עו”ד יונתן מילר – שם לא מבודל הסובל ממוניטין שלילי באינטרנט

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

לעורך דין יונתן מילר יש בעיה קשה: קולגה למקצוע, בעל אותו שם בדיוק, הורשע בגניבה. כתוצאה מכך, אם מישהו מחפש ב-Google את הביטוי “עורך דין יונתן מילר”, תוצאות החיפוש יציגו לו אזכור שלילי של עורך הדין שסרח (ראה תמונה). כך נפגעים שמו ופרנסתו של מילר על לא עוול בכפו. זהו מקרה קלאסי של מוניטין אינטרנטי שנפגע בעקבות שם שאינו מבודל מספיק.

צילום מסך ממנוע החיפוש עם האזכור השלילי

בניסיון לפתור את הבעיה, ניסה עורך הדין מילר להסיר את הפרסומים שפוגעים בו. הוא פנה אל אתרי התקשורת שפרסמו בנושא זה, אך הם סירבו לשתף פעולה. אמנם האתרים של Ynet ו”הארץ” הציעו להוסיף הערת הבהרה כדי למנוע בלבול של הגולשים, אבל תשובה זו לא סיפקה את מילר. לאחר מכן, הוא פנה אל נציגי מנוע החיפוש “Google” בבקשה להסיר את התוצאות הללו, אך גם מהם קיבל סירוב.

אחרי שפניה ישירה אל כל אחד מהגופים הנ”ל לא הועילה, מילר ניסה למצוא פיתרון בערכאות המשפטיות. הוא תבע את גופי התקשורת על רשלנות ולשון הרע. לטענתו, חובה היה עליהם לבדוק מראש האם קיים עורך דין בעל שם זהה לשמו של המורשע, ושהם התרשלו בכך שהמשיכו לפרסם בנושא גם לאחר שהודיע שהפרסומים פוגעים בו. לצערו של מילר, פסק הדין של בית המשפט המחוזי בלוד קבע כי מדובר ב”פרסומים מותרים” על פי חוק איסור לשון הרע. בית המשפט דחה את התביעה וחייב אותו לשלם 10,000 שקל שכר טרחה לעורכי הדין של כל אחד מגופי התקשורת הנתבעים.

מה נותר לעשות?

האם אחרי שנכשל בפנייתו אל הגופים המדוברים ואל בית המשפט הגיעה השאיפה לטהר את שמו של מילר למבוי סתום? התשובה היא – לא. אולי תופתעו לדעת, אבל ישנן עוד פעולות רבות שניתן לבצע על מנת “לנקות” את העמוד הראשון תוצאות החיפוש של Google מפרסומים בלתי מחמיאים. אנו ממליצים למילר לפעול בשני מישורים:

lawyer1. מיצוי ההליך (הלא משפטי) מול בעלי האתרים:

ראשית, ניתן  לבקש להוסיף לדיווחים את תמונת עורך הדין המורשע. כך מי שיקרא את הדיווחים יוכל לראות שהם אינם מתייחסים לעורך הדין יונתן מילר החף מפשע, אלא אל מישהו אחר. צעד זה היה יכול להתבצע כבר בתחילת הדרך וכך לחסוך את עוגמת הנפש ואת החור בכיס שנוצרו מהתביעה שנדחתה.

אבל צעד זה לבדו אינו מספיק. גולשים רבים אינם בהכרח נכנסים אל התוצאות שGoogle-גוגל מציג אלא מסתפקים בקריאת הכותרות בלבד, ובאופן זה יפספסו את התמונה שמבהירה כי לא מדובר באותו אדם אלא במישהו בכל שם זהה. אז מה ניתן לעשות בנוסף?

ניתן לבקש מהאתרים שיחסמו את Google מלהגיע לעמוד הכתבה. מדובר בפעולה טכנית יחסית פשוט דורשת להכניס קוד Noindex וברוב מערכות ניהול התוכן יש פונקציה מובנית לכך. במקרה שזה יקרה, כך גם הכתבה תישאר באתרים, אך מצד שני  החשיפה אליה תהיה אפסית  – ושני הצדדים ייצאו נשכרים.

יש לציין כי את שתי בקשות אלה, עדיף היה לבקש לפני ההליך המשפטי. היות וייתכן כי בעקבות התביעה, גופי התקשרות יגלו נוקשות יותר גבוהה.

2. פעולות אינטרנטיות על מנת לדחוק את האזכורים השליליים

אמנם Google זוכר הכל, אבל סדר הצגת הלינקים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש הוא בהחלט בר שינוי אם נוקטים בפעולות הנכונות. עובדה זו הופכת את השאיפה לדחוק את האזכורים השליליים אל מחוץ לעמוד הראשון של החיפוש לריאלית בהחלט.

כדי לדחוק אזכור שלילי, עליכם להוסיף לאינטרנט תוכן חיובי תחת השם שלך או של המותג בבעלותך. במקרה שלנו, מילר יכול לפתוח בלוג ו/או אתר וורדפרס תחת שמו ולקרוא לו, לדוגמה, “הבלוג של עורך דין יונתן מילר”. אם האתר או הבלוג ימותגו באופן הנכון, Google יסרוק אותו ויוסיפו לתוצאות החיפוש בפעם הבאה שמישהו יקליד את הביטוי המדובר.

אבל פתיחת בלוג על שמך אינה מספיקה כדי לשמור על מיקום טוב ב-Google, בטח כשמנסים להדחיק אזכורים שליליים מגופי תקשורת גדולים. על מנת לשמור על נראות בדף הראשון של Google לאורך זמן, יש לעדכן את הבלוג עם טקסטים רלוונטיים לתחום העיסוק שלו. לדוגמה, התייחסות לפסקי דין אחרים שפורסמו לאחרונה, או כתיבת תוכן שעונה על שאלה שהתשובה עליה עשויה לעניין את הגולשים. בתוך הפוסטים שיפורסמו בבלוג יש לשלב את ביטוי המפתח אותו תרצו לקדם ב-Google, גם בטקסט עצמו וגם בכותרות.

כלים לחיזוק הנוכחות באינטרנט

facebook-1903445_1280פעולה נוספת שניתן לבצע היא חיזוק הנוכחות של ביטוי המפתח ברשת. דבר זה נעשה באמצעות פתיחת פלטפורמות ורשתות חברתיות תחת הביטוי שתרצו לקדם. לדוגמה, אם נחזור למקרה שלנו אפשר לפתוח עמוד מותג בפייסבוק תחת הכותרת “עורך דין יונתן מילר – העמוד הרשמי”, עם תמונה ברורה של האדם בפרופיל ובקאבר. מהלך דומה אפשר לבצע ברשתות חברתיות נוספות כמו טוויטר, לינקאין, Google סייטס ועוד.

בעיקרון, כמה שיותר פלטפורמות פועלות יתרמו לנוכחות החיובית וישפרו את המוניטין האינטרנטי –  כמובן בתנאי שהן ממותגות בצורה אפקטיבית. החשבונות המרובים ברשתות החברתיות יכולים לשמש גם כפלטפורמות פרסום עבור תכנים שכתבתם בבלוג המרכזי שפתחתם בצעד הקודם, מה שיחזק את מעמדו ב-Google – מאחר ומנוע החיפוש אוהב לינקים.

אופציה נוספת היא לשלם על קידום התוצאות שאתם רוצים שיופיעו בראש העמוד הראשון של Google. על אף שזו כנראה האופציה הקלה ביותר, לשימוש בה בלבד יש לפחות שני חסרונות מרכזיים: האחד הוא, כמובן, שזה יעלה לכם לא מעט כסף; והשניה היא שקידום בתשלום ב-Google אולי יבטיח לכם את התוצאות הראשונות בעמוד, אבל זה לא ידחוק החוצה את אזכור שלילי שיופיעו בדיוק מתחת. לכן מומלץ יותר להשקיע את הזמן והמאמץ בקידום “אורגני” ולא דרך פרסום ישיר.

לסיכום, להלן הצעדים שיש לנקוט כדי לדחוק אזכור שלילי:

  • פתיחת בלוג עם שם האדם או המותג.
  • הוספת תוכן לבלוג באופן קבוע בנושאים רלוונטיים.
  • שילוב הביטוי לקידום בטקסטים של הבלוג.
  • פתיחת פלטפורמות וחשבונות ברשתות חברתיות כדי לחזק נוכחות באינטרנט.
  • קידום התוצאות הרצויות ב-Google בתשלום (אופציונלי).

 

זכרו את הצעדים הנ”ל ופעם הבאה שיופיע ב-Google אזכור שלילי על שמכם או שם העסק שלכם, כבר תדעו בדיוק מה לעשות כדי לפתור את הבעיה.

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now