמן שבו שמכם מסוקר בחדשות (מסיבות שלא הייתם רוצים שיתקיימו), ייתכן שיותר אזכורים שליליים יופיעו בעמוד התוצאות הראשון, כאשר גם דחיקתם תהפוך לקשה יותר.

כיצד זה עובד?

לצורך הדוגמה הבאה, אתם מוזמנים להגדיל את שתי התמונות המצורפות למטה.

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הורשע באונס בסופו של משפט מתוקשר ביותר. למרות הרעש התקשורתי סביב המשפט, עד לא מזמן, העמודים הראשונים של תוצאות החיפוש תחת שמו, הכילו בעיקר קישורים לאתרי סמכותיים וחזקים כמו עמודי ביוגרפיה ותדמית, מתוך אתר הכנסת, ויקיפדיה וכו', כאשר כל אלו גם היו במיקומים גבוהים למדי. כמובן שבנוסף אליהם, היו גם עדכונים מכל שנות המשפט ופועלו ולא רק מהחודש וחצי האחרונים.

אבל שימו לב מה קורה עכשיו: אם תגדילו את שני עמודי התוצאות המצורפים, תוכלו לראות כי התוצאות "הביוגרפיות" נדחקו מעט למטה, בעוד שכמעט כל התוצאות האחרות מכילות תכנים ואייטמים בעיקר מאתרי חדשות שעודכנו בחודשיים הקודמים (נובמבר, דצמבר – מסומנים באדום).

לחצו על מנת לקבל את התוצאות בגוגל

משה קצב ניהול מוניטין
משה קצב ניהול מוניטין

רק הבהרה: איברנד איננה תומכת במעשיו של משה קצב ואיננה טוענת כי יש לדחוק את האזכורים השליליים תחת שמו. הבאנו את משה קצב כדוגמה אקטואלית ומוכרת ואין לפרש אותה בצורות אחרות מכך.

מה ניתן לעשות?

ישנם מקרים, בהם ארגון או אדם פרטי מוצפים בסיקורים שליליים על פועלם או חייהם האישיים, בין אם בצדק ובין אם לא. בזמנים כאלו, שצף התוצאות ה"עדכניות" יעלה וכמובן יקשה על הדחקתן מהעמוד הראשון.

לפי דוגמה זו, עדכון האלגוריתם של גוגל הפך את ניהול המוניטין להרבה יותר קשה גם למומחי יח"צ ו-SEO. אך ישנה תקוה.

נקודה חשובה שצריך להפנים, היא שהעדפת התכנים העדכניים עובדת בשני הכיוונים. היא אמנם עשויה להציף אזכורים שליליים לראש התוצאות, אך באותה מידה היא עשויה להעצים את מיקומם של האזכורים חיוביים.

בזמנים בהם הסיקורים הם בעיקר שליליים, היכולת של מנהל המוניטין באינטרנט להציף במעלה תוצאות החיפוש אייטמים המציגים תמונה שונה – עולה גם היא ויכולה לסייע לפחות לכך שלא כל האזכורים בעמוד הראשון יהיו שליליים. אולם לשם כך, אי אפשר להסתפק רק בפעולות אינטרנטיות, יש לשלב בניהול המוניטין גם פעולות יח"צ, על מנת לדחוף אייטמים חיוביים לאתרי התוכן והחדשות.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button