שימו לב: לא תמיד 10 תוצאות חיפוש בעמוד ה- 1 של Google

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

9-10-150x104עולם ה- SEO (קידום האתרים) רועש וגועש בשבועות האחרונים בעקבות שני עדכונים שביצעה Google באלגוריתם שלה (פינגווין 3.0 ופנדה 4.1). העדכונים השפיעו בחלק מהביטויים בצורה משמעותית בתוצאות החיפוש – לטוב ולרע (תלוי את מי שואלים…)

אבל בתוך כל ההמולה, אף אחד לא שם לב לשינוי קוסמטי לכאורה קטן, אבל מאוד משמעותי – במיוחד לתחום ניהול המוניטין בתוצאות החיפוש. אם באופן מסורתי, מנוע החיפוש של Google נהג להציג 10 תוצאות חיפוש בעמוד תוצאות (SEPR), הרי שמהעדכונים האחרונים הוא מציג 9 או 8.

מתי Google מציג 9 או 8 תוצאות ולא 10?

תצוגת 9 או 8 התוצאות מופיעה כאשר בתוך התוצאות משולבים אלמנטים מהחיפוש האוניברסלי (Universal Search), כמו תמונות או חדשות. במקרה כזה, למעשה מתווספת עוד "תוצאה" (ראו תמונת תוצאות החיפוש תחת "מור ממן").

mor-maman-sepr1

במקרה שיש, למשל, גם תוצאות תמונות וגם תוצאות חדשות – Google יציג רק 8 תוצאות אורגניות.

ההבדל הוא שעד לעדכונים האחרונים, Google לא ספר את תוצאות החיפוש האוניברסלי כ"תוצאה", ולכן המשיך להראות 10 תוצאות חיפוש אורגניות + תוצאת החיפוש האוניברסלי.

יש לציין כי גם לפני העדכון, היה (ועדיין יש) מצב בו Google לא מראה 10 תוצאות חיפוש וזה במקרה בו יש במקום ראשון אתר אליו מצורפים Site Links (ראו תמונה). במקרה כזה, Google מראה 7 תוצאות.

שילוב של Knowledge Graph וההשפעה על תצוגת תוצאות החיפוש

לפני כשנתיים Google השיקה את ה- Knowledge Graph ("גרף הידע"), פיצ'ר באלגוריתם שמטרתו הייתה להציג את תוצאות החיפוש בצורה יותר "אנושית", כלומר: להגיע למצב בו Google יודע טוב יותר מה אנחנו רצינו למצוא בחיפוש, ובהתאם לכך מציג את התוצאות בצורה ידידותית יותר.

זה מתבטא בכך שאם לדוגמא מחפשים שיר, סרטים או אישים, Google מציג לצד תוצאות החיפוש האורגניות, "קופסאות תצוגה" שמעשירות את המידע ומאפשרות לגולש להגיע אליו בצורה יותר נוחה וחוויתית.

מכיוון ש"קופסאות תצוגה" אלה מופיעות בצד של תוצאות החיפוש (אגב, רק בתצוגת PC. בסלולר זה סיפור אחר לגמרי), זה גורם לכך שאין השפעה על מספר התוצאות האורגניות בעמוד (ראו תמונת תוצאות החיפוש תחת "מוש בן ארי").

mosh-ben-ari-sepr

ההשפעה של העדכון החדש על ניהול מוניטין באינטרנט

ניהול המוניטין באינטרנט מבוסס בדרך כלל על האופן בו שם של בן אדם או מותג מופיע בתוצאות החיפוש של Google. כך שאם לדוגמא, יש תחת שם מותג או בן אדם אזכור שלילי בעמוד ה- 1 של תוצאות החיפוש, אפקט הרושם השלילי הוא גדול בהרבה לעומת מצב בו האזכור השלילי נמצא בעמוד ה- 2.

בקמפיינים שאנחנו מנהלים ב- eBrand, בדרך כלל היעד הוא להדחיק את האזכור השלילי מהעמוד ה- 1, היות ואנו יודעים שרק 10% מהגולשים עוברים לעמוד ה- 2 כשהם מחפשים מידע. העדכון האחרון, בו מוצגים לפעמים "רק" 9 תוצאות חיפוש, עושה לנו לכאורה את העבודה יותר "קלה". אבל זה כמובן רק בתיאוריה…

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button