עלית לכותרות בהיבט שלילי? 5 טיפים ל"הנמכת פרופיל" פייסבוק

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

למרות שכבר עבר שבוע, פרשת החייל היורה בחברון ממשיכה להיות בכותרות ולתפוס מקום מרכזי בשיח הציבורי – אבל אותנו מעניין להתייחס לזה מהיבט אחר.

אחת מהטענות שתמכו במתנגדים לפעולתו של החייל, הוא פרופיל הפייסבוק שלו, שחשף השקפת עולם שיכולה להתפרש כימנית-קיצונית. לה-פמיליה, ברוך מרזל, כהנא צדק – הם חלק מהעמודים שאותו חייל עשה להם "לייק", זאת לצד סטטוסים ותגובות "בעייתיים", שיש שראו בהם ראיה ליצר נקמה מסוים – ומכאן הטענה שהוא ביצע את המעשה בלי קשר לצורך מבצעי, אלא מתוך מניע אחר. האם זה משהו שיעמוד נגדו במשפט? כנראה שכן.

באופן לכאורה מפתיע, עד היום, החייל (או בני משפחתו) לא טרח להסיר את הפרופיל עצמו ואפילו את אותן "ראיות דיגיטליות". אולי זו האסטרטגיה הנכונה, היות וכבר ביום המקרה, התקשורת עשתה את הדבר הכי פשוט והוא להיכנס לפרופיל הפייסבוק של החייל ולדלות משם מידע עליו. ומאחר שהמידע כבר התפרסם, הסרתו או הסתרתו, יכולה דווקא להזיק ולשמש אפילו כראיה נגדו.

סביר להניח כי מאותה ירייה, עד שהוא נעצר, עבר זמן קצר, ובטח "הגדרות הפרטיות בפייסבוק" לא היו בראש מעייניו באותם רגעים, אבל די בטוח שאם הייתה לו מודעות גבוהה יותר לנושא של מוניטין ופרטיות ברשת בכלל ובפייסבוק בפרט, הוא יכול היה לטפל בסיטואציה בצורה טובה יותר. מאירועים קודמים, כבר למדנו, כי כל אדם אנונימי שעולה לכותרות בהיבט שלילי (בין אם ב"אשמתו" ובין אם לא) – עדיף לו "להנמיך פרופיל בפייסבוק" וכך למנוע "שיימינג" ונזק תדמיתי גדול אף יותר (ראו לדוגמא מקרה שני פלטי)

אז איך "מנמיכים פרופיל" בפייסבוק? הנה 5 מהאפשרויות (מהקל אל הכבד):

1. למחוק את הפרופיל והחשבון:

זו הדרך היעילה, המהירה והאגרסיבית ביותר. Clear Cut. ואין חזרה ממנה. לכן מומלץ לפני כן לעשות גיבוי למידע שמופיע בפרופיל. יש לציין כי הגיבוי הוא חלקי בלבד ולא מכסה ממש את כל המידע שהפרופיל יצר בפייסבוק. אני אישית לא מכיר מישהו שהשתמש באופציה הקיצונית הזאת – וזה אולי גם בגלל שפייסבוק דואגים להסתיר את הקישור שמבצע זאת במעמקי דפי העזרה.

שימו לב: יתכן שיידרש פרק זמן של עד 3 חודשים למחיקת כל המידע שמאוחסן במערכות הגיבוי של פייסבוק, אבל חשוב להבין שבמהלך תהליך זה, תמונות, עדכוני סטטוס או נתונים אחרים המאוחסנים שם – אינו נגיש לאנשים אחרים שמשתמשים בפייסבוק.

2. להשבית (להקפיא) את הפרופיל והחשבון:

Privacy delete facebook profile
אני מניח שפעולה ברורה ופשוטה זו לא ידועה לרבים ממשתמשי פייסבוק, שמצידה יש לה אינטרס חבוי, להצניע את האפשרות הזאת. ברגע שהחשבון מושבת, הפרופיל לא מופיע במנוע החיפוש של פייסבוק – והקישור אליו, מציג הודעה שתוכן זה אינו זמין כרגע.

חשוב לציין כי השבתת החשבון לא מוחקת את כל ה"עקבות הדיגיטליות" שהפרופיל השאיר בפייסבוק (לדוגמא: הודעות אישיות או תגובות בעמודים) וחשוב לא פחות מכך – בטווח הקצר עדיין יהיה אפשר להגיע אל הקיר שלו דרך ה"עותק" השמור שנסרק ב- Google.

שימו לב: החשבון יופעל אוטומטית ויהיה גלוי לגולשים – ברגע שתחליטו להתחבר אליו שוב.

3. להסתיר את הפרופיל מתוצאות החיפוש:

privacy search engine

המשמעות של פעולה זו היא שלא ניתן יהיה להגיע לפרופיל דרך קישור הנמצא בתוצאות החיפוש של Google. פעולה זאת אפקטיבית פחות לטווח הקצר, היות ו- Google בדרך כלל מאפשר להציג את ה"עותק השמור" של קישור המוצג בתוצאות החיפוש. המידע שנמצא ב"עותק השמור" הוא המידע שמאוחסן בשרתים של Google מהפעם האחרונה שהרובוט ביקר באותו עמוד.

כך שאם ביצעתם את ההסתרה מתוצאות החיפוש קחו בחשבון שיידרשו עוד מספר ימים ואפילו שבועות עד ש- Google יסיר את הקישור מהאינדקס. על מנת לזרז את ההליך, ניתן לפנות ל- Google בבקשת הסרה מהאינדקס דרך כלי ההסרה.

שימו לב: הסתרת הפרופיל מתוצאות החיפוש של Google, לא תמנע את האפשרות להגיע אליו דרך החיפוש הפנימי של פייסבוק

4. להפוך את כל הפוסטים למצב פרטיות "רק אני":

privacy postברירת המחדל בפרסום פוסטים בפייסבוק היא מצב "ציבורי". כלומר, מצב בו הפוסטים גלויים לעיני כל. במידת הצורך, ניתן להגדיר מצב פרטיות שונה לכל פוסט שכבר פורסם (לדוגמא: שיוכלו לצפות בו רק חברים, או גם חברים של חברים ואפילו להתאים אישית ולהגדיר מי יוכל לצפות בו ומי לא).

בנוסף, ניתן גם להגדיר "הגדרת על" לגבי כל הפוסטים העתידיים. ברגע שהגדרתם מצב "רק אני" זה אומר שרק אתם תוכלו לראות את הפוסטים האלה (כשאתם מחוברים לחשבון, כמובן).

שימו לב: כל עוד לא מגדירים אחרת, ההגדרה האחרונה שביצעתם תישמר, כך שאל תתפלאו שאף אחד לא מגיב לפוסטים שלכם, אם שכחתם לשנות ממצב "רק אני"

 

5. לנטר ולנטרל מידע של הפרופיל המסווג כ"בעייתי":

Privacy repnup

הכלי REPNUP הוא אחד מהכלים היותר יעילים ומתוחכמים לניהול מוניטין באינטרנט. לאחר שתחברו את הפרופיל שלכם אליו, הוא יעשה סריקה של כל המידע הציבורי ששיתפתם בפייסבוק ולפי האלגוריתם שלו, הוא יידע לזהות תכנים בעייתיים לפי הקשרים של מילים ותמונות, כמו סקס, קללות, אלכוהול ועוד.

לאחר הסינון הוא יאפשר לכם בצורה נוחה למחוק את אותו תוכן בעייתי. אגב, לפעמים האלגוריתם קצת מזייף ומסווג כתוכן בעייתי אפילו פוסט המתאר הרמת כוסית במשרד (בגלל המילה "כוסית"…)

שימו לב: הכלי הוא חינמי לחלוטין ונגיש לכל גולש ומומלץ לכל אחד לבצע את הסריקה הזאת – גם אם הוא לא נמצא במצב "משברי", לדוגמא: לפני חיפוש עבודה.

 

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button