מיתוג מעסיק באינטרנט – Employer Branding

מיתוג מעסיק באינטרנט - eBrand

מיתוג באינטרנט הוא צורך ממשי במאה ה-21 – לקוחות פוטנציאליים מחפשים את שמכם ולא רק ביטויים תחרותיים הנוגעים לשירותים ולמוצרים שלכם. הם מתרשמים מהדף העסקי בפייסבוק, מתרשמים מההשלמות האוטומטיות של Google ועוד. הרושם הראשוני הזה יקבע אם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם גם יצרו קשר ויהפכו ללידים של ממש. 

אבל האם קהל היעד שלנו הוא רק הלקוחות? לא רק. בשנים האחרונות התפתחה ההבנה שיש להשקיע גם במיתוג מעסיק (Employer Branding), כדי לגייס לארגון ולשמר בו כוח אדם איכותי.

כל חברה או ארגון, שואפים כי הטאלנטים הטובים ביותר בתחום יעבדו אצלם ויישארו חלק מהארגון זמן רב. לשם כך, בארגונים גדולים, קיימת מחלקת משאבי אנוש העוסקת בגיוס ובשימור בכוח האדם. 

למשוואה הזו נוסף בשנים האחרונות גם פן דיגיטלי, בדמות מיתוג מעסיק באינטרנט (Employer eBranding), המחייב מעורבות של גורם מקצועי. ובדיוק כפי שיש להשקיע בשיווק המוצרים והשירותים של החברה לקהלי היעד, יש להשקיע במיתוג שלה מול מועמדים ומועמדות פוטנציאליים, כדי למשוך את הטובים והטובות ביותר. מה זה אומר: בידול וייחודיות, חוויית משתמש טובה מהרגע הראשון, מסרים מוקפדים ועוד. ב-2023 העובדים לא פחות חשובים מהלקוחות!

מיתוג מעסיק בשנים האחרונות

כפי שניתן להבין, תחום ה-Employer Branding קשור לצורה שבה תופסים העובדים והעובדות הקיימים את הארגון כמקום עבודה, וגם הצורה שבה נתפס הארגון בקרב מועמדים ומועמדות פוטנציאליים. המטרה של החברה, בפנייתה למועמדים ולמועמדות, היא להיתפס כמקום אטרקטיבי שרוצים לעבוד בו ולהיות חלק ממנו – ולכך יש ערך עצום. 

בשנים האחרונות, חלק ניכר מהעובדים והעובדות לא מתפשרים בבחירת מקום העבודה שלהם – במיוחד אלו המוגדרים 'טאלנטים': הם מחפשים מקום עבודה שיגשים את הציפיות המקצועיות שלהם, יתגמל אותם בהתאם וגם יאפשר להם את גמישות תעסוקתית או הפרדה בין החיים האישיים לבין שעות העבודה. זו הסיבה שבגינה אנו רואים הרבה דילוגים בין מקומות עבודה. כאשר אלו הם ה'לקוחות' שלנו, ברור כי מיתוג מעסיק הוא קריטי ולמעשה מדובר בתחרות לכל דבר, על העובדים והעובדות הטובים ביותר.

גיוס עובדים

למי זה מתאים בדרך כלל?

באופן כללי, מיתוג מעסיק הוא תחום שמתאים לכל ארגון או חברה המכבדים את עצמם ומעוניינים לגייס טאלנטים ולשמרם – גם אם מדובר בארגון המונה מספר עובדים בודדים. עם זאת, מקובל לומר כי השירות מופנה בעיקר לחברות המעסיקות עשרות עובדים, ובעיקר בתחומי ההייטק, הטכנולוגיה והשירותים – כאלו המחזיקות גורם מקצועי או מחלקה העוסקים במשאבי אנוש, בגיוס ובפעילויות שוטפות לעובדים.

הליך של מיתוג מעסיק, ובמיוחד מיתוג מעסיק באינטרנט, דורש שיתוף פעולה הדוק בין סוכנות הדיגיטל העוסקת במיתוג ובניהול מוניטין, לבין מחלקת משאבי האנוש בארגון. לא מדובר רק בפלטפורמה דיגיטלית או באזור מיוחד באתר הבית שמוקם ומתוחזק לצורך גיוסים חדשים. מדובר גם בשימור העובדים הקיימים

השימור כולל מגוון פעולות, לדוגמא: מעקב אחר עדכניות הפרופילים שלהם, הירתמות דיגיטלית שלהם לטובת מיתוג הארגון, העברת מסרים באמצעות ניוזלטרים ועוד. מעל לכל – מדובר בתהליך מתמשך. יש צורך לעדכן כל העת בפלטפורמות השונות במשרות חדשות, במה שקורה בארגון ובהענקת התחושה שהארגון הוא דינמי ומתחדש. 

מה כולל מיתוג מעסיק באינטרנט?

ככלל, אנו מעדיפים להכיר את הארגון והצרכים שלו, לפני החלטה אילו רכיבים יתאימו ל-Employer Branding שלו. אבל ניתן למנות את מרכיבי השירות באופן כללי:

מה אתם מקבלים?

דוחות תקופתיים לגבי נתונים וביצועים של הפעולות שבוצעו
ייעוץ מתמיד לאורך התהליך והמלצות שוטפות
מסרים ייעודיים לכל קהל יעד - מועמדים ועובדים

הפקת סרטון מאירוע חברה / יום גיבוש

מה אתם מקבלים?

דוחות תקופתיים לגבי נתונים וביצועים של הפעולות שבוצעו
ייעוץ מתמיד לאורך התהליך והמלצות שוטפות
מסרים ייעודיים לכל קהל יעד - מועמדים ועובדים

סרטון לדוגמא - מהנעשה בארגון

או מלאו את הפרטים בטופס, וניצור איתכם קשר:

Call Now Button