סערת אורנה בנאי: גם ניהול המוניטין באינטרנט נפגע מאוד

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה
תוצאות ה-Google
כמעט כל העמוד מדבר על הפרשה

בימים האחרונים אנחנו עדים למתקפה התקשורתית לה נתונה השחקנית והקומיקאית אורנה בנאי, שהביעה באופן פומבי את דעותיה על השלכות מבצע צוק איתן וגם על העם בישראל. כצפוי, התגובות הזועמות על בנאי סוקרו באופן נרחב גם באינטרנט, והדבר פגע במוניטין שלה ברשת.

הכל התחיל כאשר היא התראיינה לאושרת קוטלר ורביב דרוקר בערוץ 10 ואמרה תוך כדי שיחה בהומור כי היא “שמאלנית הזויה שאוהבת בעלי חיים וערבים“. ההתבטאות הזו של בנאי פתחה תיבת פנדורה ותגובות של אנשי ימין החלו להציף את הכתבות השונות שסיקרו את האמירה. לאחר מכן, פורסם ב”ידיעות תל אביב יפו” ראיון עמה, שבו דיברה על ההתבטאות ושחררה התבטאות נוספת: “בושה שזה העם שלי“, שהפכה גם לכותרת הכתבה ושוב עוררה את זעמם של אנשי ימין ואף של קהל מעריציה.

אם זה לא מספיק, בעקבות הראיון בסוף השבוע, פוטרה בנאי מתפקידה כפרזנטורית של חברת “מנו ספנות”. לטענת החברה, הביעה בנאי מסרים ש”פוגעים בציבור” במהלך הראיונות שנערכו עימה. גם הפיטורין זכו לתהודה תקשורתית נרחבת.

מה קרה לתוצאות החיפוש תחת שמה של בנאי?

בעקבות ההתבטאויות האחרונות והתהודה התקשורתית הגדולה, הפעילות נגד בנאי התרכזה בעיקר באינטרנט. כתבות רבות פורסמו בנושא ושינו לחלוטין את העמוד הראשון בתוצאות החיפוש ב-Google כאשר מקלידים “אורנה בנאי”. בתמונה שמשמאל אפשר לראות שבראש העמוד מופיעות מטבע הדברים כתבות שמוגדרות חדשותיות, שכן הפרשה עדיין טרייה ומדוברת.

מתוך 10 תוצאות הטבעיות (“אורגניות”) שלאחר מכן, 8 מדברות על הפרשה שפרצה רק לפני כמה ימים. חלק מהאזכורים הם הראיונות עצמם שהעניקה בנאי, זכו לתהודה וסביר מאוד להניח לכניסות רבות. חלק אחר שלילי למדי. מניתוח התוצאות, עולה שבעמוד הראשון ב- Google תחת החיפוש “אורנה בנאי”, מופיעות לפחות ארבע תוצאות שליליות.

שתי התוצאות ה”נייטרליות” היחידות הן עמוד הוויקיפדיה של בנאי ועמוד של סוכנות הייצוג שלה, אגב, גם עמודים 2 ו- 3  מלאים בפרטים על ההסתבכות התקשורתית הלא נעימה.

למה זה קרה?

אחד הדברים החשובים כיום בעיני Google הוא פרמטר העדכניות (ה- Freshness), והדבר משפיע מאוד על חיפושים ברשת. במנוע החיפוש ניסו בדרך זו לתת לגולשים את המידע הרלוונטי ביותר וגם את המידע העדכני ביותר. המשמעות בפועל היא שכאשר ישנו נושא חם ומדובר ברשת, כמו אדם מפורסם או חברה גדולה שמסוקרים באתרי החדשות, סביר מאוד להניח שעמוד התוצאות הראשון עליו יכיל תוצאות עדכניות רבות מאתרי חדשות. אפשר לומר שהתוצאות הרגילות דומות מאוד לתוצאות ב-Google News.

הנכסים האינטרנטיים החסרים

כשבודקים מעט לעומק את תוצאות החיפוש של אורנה בנאי, ניתן להבחין כי אין לה אתר בית, בניגוד לחלק מהקומיקאים האחרים בז’אנר שלה (אורי חזקיה ושחר חסון למשל).
גם במצבים אלו, ישנו סיכוי גדול שאתר הבית היה ממקום גבוה בתוצאות החיפוש למרות המשבר התקשורתי.

גם בפייסבוק המצב לא מזהיר
חיפוש “אורנה בנאי” בפייסבוק

אם תחפשו את עמוד הפייסבוק של אורנה בנאי – גם אותו יהיה לכם קשה למצוא (לחצו לגרסה השמורה שלו דרך ה”מטמון” של Google). מסתבר שאתמול היא החליטה לסגור אותו, כפי שדווח בתקשורת, זאת עקב הודעות נאצה שפורסמו בו (כפי שניתן לראות בתמונת המסך.

הנזק אגב, עלול להתברר כגדול: כאשר כותבים “אורנה בנאי” בפייסבוק כעת, מופיעים עמודים טריים הקוראים להחרימה. גם ביוטיוב, לבנאי אין נוכחות משל עצמה: לא ערוץ רשמי, אלא קטעים מהערוץ של רשת, סברס, הטלוויזיה החינוכית ועוד. מיותר לציין כי חיפוש נוסף מגלה כי לבנאי אין נוכחות ברשתות חברתיות אחרות כמו טוויטר, אינסטגרם ועוד.

מה אורנה בנאי יכולה לעשות?

הדבר הכי חכם מבחינת אורנה בנאי לעשות כרגע, הוא להוריד מעט פרופיל ולחכות שהסערה סביבה תחלוף. אחרי הכתבות השליליות והפולו-אפים שיצרו אזכורים שליליים חדשים בתוצאות החיפוש שלה, עליה להמתין. גם ניהול מוניטין מצוין השולט בעמוד התוצאות הראשון, לא היה מונע מהתוצאות השליליות לצוץ, שכן האתרים החדשותיים חזקים מאוד (מאקו, וואלה ועוד).

באופן כללי, במקרה של אנשים מפורסמים, משימת ניהול המוניטין הופכת לקשה יותר, אך עם מעט יותר נכסים אינטרנטיים, סביר שמצבה של אורנה בנאי היה מעט טוב יותר.

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now