יש נטייה לחשוב שעם עליית כוחן של הרשתות החברתיות כמקור המספק חדשות, הרבה פעמים בצורה פורמלית ולא ממוסדת, אז המשמעות של אתרי החדשות באינטרנט בהקשר הזה פוחתת. למחשבה הזאת אין ממש אחיזה במציאות, כי נכון ל-2025 – אתרי החדשות עדיין נחשבים כמקור עיתונאי סמכותי ואמין הרבה יותר מכל בלוגר או יוצר תוכן עצמאי.
לפני מספר ימים פרסמנו דרך אתר פתח תקווה NEWS, אייטם לעורך דין הנדל"ן עידן שטרית. מדובר היה בכתבת ראיון-פרופיל רגילה "בשיתוף עם" (כלומר, ממומנת). עו"ד שטרית הוא דמות מוכרת יחסית, במיוחד באיזור פתח תקווה והלקוחות מגיעים אליו מפה לאוזן. עדיין, הוא הבין שנוכחות ב-Google חדשות נותנת ערך רב עבורו – בעיקר מכיוון שלמרות מוכרתו והיקף הפעילות הגדול שלו – עדיין חשוב לו מאוד שייראו אותו באתר חדשות.
אתרי החדשות בישראל נחלקים לשלושה סוגים: אתרי חדשות ארציים (כמו: ווינט, מאקו, וואלה, מעריב, ישראל היום, דה מרקר, גלובס, הארץ, כלכליסט ועוד), אתרי חדשות מקומיים (כמו: אשדוד נט, פתח תקווה NEWS, מיינט נתניה, כלבו, רחובות NEWS ועוד) ואתרי חדשות נישתיים (כמו: גיקטיים, אנשים ומחשבים, הידען, חורים ברשת, ONE, ערוץ הספורט ועוד).

המשותף לכולם הוא שהם מוכרים לקהל הגולשים (וכתוצאה מכך, גם ל-Google), כאתרי חדשות סמכותיים ואמינים, שמתעדכנים באופן תדיר עם תוכן עיתונאי. זו גם הסיבה ש-Google בוחר להציג את האייטמים שלהם ב-Google News (שמופיע כטאב בתוצאות החיפוש, או בתוך תוצאות החיפוש עצמן – אם מדובר באייטמים עדכניים), וב-Google Discovery (שמופיע כאיזור חדשות בגלישה בסלולר במכשירי אנדרואיד).
מכיוון שמדובר באתרים שנחשבים חזקים בעיני Google, יש להם השפעה ניכרת על תוצאות החיפוש עצמן, בעיקר בשני מובנים: 1. הופעה גבוהה בתוצאות החיפוש, בעיקר תחת ביטויי מותג או שם, אבל גם תחת ביטויי חיפוש ממוקדם; 2. קישורים יוצאים מאותם אייטמים לאתרי תדמית, למשל, יכולים להיות פרמטר שיחזק את אותו אתר תדמית בתוצאות החיפוש.
הופעה בחדשות יוצרת אזכורי מותג, כשהמשמעות היא יותר חשיפה, שפירושה שיותר אנשים מדברים על המותג שלכם ומקשרים אליו, וגוגל לוקחת זאת בחשבון. מה גם שאתרי חדשות מתאנדקסים הרבה יותר מהר בגוגל. גוגל סורקת ומאנדקסת תוכן ממקורות גוגל חדשות לעיתים קרובות במהירות רבה יותר, כלומר התוכן הטרי שלכם ייראה לקהל רחב יותר מוקדם יותר.

מעבר לזה, היתרונות של הופעה באתרי חדשות וב-Google News, תחת כתבות חיוביות כמובן, הם נוספים, כמו:
חיזוק המוניטין באינטרנט:
נוכחות באתרי חדשות ובגוגל חדשות תחת שם בן אדם או מותג, יכולה לגרום לדחיקת אזכורים שליליים או לא רצויים ישנים, שמופיעים בתוצאות החיפוש.
חשיפה מוגברת ותעבורת גולשים:
זהו אולי היתרון המשמעותי ביותר. גוגל חדשות היא פלטפורמה עתירת תעבורה שבה משתמשים מחפשים במיוחד אירועים אקטואליים וחדשות. כשתכללו בפלטפורמה, התוכן שלכם ייחשף לקהל עצום ומעורב, מה שיוביל לגידול משמעותי בתעבורת הגולשים לאתר שלכם.
סמכות ואמינות:
פלטפורמת גוגל חדשות אוצרת תוכן ממקורות מוכרים ואמינים. הופעה לגוגל חדשות מסמנת הן למשתמשים והן לגוגל עצמה שהאתר שלכם הוא מקור מידע אמין וסמכותי. זה יכול לשפר את תפיסת המותג הכללית שלכם ולבנות נאמנות בקרב הקוראים.
הגעה לקהל יעד ממוקד:
משתמשים בגוגל חדשות מחפשים באופן פעיל חדשות ומידע. זה אומר שהתוכן שלכם מגיע לקהל שכבר מתעניין במה שיש לכם להציע, מה שמוביל לשיעורי מעורבות גבוהים יותר.
יתרון בתחרות:
בסביבת אתרי החדשות המהירה של היום, אם המתחרים שלכם נמצאים בגוגל חדשות ואתם לא, אתם נמצאים בחיסרון משמעותי מבחינת הגעה לקהל רחב במהירות.
הצגת מומחיות:
אם אתם מתמחים בנישה מסוימת, הופעה בגוגל חדשות עבור אותה נישה ממצבת אתכם כמומחים בתחום, ומושכת קהל שמחפש במיוחד את סוג התוכן שלכם.
חשיפה חזקה במובייל
גוגל חדשות משולבת מאוד עם מכשירים ניידים, ומבטיחה שהתוכן שלכם יהיה נגיש בקלות למשתמשים הנמצאים בדרכים.
בסופו של דבר, להיות בגוגל חדשות זה עניין של הרחבת טווח ההגעה שלכם, בניית המוניטין של המותג שלכם, ויצירת קשר עם קהל מעורב ביותר שמחפש חדשות ומידע. עבור כל מפרסם תוכן רציני, זוהי פלטפורמה חיונית להיות בה.