7 סיבות למה מועמד לכנסת חייב אתר בית למיתוג האישי באינטרנט

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

זהו, פחות מחודש ליום הבחירות הרביעי בתוך שנתיים, והקרבות הפוליטיים הולכים ומתגברים. בכל יום מפרסמים שלל פרסומים על הפוליטיקאים, בעוד אלה מתראיינים לכל גוף תקשורת ובכל שעה, כולל ראש הממשלה נתניהו שהכניס את רצף המילים “נה נה נה” ללקסיקון הפוליטי. ומה קורה עם הנוכחות הדיגיטלית של חברי הכנסת והמועמדים לבחירות? מחיפושים שונים שערכנו בזמן האחרון, שמנו לב שלרוב חברי הכנסת או הפוליטיקאים החדשים אין אתר בית ממותג תחת שמם, אלא הם מופיעים כחלק מ”הצוות” באתרי המפלגות, אם יש כאלו בכלל (ולא, אנחנו לא מדברים על דפי נחיתה בסיסיים).

עם זאת, חשוב לציין כי לכל חברי הכנסת ישנם פרופילים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, שם הם גם שומרים על קשר כלשהו עם הציבור ומפרסמים את דעותם בנושאים שונים, כולל סרטונים ותמונות. ולכן, נשאלת השאלה, גם בשנת 2021, מדוע חבר כנסת או מועמד לכנסת חייב אתר בית שיתרום לו למיתוג האישי? אספנו 7 סיבות קצרות למה מומלץ מאוד לחברי כנסת ופוליטיקאים להחזיק באתר בית:

אם למנחם בגין היה אתר אינטרנט...

1. אתר הבית נמצא בשליטה מלאה

אתר הבית, להבדיל מפרופילים ברשתות חברתיות בינלאומיות, יכול להיות בחזקתו המוחלטת של חבר הכנסת, כולל בעלות מלאה על שם הדומיין, האחסון, העיצוב, הנראות וכמובן על התוכן שמתפרסם בו. הוא יכול לפרסם כל מה שהוא רוצה באתר, באיזה אורך ולהכיל אלמנטים שונים, בלי צורך להיות כפוף לחוקי פרסום או חסימות שונות של הרשתות החברתיות. כמו כן, הוא יוכל לשלב עדכונים שוטפים מהרשתות החברתיות אם ירצה בכך, אך האתר ישמש אותו כקרקע יציבה כאופציה לפרסם פרוטוקולים, מאמרים, נאומים וגלרית תמונות. 

2. יצירת נוכחות בתוצאות החיפוש תחת שם המותג

חברי כנסת יכולים לייצר לעצמם נוכחות חזקה בתוצאות החיפוש, ובעזרת קידום נכון של האתר, הוא יכול להיות גם מקום ראשון או שני בתוצאות החיפוש של גוגל. בכך, הנוכחות הגבוהה של האתר יכולה לגרום לגולשים להיכנס ולהתרשם מהאתר ומפועלו של המועמד, בלי לחפש ולגלול שעות בפידים של הרשתות החברתיות. כמו כן, הצגה של אתר בית תחת תוצאות החיפוש של שם המותג, מראה כי למועמד אכפת מהנוכחות הדיגיטלית שלו, והוא שומר על עדכניות ברשת. חוץ מזה, אפשר להתייחס לשם של המועמד כשם מותג לכל דבר, כשם שמחפשים מותגים ידועים אחרים, ולכן הצורך באתר אינטרנט ממוקד תחת שם המותג הוא הכרחי. 

אתר הבית של ח"כ יואב קיש, עדיין לא רשום שהוא סגן שר הבריאות, כבר כמעט שנה מכהן בתפקיד זה

3. פלטפורמה שאוגרת תוכן ארכיוני

אתר בית, מלבד זה שהוא בבעלות מלאה של הפוליטיקאי, כולל גם אחסון המאפשר בניית ארכיון של פוסטים, תמונות, מאמרים, מצגות, סרטונים ומה לא. בעוד שהרשתות החברתיות פועלות בצורת “הכי עדכני קודם”, ונדרש לדפדף הרבה מאוד אחורה כדי למצוא איזה איזה פוסט או מאמר, הרי שבאתר הבית, בעזרת חיפוש פשוט אפשר למצוא הכל. הארכיון גם לא מוחק סתם דברים או מעלים אותם, והכל נשמר באחסון האתר. ניתן גם לפרסם את מצע המפלגה או מצע המועמד בצורה מלאה, ולא רק בסעיפים מקוצרים שמתאימים לרשתות חברתיות.

4. עשרות או מאות עמודים שנסרקים בגוגל

ככל שמוסיפים יותר תוכן לאתר הבית, כך נוצרים עמודים ודפים בתוך האתר >> אתר שמכיל יותר תוכן ועמודים, נחשב בפני גוגל לאתר חזק, מה שיתרום לקידום שלו תחת שם המותג או תחת ביטויי חיפוש שונים כמו “חבר כנסת מוביל”, “חבר כנסת בכיר” וכו’. עשרות או מאות העמודים גם יופיעו בדפים נוספים בתוצאות החיפוש בגוגל, מה שיעשיר את מאגר המידע על אותו מועמד. 

אתר הבית של ח"כ ניצן הורוביץ, לא מעודכן כבר חצי שנה

5. אפשרות להנעה לפעולה

הנעה לפעולה בצורת תרומה, התנדבות וצירוף למפלגה, תמיכה בזמן בחירות, עבודה במטה וכו’ – כל הפעולות הללו ועוד ניתן להציע באתר, כחלק מאלמנטים להנעה לפעולה. במקום שהגולש רק יקרא או יראה את התוכן, ניתן להזמין אותו להשתתף בצורה אקטיבית בפעילות הפוליטית ובחיזוק המועמד. 

6. צור קשר

נכון, ברשתות החברתיות ניתן לשלוח הודעה לחבר הכנסת, אבל במקרה הטוב יענה לכם בוט עם שאלות מובנות מראש, ובמקרה הרע לא בטוח שתקבלו תשובה כלשהי. באתר ניתן לשלב טפסי צור קשר עם אפשרות ליצירת קשר במייל או בטלפון, תוך פירוט ההודעה והמסר שהגולש רוצה להעביר. ניתן לשלב גם אמצעי אבטחה כדי למנוע מבוטים או ספאמרים לשלוח הודעות ספאם, ועל כן אפשר לשמור על קשר עם הבוחר ועם הציבור גם בדרך של קבלת מכתבים והודעות דרך האתר. אפשר גם להוסיף אופציה להרשמה לניוזלטר למי שמעוניין בכך. 

7. דומיין

גם כאשר אתר הבית “יושב” רק על דומיין אחד, מומלץ לרכוש את הדומיינים שמכילים את שמו המלא של המועמד, רק כדי שהם יהיו בחזקת גורם חיובי, ולא גורם שלילי שיכול להקים אתרים עם ניחוח שלילי או עם כוונה להשחיר את המועמד. כפי שציינו כבר לפני שנים רבות – “מדובר בהשקעה כספית קטנה יחסית שתצדיק את עצמה ותניב פירות – ולו בזכות העובדה שלא תאפשרו לאף אדם אחר להשתלט עליו ולפגוע במוניטין המקוון שלכם”.

תום רוזנשטרום

תום רוזנשטרום

מנהל פרויקטים ותוכן בעל ניסיון של שנים בכתיבת וביצירת תוכן טקסטואלי, וצילום ועריכה של סרטים. סטודנט לתואר ראשון BA במדעי המדינה ויחסים בינ”ל מטעם האוניברסיטה הפתוחה. כותב ובוחן מספר שנים באתר השוואת המחירים ZAP ובאתר הטכנולוגיה Wisebuy. הצטרף בשנת 2018 לצוות ב-eBrand בתור מנהל תוכן, ולאחר מכן החל לנהל פרויקטים העוסקים בניהול מוניטין ובשיווק דיגיטלי.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Button

הירשמו עכשיו לניוזלטר “לעזרת השם” של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר “לעזרת השם” של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים: