תוצאות לא צמודות מאותו דומיין בחיפוש Google: מגמה או אפיזודה חולפת?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
תוצאות לא צמודות מאותו דומיין בחיפוש Google

הבשורה הגדולה של Google בתקופה האחרונה היא הטמעה במדינות נוספות של ה-SGE, חיפוש מבוסס בינה מלאכותית (Search Generative Experience), שצפוי להשפיע על כולנו יותר ויותר ככל שיחלוף הזמן. בינתיים הבשורה עדיין לא הגיעה לישראל, אולם לאחרונה שמנו לב לתופעה חדשה בתוצאות החיפוש ב-Google, שאינה קשורה לבינה מלאכותית – הופעה בחיפוש של תוצאות לא צמודות מאותו דומיין.

עד כה, במסגרת ניסיוננו הרב בניהול מוניטין, שיווק, מיתוג ונושאים מקוונים נוספים, ראינו כי הייתה אפשרות ששתי תוצאות מאותו דומיין (למשל: שתי כתבות מאתר ynet שקשורות לחיפוש שלנו) יופיעו בחיפוש, אך Google הצמיד אותן. כלומר, הן הופיעו אחת מתחת לשנייה.

בואו נניח שנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, היה לקוח שלנו (תמיד מותר לחלום בגדול, לא?). רואים בתוצאות החיפוש של שמו בעברית כי מופיעים שני אזכורים מאתר "ישראל היום", כששתי תוצאות אחרות מפרידות. בדוגמה נוספת ניתן לראות את החיפוש של המגיש דני קושמרו (שתי תוצאות לא צמודות מיוטיוב).

biden
cushmaro

דבר זה משפיע רבות על אסטרטגיות של ניהול מוניטין, SEO וקידום אורגני של עסקים. אז האם מדובר במגמה או באפיזודה חולפת? בואו ננתח את העניין.

מחליפים שלילי בחיובי

אנחנו מומחים בין היתר בדחיקת אזכורים שליליים לעסקים ולאנשים. מהו אזכור שלילי? אם למשל כתבו עליכם דברים לא טובים בטוקבקים או בתגובות בפייסבוק. אם שמכם פורסם בצורה שלילית באתרי חדשות או במסמכים משפטיים. כל אלו הם אזכורים שליליים שגורמים נזק רב במציאת מקום עבודה, בשיתופי פעולה עסקיים ואף בחיים האישיים.

לכן, דחיקת אזכורים שליליים חשובה ללא מעט אנשים ועסקים. איך עושים את זה? כמובן שאי אפשר לפרט את כל השיטות (אל תדאגו – הכל חוקי ולגיטימי) אבל אחת מהן היא אסטרטגיה של החלפה. מה הכוונה? יוצרים תוכן חיובי באותו אתר במטרה שיחליף את התוכן השלילי. עד כה ראינו כי התוכן החיובי נצמד לתוכן השלילי ובפעמים רבות מחליף אותו, כלומר דוחק את האזכור השלילי מחוץ לטווח החיפוש. יכול להיות שהמצב ישתנה מעתה.

אפשר גם להסתכל דרך משקפי ה-SEO. עסק שרוצה לקדם את עצמו, ובהנחה כי המגמה תישאר על כנה ולא תחלוף, יוכל להכניס יותר עמודים של אתר הבית לתוצאות החיפוש הראשונות ולא רק את הדומיין הראשי שמופיע בדרך כלל במקום הראשון של תוצאות החיפוש בהקשת שם העסק. בעצם, כך ניתן יהיה להעצים את ההשפעה של הנכסים החיוביים שאנחנו רוצים לקדם.

מה גורם לזה לקרות?

הבנה של השינויים באלגוריתם של מנועי החיפוש (ובתכלס – ב-Google ישראל) היא חיונית למי שמנהל מוניטין באינטרנט. לא תמיד קיימת השפעה מיידית של עדכוני ליבה, אך לאורך זמן ניתן לראות מגמות ולפעול בהתאם. הופעתן של תוצאות לא צמודות מאותו דומיין מעמידה אתגר חדש לאסטרטגיית החלפת התוצאות.

האם זה יכול להיות ניסיון מכוון של Google לשפר את חוויית המשתמש או אולי בדיקות וטסטים שמבצעים המהנדסים של Google? כרגע יש יותר שאלות מתשובות. אולי המטרה לספק לגולשים תצוגה מקיפה יותר של תוכן הדומיין הספציפי. לחילופין, ייתכן שמדובר בבאג באלגוריתם, שמקבץ תוצאות שלא במתכוון מאותו מקור.

דבר אחד ברור: אי הוודאות שולטת פה. בין אם מגמה זו היא מהלך מחושב של Google, פיצ'ר ניסיוני או תקלה זמנית שתתוקן, אנו נשארים עם האצבע על הדופק ומוכנים ומזומנים להתאים את האסטרטגיות כדי לשמור על המוניטין של הלקוחות שלנו.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button