איך להיגמל מהתמכרות לפייסבוק ב- 5 שלבים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

בספטמבר האחרון התפרסם סקר לפיו הגולש האמריקאי הממוצע מבלה מדי חודש 412 דקות בפייסבוק – יותר מכל אתר אינטרנט אחר. זה נשמע הרבה, אבל לא אתפלא אם בארץ הנתונים גבוהים יותר. האמת, יש לא מעט שמבלים יותר זמן בפייסבוק מאשר בטלוויזיה, אם תיקחו בחשבון שהפייסבוק גם נגיש אלינו בשעות העבודה והלימודים.

פייסבוק למעשה הפך למרכז הפעילות האינטרנטית שלנו. אנו לא רק מנהלים בו קשרים חברתיים, אלא גם משתמשים בו לחיזוק המיתוג האישי/עסקי ולמציאת מידע מעודכן בנושאים שמעניינים אותנו. הבעיה, כמו בכל דבר, היא המינון. פייסבוק מספק לנו הרבה מאוד צרכים – והסיפוק הזה, מה לעשות, ממכר.

הדבר העיקרי שאנו מפסידים מההתמכרות לפייסבוק הוא הזמן שלנו. וכידוע זמן שווה לכסף. לכן, כדאי מאוד למצוא דרכים לצמצם את הזמן המיותר שאנו מבזבזים בפייסבוק – זאת מבלי לפגוע בחווית השימוש בו. הנה כמה לפניכם:

1. למנוע כתיבה על הקיר (WALL) שלכם

ה- WALL הוא הטאב שמופיע כשלוחצים על הפרופיל שלנו. הוא מכיל עדכונים על הפעילות שלנו ומה שאנשים כותבים לנו עליו. במקרה הזה בדרך כלל מדובר בספאם, או בברכות יום הולדת. זה יוצר אינטראקציה מיותרת ובזבוז זמן.

בפעולה מאוד פשוטה אפשר להסיר אפשרות של כתיבה על הקיר שלכם. לכו למאפייני פרטיות (Privacy Settings) ושם להסיר את ה- V מה- enable באופציה שלFriends can post on my Wall (בתמונה).

2. להסיר התראות אימייל

חלק גדול מהזמן שאנחנו מבזבזים בפייסבוק נובע מזה שאנחנו מקבלים התראות לדואר הפרטי שלנו, שתמיד פתוח כשאנחנו מול האינטרנט, שלא לדבר על אלה שמחוברים למייל שלהם בגם בסלולרי.

התראות המייל גורמות לנו להיכנס לפייסבוק, גם כשאנו עוסקים במשהו אחר. בדרך כלל מה שאנו מוצאים שם בקשות חברות במקרה הטוב, או תגובות לפוסטים בהם הגבנו במקרה הגרוע יותר. הורדת ההתראות לא תגרום לזה שלא תגיעו למידע, אלא פשוט תגיעו אליו בצורה מבוקרת ויעילה יותר.

איך מסירים? הולכים לחשבון שלי (My Account) ומשם למאפיינים ולטאב בשם Notification. ברירת המחדל היא שכל ה- V מסומנים, כלומר שההתראות יגיעו אליכם עבור כל פעולה הקשורה אליכם בפייסבוק. ההמלצה היא פשוט לעבור אחד-אחד ולהוריד את ה- V.

 

3. תוסף מגביל זמן-פייסבוק

הכלי הזה דורש הקרבה מסוימת, אבל שווה להשתמש בו, במיוחד לאלה הסובלים מהתמכרות קשה. מדובר ב- Plug-in (תוסף) אותו ניתן להתקין בדפדפן Chrome של גוגל. ה- Chrome Nanny (לחצו על הקישור להתקנה) ימנע ממך גישה לפייסבוק לפי הגבלת הזמן בה תבחר. כמובן שאפשר להסיר אותו מתי שרוצים, או להשתמש בדפדפן אחר, אבל למכורים הממושמעים הוא בהחלט יכול לעזור.

4. להכניס למועדפים קישור של קבוצה

אחד מהשדרוגים הטובים ביותר של פייסבוק לאחרונה, הוא ממשק הקבוצות. כיום ניתן ליצור מעין עולם פייסבוק פנימי לפי קבוצות של אנשים בעלי קירבה או תחומי עניין. לדוגמא: קולגות בתחום מקצועי וקרובי משפחה.

ההמלצה שלי היא להצטרף (או ליצור) 2-3 קבוצות כאלה ולהכניס למועדפים קישור אליהם. כך תוכלו להתחבר לתוכן ולאנשים שבאמת מעניינים אתכם ולנטרל את ה"רעשים מסביב".

5. למחוק קצת חברים

בינינו, כמה חברי פייסבוק שלכם אתם באמת מכירים? בדרך כלל אנחנו לא סלקטיביים באופן בו אנחנו מאשרים חברות למי שמבקש מאיתנו. בכל זאת, רשת חברתית ואין פה מקום לסנובים. אבל במקרה הזה, חברים רבים מדי יכולים לגרום לבזבוז זמן ולפעמים חייבים לעשות ניקיון.

האמת שאין דבר נרקסיסטי יותר מאשר לשחרר סטטוס בסגנון: "אני עושה ניקיון ברשימת החברים שלי. מי שרוצה להישאר, שישלח לי הודעה".
לא צריך ללכת כל כך רחוק. אפשר למחוק בשקט כמה חברים שאין לכם מושג מי הם וכנראה גם להם אין מושג מי אתם. אגב, הם לא מקבלים שום התראה או סימן לזה שמחקתם אותם.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button