איך מצליחים להגן על מוניטין ברשת?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

בעל עסק? מחפש עבודה? מצפה לדייט? ייתכן שאם מישהו לא אוהב אותך, בלשון המעטה, נכנסת לבעיה! לא משנה מה המניע, לכל אחד יש את הכוח לפרסם פוסטים שליליים עלייך, שייסרקו ב-Google ועלולים להופיע בתוצאות החיפוש תחת השם שלך או שם המותג שלך. אתה אפילו לא תוכל לדעת מי עומד מולך: מי שיחליט לפגוע בך עשוי לפעול באנונימיות מוחלטת.

2234234

222

 

הנתונים הנ”ל מעולם הזוגיות, העבודה והקניות הם רק קצה המזלג, כאשר מדובר בניהול מוניטין אישי בגוגל יש להבין כי “שם האדם הולך לפניו” והמשפט הזה רלוונטי לכל אדם ולכל תחום. לא מדובר פה רק בשם שלך אלא באזכורים שעלולים להזיק לך בכל שלב בחיים או בקריירה.

אז איך בכל זאת מתקנים את העוול?

למה לא ניתן למחוק אזכורים ברשת? הגינות התקשורת מאפשרת לאתרים לפרסם תוכן שנוצר על ידי גולשים מבלי להיות אחראים למה שכתוב בהם. תמיכה מוחלטת בחופש הביטוי, במילים אחרות. אז מה כן אפשר בכל זאת לעשות? אם האזכורים לא נכונים, אלא הם חלק מתהליך הכפשה מתמשך או מופיעים ללא סיבה מיוחדת, זכותנו להגיב ולפרסם אזכורים אחרים, חיוביים יותר, שיציגו את הצד שלנו. מכיוון שלא ניתן למחוק את האזכורים, יש לדחוק אותם אט אט, בתהליך שיכול להיות ממושך, אך ישתלם לטווח הארוך – בוודאי כשמדובר במיתוג בכל רחבי הרשת.

מה מומלץ לבצע כחלק מניהול מוניטין?

  • שימוש בפלטפורמות מוכרות שניתן להעלות אליהן תמונות וסרטונים: YouTube, Vimeo, Flickr, Pinterest…
  • פתיחת פרופילים חברתיים ברשתות השונות: Facebook, Twitter, Tumblr.
  • הגשת בקשות להסרת תוכן מאתרים בהם קיימים אזכורים שליליים לגבינו.
  • הוספת תכנים לאתרים רלוונטיים וביצוע אופטימיזציה בכדי לחזק ולקדם אותם.
  • שימוש באתרי בלוגים ובאתרים נוספים כדי ליצור עוד נוכחות ברשת.
  • השתתפות בבלוגים ופורומים כאורח – להביע עמדה וליצור אינטראקציה עם הגולשים באמצעות פרסום פוסטים ותגובות לפרסומים אחרים הקשורים אלינו או לתחום שלנו.
  • שימוש בעיתונות/טלוויזיה, כדי לנסות לחזק את המוניטין מחוץ לרשת.

שימוש נרחב בפלטפורמות שנחשבות “אהובות” על Google צפוי לקדם אותן בתוצאות החיפוש וליצור נוכחות רבה יותר בשליטה בתוצאות מובילות. חשוב לזכור שהדבר תלוי בפרמטרים רבים, כך שייתכן שהאזכור השלילי ‘חזק’ יחסית, ויהיה קשה לדחוק אותו מטה בזמן קצר. מדובר בתהליך שעלול להיות ממושך יחסית, אך הכרחי מפני שהמגמה העולמית הולכת לכיוון האינטרנטי (או כבר נמצאת שם זמן רב), ואנו לא רוצים שום פגיעה בשמנו הטוב בזירה הכי פופולרית שקיימת.

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now