6 כלי חיפוש ב-Google וההשפעה שלהם על המוניטין האינטרנטי

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]בכל שנייה מתבצעים בעולם כ-50,000 חיפושים ב-Google לצורך קבלת מידע. חלק גדול מהגולשים מבצעים למעלה מ- 10 חיפושים ביום. בחישוב זריז, מדובר בכמה מיליארדי חיפושים ביום (סביר להניח שאחוז נכבד מהם מתבצע ממשרדי eBrand…). אם נהיה רציניים לרגע, אז כשאנחנו אומרים “מידע וחיפוש ב-Google”, בדרך כלל אנחנו מתכוונים למה שמתקבל ברגע שאנחנו כותבים את ביטוי החיפוש בתיבת החיפוש ולוחצים אנטר. אלא שמעבר לאותו חיפוש בסיסי, ראוי לתת את הדעת לפונקציות נוספות ש-Google מספק לנו. פונקציות אלה מאפשרות לנו גם להרחיב וגם למקד את המידע שאנחנו מחפשים ורוצים למצוא. וכשמדובר בחיפוש אנשים או מותגים – יכולה להיות להן משמעות רבה לאופן בו מתקבל מוניטין אינטרנטי בתוצאות חיפוש והיכולת לנהל אותו.[/vc_column_text][dt_gap height=”15″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][dt_fancy_image type=”uploaded_image” image_id=”5688″ lightbox=”true” style=”3″ width=”450″ padding=”10″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_left=”0″ margin_right=”0″ align=”left”][vc_column_text]

ההשלמה האוטומטית של בר רפאלי

[/vc_column_text][dt_gap height=”7″][dt_fancy_separator separator_style=”line” separator_color=”default” el_width=”100″][dt_gap height=”7″][dt_fancy_image type=”uploaded_image” image_id=”5689″ lightbox=”true” style=”3″ width=”450″ padding=”10″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_left=”0″ margin_right=”0″ align=”left”][vc_column_text]

ההשלמה האוטומטית של רמי הויברגר

[/vc_column_text][dt_gap height=”7″][dt_fancy_separator separator_style=”line” separator_color=”default” el_width=”100″][dt_gap height=”7″][dt_fancy_image type=”uploaded_image” image_id=”5690″ lightbox=”true” style=”3″ width=”450″ padding=”10″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_left=”0″ margin_right=”0″ align=”left”][vc_column_text]

התיקון האוטומטי של דייויד גילה

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”2/3″][dt_vc_list style=”1″ bullet_position=”top” dividers=”true”]

שימוש בכלי החיפוש הבסיסיים של Google

נניח שאתם רוצים לחפש מידע על מישהי מפורסמת כמו בר רפאלי. בחיפוש Google פשוט, ישנם שלוש דרכים לקבל מידע רלוונטי עבור שאילתת החיפוש שלכם:

  • מנגנון ההשלמה האוטומטית – מנגנון זה מספק לכם מידע על ביטויים משלימים שעשויים להיות רלוונטיים לגבי אותו אדם. לא תמיד הם יופיעו (תלוי עד כמה הביטוי הספציפי מחופש) ולא תמיד שמו של האדם או המותג יופיע בהשלמה האוטומטית (תלוי אם הוא צבר מספיק מוניטין).במקרה זה, אפשר לראות מן הסתם שההשלמה האוטומטית של בר רפאלי מניבה מספר רב של תוצאות.אם אתם לא בר רפאלי, זו דרך טובה כדי לדעת אם ישנו ביטוי מסוים שעלול להיות לא מחמיא. ניקח למשל את רמי הויברגר. בחיפוש שמו, מנגנון ההשלמה האוטומטית מניב את התוצאה ‘רמי הויברגר תלונה’, והקשה עליה מעלה תוצאות שליליות. המנגנון אמנם פועל על פי רלוונטיות, היסטוריית חיפושים וקריטריונים נוספים, אבל דרכו ניתן לקבל ‘נורות אדומות’ שמעידות על מגמה שלילית בתוצאות.
  • תיקון אוטומטי – מנגנון זה יופעל אם יש דרך טובה יותר בעיני Google לכתוב את הביטוי שחיפשתם, או אם ביצעתם טעות הקלדה. למשל אם כתבתם ‘דייויד גילה’ (הממונה על ההגבלים העסקיים שהתפטר), תקבלו את התוצאות של הביטוי ‘דיויד גילה’. Google יזהה אוטומטית שמדובר באותו אדם, אבל באיות שונה. אם ביצעתם טעות הקלדה, Google יציג את התוצאות עבור הביטוי הנכון, ללא טעות הקלדה. לדוגמא, אנחנו מציעים לבדוק מה קורה כשמחפשים את הביטוי ‘אסי הזר’.
  • חיפושים קשורים – כאן תוכלו לקבל תמונה נוספת על חיפושים שונים שמשתמשי Google מבצעים ותוכלו לזהות ‘נורות אדומות’. למשל, אם ניקח את שחקן הכדורגל אלירן עטר, תקבלו שעמוד התוצאות הראשון שלו לא מכיל אזכורים לאותו שוד קשישה, אבל החיפושים הקשורים בתחתית העמוד דווקא מובילים לשלל חיפושים לא מחמיאים. אם נחזור לבר רפאלי, נראה שהציבור מחפש לא מעט תמונות שלה, בסיטואציה מסוימת…

[/dt_vc_list][dt_gap height=”7″][dt_fancy_image type=”uploaded_image” image_id=”5691″ lightbox=”true” style=”3″ width=”450″ padding=”10″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_left=”0″ margin_right=”0″ align=”center”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][vc_column_text]

חיפושים קשורים ב-Google

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][dt_gap height=”25″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][dt_fancy_image type=”uploaded_image” image_id=”5704″ lightbox=”true” style=”3″ width=”450″ padding=”10″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_left=”0″ margin_right=”0″ align=”center”][vc_column_text]

שימוש באופרטור site שמגלה תוצאות שליליות

[/vc_column_text][dt_gap height=”7″][dt_fancy_separator separator_style=”line” separator_color=”default” el_width=”100″][dt_gap height=”7″][dt_fancy_image type=”uploaded_image” image_id=”5693″ lightbox=”true” style=”3″ width=”450″ padding=”10″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_left=”0″ margin_right=”0″ align=”center”][vc_column_text]

שימוש באופרטור related יחשוף מיהם המתחרים

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][dt_vc_list style=”1″ bullet_position=”top” dividers=”false”]

שימוש באופרטורים של חיפוש

Google מאפשר לנו לא רק להשתמש בכלי החיפוש הבסיסיים, אלא גם באופרטורים, שעוזרים לנו לקבל תוצאות ספציפיות עוד יותר. ניתן לבצע שימוש באופרטורים אלו באמצעות ‘חיפוש מתקדם’ ב-Google, אך אפשר גם להקיש אותם כחלק משורת החיפוש. נתמקד כאן בשלושה אופרטורים שימושיים, חלקם יכולים בהחלט לסייע בכל הנוגע לניהול מוניטין.

  • אופרטור site – באופרטור זה עליכם להשתמש אם אתם מעוניינים לקבל תוצאות מאתר אחד ספציפי, או מדומיין אחד. השימוש בו יכול להיות בהחלט רלוונטי אם למשל, ישנו אתר ספציפי שבו נוהגים ‘ללכלך’ עליכם, בעיקר באתרי פורומים, אך גם באתרי חדשות ובאתרים נוספים.לדוגמא: ד”ר שמעון רוחקינד, שמופיע גם כ’ד”ר רוחקינד’ בתוצאות, מופיע באתר Doctors מספר פעמים באופן לא מחמיא. בחיפוש פשוט על הביטוי ‘ד”ר רוחקינד’ ישנם כמה אזכורים שליליים בסוף העמוד הראשון, אבל אם מחפשים את הביטוי ‘ד”ר רוחקינד site:doctors.co.il’, מקבלים רק תוצאות מאתר Doctors, אותן ניתן לנתח בנפרד.במקרה זה, תוצאות רבות ורלוונטיות הן שליליות ועלולות פשוט להרוס את המוניטין שנבנה במשך שנים. חשוב: הקפידו לכתוב את הביטוי המבוקש, להקיש רווח ולאחריו site+נקודתיים+שם הדומיין – ללא רווחים!
  • עותק שמוראופרטור chace – באופרטור זה תוכלו להשתמש אם אתם מעוניינים לדעת מהו העותק השמור של הדף הרלוונטי. כלומר: איך נראה הדף כש-Google ביקר בו בפעם האחרונה. למה זה רלוונטי? נניח שמופיעה תוצאה שלילית מאתר מסוים תחת תוצאות החיפוש שלכם, אך כשאתם נכנסים אליה, אתם לא רואים את שמכם. ניתן ללחוץ על ‘עותק שמור’ (החץ הירוק שליד התוצאה) ולבדוק מהי הגרסה האחרונה ש-Google סרק. ניתן לחילופין לכתוב בשורת החיפוש ‘cache:news.walla.co.il/item/2884940’ ולקבל תוצאה דומה.אם מצאתם שבעותק השמור ישנו אזכור שלילי, אבל בפועל שמכם לא נמצא בכתבה, תוכלו להגיש בקשה להסרת תוכן מיושן מ-Google, ואם היא תתקבל, קיים סיכוי סביר שהתוצאה השלילית תוסר מהתוצאות.
  • אופרטור related – זהו אופרטור נחמד ששווה לכם להכיר, והוא יכול להרחיב את היצע האתרים שאתם מכירים, ואם אתם פועלים בתחום מסוים, דרכו תוכלו להכיר את המתחרים הרלוונטיים שלכם ולפתח דרכי פעולה רלוונטיות בשיווק העסק. לדוגמא, ניקח את חברת ההובלה רוזנבאום, ונחפש אתרים הדומים לאתר שלה בשורת החיפוש, שתיראה כך: ‘related:rozenbaum.co.il’. התוצאה: עמוד שלם של מתחרים.

[/dt_vc_list][/vc_column][/vc_row]

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now