למה נדרשת פעילות הכנה לקמפיין ניהול מוניטין באינטרנט?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

כשאנחנו מקבלים פרויקט ניהול מוניטין באינטרנט (שבדרך כלל מכוון לתוצאות החיפוש), אנו בדרך כלל ממליצים לבצע פעילות הכנה, לפני שמגדירים קמפיין מלא עם יעדים. פעילות ההכנה מאפשרת לנו להעריך את היקף העבודה שיידרש על מנת להגיע ליעדים שיוגדרו, ובה בעת לייצר תשתית אינטרנטית, שתשפיע בזמן קצר על תוצאות החיפוש. 

הכנה לניהול מוניטין באינטרנט

בכדי לדעת מדוע נדרשת פעילות הכנה לקמפיין סטנדרטי של ניהול מוניטין באינטרנט, חשוב להבין מה כוללת אותה פעילות. לפניכם 6 רכיבים עיקריים המתבצעים במהלך פעילות ההכנה:

1. הערכת חוזקם של האזכורים השליליים
בדרך כלל, כשאנו מקבלים פרויקט ניהול מוניטין באינטרנט, לא ניתן להעריך את חוזקם של האזכורים השליליים לפני תחילת הפעילות. הסיבה העיקרית לכך, היא שלרוב האזכורים השליליים נמצאים באתרי חדשות, נישה, חוות דעת או פסקי דין. מעבר לעובדה שהם חזקים וסמכותיים בגוגל, כוחם בתוצאות החיפוש יכול להשתנות לפי מספר רב של פרמטרים חיצוניים, כמו למשל התנהגות גולשים (טארפיק בתוך האתר, אחוז הקלקות מתוצאות החיפוש (CTR) ועוד).
לכן, קודם כל, חשוב לדעת מול מה אנו עומדים. לחוזקם של האזכורים השליליים קיימת השפעה ישירה על אורכו ומרכיביו של הקמפיין המלא. את ההערכה והבדיקה אנו עושים באמצעות כלים טכנולוגיים שונים, שסורקים ומנתחים את תוצאות החיפוש ברמה יומית. עיקר הניתוח מתמקד בהערכת האזכורים השליליים ביחס לתשתית והתוכן החדשים (ראו סעיף 3 +4).

2017-02-26 (1)2. מיצוי הליכים מול בעלי אתרים
במצבים רבים, ניתן לפנות לבעלי אתרים (אתרי חדשות, בלוגים, אתרי פסקי דין ועוד) על מנת שיסירו תוכן פוגעני הנמצא באתריהם. פנייה בצינורות המקובלים עשויה לצמצם את היקף הפעילות ולסייע לנו לשלב את התכנים הרצויים בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש. בקשה להסרת תכנים תתקבל בדרך כלל במצב של תוכן לא הולם, תגובה או מספר תגובות משמיצות וכו'. ברוב המקרים, מומלץ לבצע את הפניה בצורה "אנושית", לפני שפועלים במישור המשפטי ומערבים עורכי דין.

3. אפיון תוכן ואיסוף חומרי גלם
במהלך פעילות ההכנה חשוב לגבש אפיון תוכן עם הלקוח, ולהבין איך הוא ירצה להיות ממותג, תחת איזה תחום ובאיזה נושאים יעסקו התכנים שיועלו באינטראקציה מלאה איתו. הבנה של צרכי הלקוח חיונית לצורך יצירה של תוכן איכותי ורלוונטי בעל ערך מוסף לגולש. ניהול מוניטין של אדם / עסק, כוללת גם יצירה של תכנים רלוונטיים שיסייעו בחיזוק המיתוג. חומרי גלם שנמצאים או שיש לאסוף מהלקוח, חשובים לא פחות מהתכנים הנמצאים ברשת. מדובר בחומרים מקוריים כמו תמונות, אייטמים וניוזים, אשר יכולים לסייע במיתוג הלקוח וביצירת עניין רב בקרב הגולשים.

4. יצירת תשתית של אתרים ופלטפורמות חיצוניות
את התכנים אנו יוצקים לתוך תשתית אתרים ופלטפורמות נרחבת, אותה אנו מקימים במסגרת פעילות ההכנה. ההכנה צריכה לכלול הקמה של אתרים (רכישת דומיינים ואחסון, קונפיגורציה ומיתוג בסיסי) ופתיחת חשבונות בפלטפורמות חיצוניות כמו: רשתות חברתיות פופולריות, בלוגים שיתופיים, פורומים רלוונטיים, אינדקסים, אתרי שיתוף קבצים ועוד. יצירת רשת אתרים רחבה וחזקה תשמש בסיס ותתמוך בתכנים שיועלו בהמשך הקמפיין.

5. גיבוש שת"פ (שיתופי פעולה) עם אתרים חיצוניים

לאחר אפיון התוכן, מומלץ למצוא אתרי נישה, העוסקים בתחום הרלוונטי ללקוח, או אתרים תוכן וחדשות גדולים (כמו YNET, וואלה, NRG, מאקו ועוד), להם יש שיתוף פעולה עם eBrand, על מנת לבחון אופציה לפרסם בהם. אייטמים במקומות כאלה יכולים לתת נקודת פתיחה מצוינת לפרויקט וליצור נוכחות חיובית ומידית בתוצאות החיפוש הראשונות. ליצירת שיתופי פעולה עם אתרים חזקים קיימת משמעות כפולה: טיפוס מהיר יותר בתוצאות החיפוש וחשיפה לקהלי יעד גדולים יותר, שלא הייתה מתאפשרת בקלות ובמהירות ללא שת"פ.

6. בדיקה של התנגדויות לפעילות

פעמים רבות אותו אדם או בעל עסק,המגיעים לטיפול במוניטין האינטרנטי, מתמודדים עם צד שלישי המתנגד אליהם. לפעמים מדובר במשמיצים סדרתיים (לקוחות מאוכזבים, מתחרים, אנשים מסוכסכים וכד'), שייתכן ויבחינו בפעילות החיובית שמתבצעת עבור מי שהם מתנגדים לו – וזה יגרום להם רק להגביר את ההשמצות. במהלך תקופת ההכנה נבחנת רמת ההתנגדות לפעילות החיובית, ובהתאם נבחרת שיטת הטיפול.

לסיכום:

הכנה נכונה ומקיפה, שכוללת בתוכה את כל הרכיבים לעיל, היא הבסיס להצלחה של הקמפיין ניהול מוניטין באינטרנט. חשוב לציין, כי לעתים קורה, שכבר בשלב ההכנה אנו מצליחים להשפיע על המוניטין האינטרנטי באופן כזה, שמייתר פעילות מלאה לאחר מכן. הגדרת קמפיין תחום בזמן עם יעדים, עוד לפני שבוצעה כל הכנה, אינה מומלצת – אלא אם כן, יש מספיק נתונים על מנת להעריך את היקף הפעילות והתקציב שיידרש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button