למה חברות נדל”ן וקבלנים צריכים ניהול מוניטין באינטרנט?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

[vc_row][vc_column width=”1/1″][dt_fancy_image type=”uploaded_image” image_id=”5751″ style=”1″ width=”900″ padding=”10″ margin_top=”0″ margin_bottom=”20″ margin_left=”0″ margin_right=”0″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]לפני כשנתיים נמנע אסון בבניין מגורים בחדרה שטרם אוכלס במלואו, כאשר מרפסות בקומה השמינית קרסו לדירה שמתחתיהן והחלקים הנותרים התפזרו לרחוב. חברת הנדל”ן שיזמה את הפרויקט הייתה חברת גינדי השקעות והחברה הקבלנית שבנתה את הבניין הייתה אורתם מליבו. שתי החברות בעלות ניסיון ושם בעולם הנדל”ן הישראלי, אך מאז אותו מקרה שמם עדיין ניקשר עם קריסת המרפסות.

הקישור של שמות המותג לאותו מקרה, מקבל משנה תוקף כשמחפשים את שמות המותגים בתוצאות החיפוש של Google (ראו תמונות מסך) ורואים את הכתבות בנושא ממוקמות בעמוד ה-1. אל המידע הזה נחשפים לקוחות פוטנציאליים, רוכשי דירות ומשקיעים – שייתכן ששכחו את פרשת המרפסות, או שבכלל לא היו מודעים אליה. מידע זה עלול לא רק להשפיע על הרושם הראשוני שמתקבל אצלם כלפי המותג, אלא גם להשפיע על החלטה עסקית (לדוגמא: לא לרכוש דירה בפרויקט של אותן חברות).[/vc_column_text][ultimate_spacer height=”15″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

תוצאות ‘גינדי השקעות’ ב-Google (לחצו להגדלה) [/vc_column_text][dt_fancy_image type=”uploaded_image” image_id=”5745″ lightbox=”true” style=”1″ width=”450″ padding=”10″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_left=”0″ margin_right=”0″ align=”left” animation=”fadeIn”][ultimate_spacer height=”35″][vc_column_text]

תוצאות ‘אורתם מליבו’ ב-Google (לחצו להגדלה) [/vc_column_text][dt_fancy_image type=”uploaded_image” image_id=”5739″ lightbox=”true” style=”1″ width=”450″ padding=”10″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ margin_left=”0″ margin_right=”0″ align=”left” animation=”fadeIn”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]

נכסים זה לא רק מגדלים – אלא גם בנכסים דיגיטליים

במחצית הראשונה של 2015 נרשם זינוק של 90% (!) אחוז בהוצאות חברות נדל”ן על פרסום, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כפי שאפשר לראות בנתונים, חברות נדל”ן מוציאות הון עתק על פרסום, שחלק גדול ממנו מופנה לפרסום דיגיטלי (באינטרנט). אלא שרק מעט ממנו (אם בכלל) מופנה לניהול מוניטין באינטרנט.

הסיבה לכך היא שאותן חברות לא מודעות לנחיצות או אפילו לקיומו של שירות זה, למרות שהן זקוקות לו. זה מפתיע, במיוחד בשל העובדה ששוק הנדל”ן הוא תחרותי והמחירים הגבוהים גורמים למשקיעים לחשוב פעמיים לפני כל רכישה ולבדוק לפרטי פרטים למי הם משלמים את מיטב כספם – בין אם מדובר בחסכון שנצבר זמן רב, או בין אם מדובר במשכנתא לכל החיים.

חוסר המודעות גורם לכך שחברות נדל”ן פונות אלינו רק אחרי המשבר ולא לפני משבר – כשאז, מטבע הדברים, הטיפול בבעיה הוא הרבה יותר מסובך ומורכב. האבסורד הוא שדווקא חברות נדל”ן שמבינות בנכסים, לא מודעות לחשיבות של נכסים דיגיטליים.

דוגמאות לרכיבי מוניטין אינטרנטי שלילי של חברות נדל”ן

  1. אזכורים שליליים המופיעים בתוצאות החיפוש של Google – הבסיס לניהול המוניטין באינטרנט הוא האופן בו שם המותג מופיע בתוצאות החיפוש – ובמיוחד בעמוד הראשון, כי זה מה שקובע את הרושם הראשוני. האזכורים השליליים החזקים, מגיעים בעיקר מאתרי חדשות גדולים, ש- Google מעניק להם ציון סמכותיות גבוה (Trust Rank), כמו YNET, NRG, WALLA ואחרים.
  2. מסמכים משפטיים באתרי פסקי דין – מסמכים משפטיים שמתרוצצים באינטרנט, זאת מכה שסובלים ממנה חברות נדל”ן רבות, היות והן מעורבות לעתים תכופות בהליכים משפטיים. מדובר בתופעה של השנים האחרונות, שמתאפיינת בכך שאותם אתרים שמושכים בצורה אוטומטית את המסמכים, מקודמים חזק ב- Google ופוגעים במוניטין של אלה המוזכרים באותם מסמכים – אפילו אם פסק הדין היה לטובתם, כי הרי רובם מעדיפים בכלל לא להיות מקושרים למשהו עם היבט שלילי כמו משפט.
  3. טוקבקים באתרי חדשות – לעתים טוקבקים (תגובות) שליליים יכולים להרוס מוניטין של חברת נדל”ן אפילו אם הם מופיעים בעקבות כתבה חיובית. מי שכותב את הטוקבקים (לרוב בצורה אנונימית) הוא בדרך כלל מישהו שיש לו מניע שלילי – בין הם הוא מוצדק (כמו לקוח לא מרוצה) ובין אם הוא מתוך אינטרנט (כמו מתחרה).
  4. התקפות ברשתות חברתיות – ההשפעה של פעילות עוינת בפייסבוק על המוניטין האינטרנטי של חברות נדל”ן היא עצומה. היות ובישראל משתמשים בפייסבוק כמליון גולשים בתדירות יומיומית, האפקט של פוסט שלילי, במיוחד אם הוא ויראלי, יכול להיות מאוד חזק.

איך מתבצעת פעילות ניהול מוניטין באינטרנט לחברות נדל”ן?

העקרונות שמניעים פעילות ניהול מוניטין לחברות נדל”ן הם: יצירת והפצת תוכן חיובי, איתור מידע שלילי ותגובה.  עבור חברות נדל”ן, ניהול מוניטין הוא חשוב במיוחד מפני שהוא מאפשר להם לשלוט על המידע שמתפרסם עליהם וכן לקדם את מה שהם רוצים שיפורסם. למשל, חברות נדל”ן ירצו לקדם נושאים חיוביים כמו עסקאות נדל”ן גדולות והצלחות קודמות בתחום.

אם מדברים על ניהול מוניטין בתוצאות החיפוש, אז זה נעשה על ידי קידום האלמנטים החיוביים, שבאמצעותם נדחקים ההיבטים השליליים. למשל, אם מדובר בעסקה גדולה או בפרויקט שנמצא בשיווק אשר חברת הנדל”ן מעוניינת לקדם, קמפיין ניהול מוניטין באינטרנט יפעל לפרסום היבטים אלו באתרי לוויין עצמאיים תחת שם החברה, או מילת המפתח (קרקע חקלאית למשל), ברשתות החברתיות ובבלוגרים ברחבי הרשת. באמצעות שיטות לקידום תוכן באינטרנט, ניהול מוניטין מקדם את מה שחברת הנדל”ן בוחרת ומדחיקה את מה שלא.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][ultimate_spacer height=”15″][vc_column_text]

אפקט מיתוגי ושיווקי

כפועל יוצא, ניהול מוניטין נכון מחזק את המיתוג של חברת הנדל”ן ובצורה עקיפה גם תורם לשיווק שלה. כאשר לחברת הנדל”ן יש אתר בית, פרופילים ברשתות החברתיות הפופולריות כמו פייסבוק וטוויטר, אתרי נישה ובלוגים הממותגים בצורה מקצועית, החברה נראית אחרת בפני הגולשים שמחפשים אחריה.

בנוסף, התשתית האינטרנטית שמעניק קמפיין ניהול מוניטין, יכול לשמש את חברות הנדל”ן לשיווק הפרויקטים שלהם על ידי חשיפה מרבית לגולשים ובכך לשפר את המכירות ואף ליצור שיתופי פעולה עם משקיעים בנדל”ן. במהלך קמפיינים ניהול מוניטין שביצענו לחברות נדל”ן שמחנו לגלות, שלמרות המטרות והיעדים של הקמפיין היו שיפור המוניטין באינטרנט, נוצר אפקט שיווקי חזק תוך כדי פעילות שהתבטא בכמות יפה של לידים ופניות שהגיעו מלקוחות פוטנציאליים.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now