
לאחרונה קיבלנו לא מעט פניות מרשתות ומותגים (בעיקר מסעדות וחנויות), שלא מצליחים לאמת את הכרטיס העסקי שלהם בגוגל (Google Business Profile) באמצעות גלויה עם קוד, שנשלחת לבית העסק. למעשה, Google צמצמו כמעט לחלוטין את אפשרות האימות בצורה הזאת – כשההעדפה שלהם היא שהעסק יאומת באמצעות סרטון עסקי, או באמצעות שיחת וידאו עם נציג של גוגל מבית העסק.
אימות באמצעות גלויה וקוד (בדרך כלל בן 5 ספרות), עדיין קיים מבחינה רשמית וזאת השיטה הותיקה ביותר לאימות באמצעות כתובת פיזית, אך בשנים האחרונות, בכל העולם ובעיקר בישראל, יש שינוי במגמה. רבים בקהילה המקצועית של חברות ניהול מוניטין באינטרנט, טוענים שגוגל ממעטת להציע את שיטת האימות הזאת כברירת מחדל לעסקים חדשים, או עסקים שטרם אומתו.
מבחינת גוגל, הסובלים מאלפי "עסקים מזויפים", שיטת אימות באמצעות סרטון (וידאו) או שיחת וידאו בשידור חי (אם העסק זכאי לכך), הן הרבה יותר בטוחות להבטיח שהמאמת הוא בעל העסק, או נציג שלו. לעתים, גוגל גם מציעים לשלוח מייל לכתובת שנמצאת על הדומיין, אך עסקים רבים (בעיקר חנויות ומסעדות פיזיות), שמנסים שיטת אימות זו – נתקעים ובהרבה מקרים, האימות אינו מאושר והעסק אולי נמצא על המפה, אך לבעלים אין שליטה על הכרטיס העסקי בגוגל.
לכן, מומלץ לבצע את האימות באמצעות חברה (סוכנות) המתמחה בניהול מוניטין באינטרנט בכלל ובניהול Google Business Profile בכלל, שיש לה כבר ניסיון באימות של רשתות מרובות סניפים. בדרך זו, רשתות יכולות לקבל שקט נפשי ולהוריד מהם הרבה כאבי ראש, כשמי שמטפל בכל תהליך האימות הרב-סניפי, זהו גוף מקצועי עם ניסיון מוכח מול רשתות גדולות בישראל.