6 מגמות של SEO שכדאי לשים אליהן לב ב-2021

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

לקראת סוף שנת 2020 ובתחילת שנת 2021, שמנו לב שישנם כמה טרנדים חדשים בתחום ה-SEO שכנראה יהיו פופולריים מאוד בחודשים הקרובים. אם שנת 2020 הייתה בעיקר בסימן קורונה, כעת, שנת 2021 תהיה בסימן “היציאה מהמשבר וחזרה לחיים”, אבל איך כל זה פוגש את קידום האתרים, חיזוק אתרים ופרופילים, ואיך גוגל קשורה לכל זה? 

אביב אוזן, מנהל האופטיזמציה בחברת eBrand, מציג 6 מגמות בענף ה-SEO שיתחזקו במהלך החודשים הקרובים:

1. התאמת האתר לסלולר לפני דסקטופ
גוגל כבר כמה שנים מדווחת כי תאימות האתר לסלולר היא אולי הדבר החשוב ביותר בעיצוב אתרים, והיא אף פירסמה מספר עדכונים בנושא. עיקר העניין בעדכון האחרון הוא שגוגל כבר הבינה שהגולשים מגיעים בעיקר דרך המובייל ולכן נותנת עדיפות לאתרים שמותאמים למובייל. גישת ה-Mobile First אומרת שגוגל רוצה שהאתר שלך יהיה מותאם קודם למובייל, ורק אח”כ לטאבלט או למחשב.

בעקבות כך שהחודש גוגל אמורה לסיים עם תהליך התאמת תוצאות החיפוש עפ”י המובייל, יש כמה דגשים שחשוב לוודא:

1. האתר לא חוסם סריקה של הרובוטים של גוגל במובייל.
2. לאתר יש מטא תגים של רובוטים בגרסת המובייל (רלוונטי רק לאתרים שהגבילו זאת בעבר).
3. טעינה עצלה בגרסת המובייל (חשוב ממש לאתרים שמציגים תמונות באתרים שלהם) – במידה ומשתמשים ב-Lazy Load חשוב לוודא שכל התמונות נטענות במובייל ולא לייצר כפתור של פלוס לטעינת עוד תמונות (לפי מה שגוגל כותבת במאמר שלה, הסורק שלהם לא יכול ללחוץ על הכפתור ולכן התמונות לא יסרקו כמו שצריך).
4. לוודא שהתוכן באתר זהה בשתי הגרסאות (גוגל מדגישה שחשוב שהכותרות והתוכן בכלל יהיו זהים בשתי הגרסאות. כך למשל, אם הגדרתי כותרת “שלום עולם” בדסקטופ אז במובייל חשוב שהיא תהיה זהה ולהפך).

2. AI בינה מלאכותית בתוצאות חיפוש
גוגל משתמשה בבינה מלאכותית על מנת להציג את התוצאות הטובות והמתאימות ביותר לשאילתת החיפוש שנשלחה. השימוש בבינה מלאכותית נכנס לפעולה בצורה חזקה בשנת 2019 עם עדכון ה-BERT, ובעצם כיום כל השאילתות באנגלית מוצגות בעזרת ה-AI של גוגל.
חשוב לדעת שהשימוש ב-AI תמיד ממשיך ללמוד מחיפושים קודמים, ולכן ככל שיבוצעו יותר שאילתות בגוגל ה-AI שלה תשתפר אפילו עוד יותר. הבינה יודעת לזהות מילים נרדפות, שגיאות כתיב וכו’, וכך בעצם לשפר את התוצאות חיפוש.

*BERT בעצם לא עובד רק על טקסט, והוא יודע לזהות גם בתוך סרטונים ושירים (כלומר שאם מישהו יחפש שאילתה כלשהי שיש עליה סרטון שמסביר את השאלה, גוגל תדע להציג את הסרטון).

3. קישורים נכנסים – ה-AI בודק את האמינות והאותנטיות של האתר ומחזק אותו בהתאם
בהמשך לסעיף הקודם, השימוש ב-AI של גוגל הולך לעבור תהליך, וככל הנראה נראה עדכון בנושא הזה בעתיד. עד היום גוגל אספה לעצמה דיי הרבה דאטה על ישויות וכך היא בעצם יודעת לזהות אמינות של אתרים (הצליבה קישורים של אותם ישויות עם חברות וגורמים נוספים, וכך ידעה לזהות האם האתר הוא אמין או לא).

כעת על ידי שימוש ב-AI, תהיה לגוגל רשת של ישויות המחוברות בזוגיות שלהם – כמו מודל של העולם האמיתי. מודל זה יגיד לגוגל אילו חברות אמינות, אילו מחברים מומחים ואיזה תוכן באמת ראוי לדרג גבוה יותר.

4. טיפול ב-Google My Business כדי לחזק את הקידום של האתר
בעבר גוגל נהגה להציג עסקים בתוצאות החיפוש בהתבססות על מיקום הגולש (ככל שהיית יותר קרוב לעסק שחיפשת). כיום גוגל כבר שיפרה את התוצאות, והיא מציגה בעיקר תוצאות רלוונטיות בהתבססות על האיכות והרלוונטיות של העסק.

לאור השינויים שהתרחשו בשנה האחרונה, גוגל ממשיכה לשפר את ה-GMB כל הזמן, ואף להוסיף אליו דברים שרלוונטיים לעסק (תפריטים, מוצרים, פוסטים, מבצעים, שירותים וכו’). מגפת הקורונה הניעה את גוגל לשנות את שיטת הרישום שלה (בעבר רק נכסים פיזיים יכלו להירשם), וכיום היא מאפשרת הרשמה גם לעסקים מקוונים אשר נותנים שירות.

שיפור ה-GMB והגדרה נכונה שלו תוביל בעצם לשיפור בקידום ה-SEO הלוקאלי שלך, מה גם שלפי הנתונים של גוגל, רוב האנשים לא נכנסים לאתר ברגע שהם מזהים את ה-GMB ומשתמשים בו כדי לקבל את כל המידע שהם רוצים/ יצירת קשר עם הלקוח.

5. מידע מובנה על מוצר/ שירות/ אייטם מסוים
בעתיד הקרוב, שימוש במידע מובנה (Structured data) יהיה בלתי נמנע. כרגע עיקר השימוש במידע מובנה נעשה עבור מתכונים/ מוצרים או קטעים באתר שרוצים להדגיש לגוגל (מאמרים בעיקר).
שימוש נוסף למידע “מובנה” הוא סכמה של “עסק מקומי”, דבר שיכול לשפר משמעותית את הסיכויים להיות מוצג בתוצאות החיפוש, בהתאם לשאילתה של הגולש (במידה והוא רלוונטי בעצם למה שהגולש מחפש).

השימוש בסכמה של “עסק מקומי” מציגה לגוגל את כל פרטי הקשר של האתר ואת המיקום של העסק. ניתן לומר כי השימוש במידע מובנה מקל על גוגל להבין יותר את האתר/עסק שמולה וככה בעצם לזרז את התהליך של הסריקה שלו.

6. עושר של מידע בשאלה אחת בגוגל
בטח שמתם לב שבחודשים האחרונים גוגל מציגה תוצאות מורחבות כמענה לשאלות ששאלנו בשדה החיפוש – ללא הצורך להיכנס לאתרים. כלומר, אם הגולש יכתוב שאלה בשורת החיפוש, רוב הסיכויים שגוגל תדע לענות לו ישירות ובמדויק על השאלה. כך למשל ניתן לרשום “כמה קלוריות יש בפיצה”, והתוצאה הראשונה שתראו תהיה מספר הקלוריות עם פירוט על רכיבי המאכל. 

אותו דבר גם במילים של שירים – גוגל מציגה כבר בתוצאות החיפוש את מילות השיר, כאשר היא מסתמכת על אתרים מובילים וגדולים כדי להציג את המידע. המטרה היא שהגולש ישאר בגוגל ולא יעבור לאתרים אחרים. ערמומיים שם…

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

Call Now Button

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר “לעזרת השם” של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר “לעזרת השם” של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים: