10 פעולות מיידיות שח"כ חדש חייב לבצע לניהול המוניטין באינטרנט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

הבחירות לכנסת ה-21 מאחורינו, וכפי שהיה צפוי שיקרה, חלו שינויים גדולים במבנה המפלגות ובהרכב חברי הכנסת. ליתר דיוק, 49 חברים חדשים ייכנסו למשכן בפעם הראשונה, חלק מהם מוכר לציבור, וחלק מהם הרבה פחות. לכל אחד מהם יש אג'נדה שירצה לקדם בקדנציה הקרובה, וגם תקציב "קשר עם הציבור" המוקצה לו, ובו הוא רשאי להשתמש כדי לקדם את מסריו במדיות השונות, בין היתר באינטרנט.

אנחנו מכירים חברי כנסת ותיקים שמשתמשים היטב באינטרנט ככלי לקידום המסרים שלהם, כפי שרק ראינו לפני מספר ימים ביום הבחירות עצמו: ראש הממשלה נתניהו העלה עשרות פוסטים ביום הבחירות, חברי כנסת רבים אחרים מצייצים בטוויטר ומעלים פוסטים וסרטונים בפייסבוק, חלק גדול מהם מנהלים אתרי בית – ולמעשה מנצלים את ריבוי הפלטפורמות האינטרנטיות כיום לצורך קידום האג'נדה שלהם.

בחזרה לחברי הכנסת החדשים: איך אלו יידעו מה השיח סביבם ברשת? כיצד ישלטו בתוצאות החיפוש תחת שמם ב-Google? ואיך יעבירו את המסרים שלהם בצורה אידאלית? אנו ב-eBrand ליווינו לאורך השנים מספר חברי כנסת, וגיבשנו 10 פעולות ועקרונות מיידיים שחברי הכנסת החדשים צריכים לאמץ. בהצלחה:

1. יצירת התראות Google

כדי לדעת איזה תוכן חדש עולה ברשת, מה פרסמו עליכם באתרי החדשות ומה גולשים כותבים עליכם, מומלץ כצעד ראשון להגדיר התראת Google על שמכם. איך עושים זאת? נכנסים אל כלי ההתראות של Google כשאתם מחוברים לחשבון שלכם ב-Google וכותבים את שמכם, מומלץ בתוך מרכאות, עם ההגדרות הבאות:

כך תבטיחו שתוצאות חדשות באינטרנט תחת שמכם, יגיעו אליכם ישירות למייל, וכך תדעו מה השיח סביבכם ברשת.

alerts-ghadir

2. בדיקת השלמות אוטומטיות ב-Google

כשאנחנו כותבים בתיבת החיפוש של Google, עולות לרוב השלמות אוטומטיות שמציע מנוע החיפוש. ההשלמות האוטומטיות נגזרות מהתנהגות גולשים ומפרשות הנקשרות סביב שאילתת החיפוש. במקרה של חברי כנסת חדשים או מכהנים, הדבר עשוי להוביל את השיח סביבם, לטוב ולרע. כך תקבלו אינדיקציה לשיח האינטרנטי סביבכם.

כך למשל, Google לא שוכח את אמירתו של חבר הכנסת דוד אמסלם נגד עמיתו יאיר לפיד, אותו כינה "שטינקר קטן". מנוע החיפוש לא שכח, ובחיפוש "דוד אמסלם", מגלים הצעות כמו "דוד אמסלם שטינקר" או "דוד אמסלם שיכור". לא מחמיא במיוחד. גיליתם השלמה אוטומטית שאינה הולמת? תוכלו לדווח על כך ל-Google בקישר הקטן (ראו תמונה) עליו כתוב "דיווח על חיזויים בלתי הולמים".

amsalem

3. בדיקת לכלוך דיגיטלי מהעבר

כל חברי הכנסת החדשים ניהלו "חיים אינטרנטיים" עוד לפני שהתמודדו בבחירות, ולכן מומלץ לבדוק כבר עתה נכסים דיגיטליים שאלו מתחזקים, כדי לא להיקלע למבוכה בעקבות פוסט או ציטוט מהעבר. בהקשר הזה זכורה התמונה הסקסית שהעלה לפייסבור הח"כ לשעבר בועז טופורובסקי ב- 2013, שעוררה רעש לא רצוי מבחינתו, מה שגרם לו להסיר את התמונה מעמוד הפייסבוק, אבל עד היום היא כמובן מסתובבת ברשת. אגב, אותו טופורובסקי נבחר שוב לכנסת הנוכחית מטעם "כחול לבן".

אז מה חשוב לעשות? לעבור על דף הפייסבוק והפרופיל הפרטי, ציוצים בטוויטר, בחינת פרסומים מאתרי חדשות, אם היו ועוד. פתיחת דף חדש במקרה של התבטאויות שנויות במחלוקת, תסייע לכם כחברי כנסת מכהנים.

Boaz-Toporovsky_c

 

4. עצרו רגע – ותכננו את חלוקת התקציב

כדי להגשים את כל הרשום מעלה, על כל חבר כנסת טרי לחלק את תקציב "קשר עם הציבור" בצורה נכונה, ולהחליט איזה נתח ממנו יוקצה לטובת בניית אתר בית, לטובת פרסום בפייסבוק וב-Google ועוד. חשוב לציין כי בכנסת ה-20, חברי כנסת רבים הקצו את מרבית התקציב הזה לטובת פעילות אינטרנטית, בשל חשיבותה המכרעת במציאות של ימינו. מי שלא עשה כך היה דווקא הח"כ היוצא אורן חזן, שיאן ההוצאות ל- 2018, ש"הסתפק" רק ב- 35,000 ש"ח הוצאות דיגיטל, שהיוו פחות מרבע מסך הוצאותיו לאותה שנה.

oren hazan

5. לבחון את המוניטין בתוצאות החיפוש אחרי הבאזז של הבחירות

סביר להניח, שלחברי כנסת חדשים שנבחרו והציבור לא ממש מכיר, אין ממש שליטה בעמוד התוצאות הראשון שלהם במנועי החיפוש. כמו כן, אפשר להניח שחלק מהתוצאות הן כתבות מאתרי חדשות שונים המסקרות את עצם בחירתם או מדברות על הצטרפותם כמועמדים לכנסת. הכתבות האלה לא יישארו בעמוד הראשון לנצח, וככל הנראה יוחלפו ברגע שחברי הכנסת החדשים יחלו להתבטא, להציע הצעות חוק ולעורר שערוריות…

אם, למשל, נבחן את תוצאות החיפוש של ח"כ העתידי אלון שוסטר מ"כחול לבן", נגלה שעדיין מופיע בעמוד ה-1 של Google תחת שמו אזכור מ-2017, שאפשר לתייגו כשלילי  – כשצוטט "אני מוכן למסור את המועצה שלי לחמאס". ייתכן מאוד שתוצאה זו תוחלף בקרוב באחרת עדכנית יותר ולכן, ההצעה שלנו היא להמתין מעט שהבאזז סביב הבחירות יחלוף ואז להתחיל לקבל אינדיקציה מהימנה למה שמתרחש בתוצאות החיפוש ב-Google תחת שם הח"כ. בהקשר הזה חשוב לציין את הכוח ש-Google נותן לכתבות מערכתיות באתרי החדשות הגדולים, זאת בעיקר בעקבות חיזוק פרמטר העדכניות (Freshness), שגורם לכך שאייטמים חדשים מופיעים בד"כ גבוה בתוצאות החיפוש תחת שמם של הח"כים החדשים.

alon shuster

6. רכישת דומיינים של שמות בהקדם המיידי

כדי להבטיח שאף אחד לא רוכש דומיין על שמכם (וחלילה גם עושה בו שימוש לרעה…), מומלץ לחברי הכנסת החדשים, כבר בשלב התחלתי זה לרכוש דומיינים בסיומות שונות, בעברית ובאנגלית. לדוגמא, חברת הכנסת החדשה, מירב כהן, נכון לכתיבת שורות אלה, לא רכשה את הדומיינים הנושאים את שמה באנגלית בסיומות com, net ו-co.il. למשל, הדומיין meravcohen.co.il פנוי לרכישה. היא ודאי לא תרצה שמישהו אחר יתפוס את הדומיין הזה לפניה, במיוחד אם הוא לא מאוהדיה ועלול לפרסם בו מידע שאינו חיובי כלפיה. לכן, עליה להקדים ולרכוש אותו בעצמה. אגב, אנחנו (רק בשביל הספורט…) כבר רכשנו את הדומיינים בניגנץ.com ו-בניגנץ.net.

beni gantz domain

7. פעילות ברשתות החברתיות המובילות

עדיין אין לחברי הכנסת החדשים דף פייסבוק או פרופיל טוויטר? זה הזמן לפתוח אותם ולעשות את הצעדים הראשונים בעולם הדיגיטלי. פעילות ברשתות החברתיות נחשבת להכרחית עבור חברי כנסת בעידן הנוכחי, מחזקת את הקשר עם הציבור ומאפשרת לחברי הכנסת להעביר את המסרים שלהם בצורה ישירה וללא תיווך של כלי תקשורת אחרים. יתרה מזאת – פעילות שכזו תקבל ביטוי משמעותי בתוצאות החיפוש בטווח הבינוני (בדרך כלל בתוך כמה שבועות או חודשים).

חברי כנסת חדשים שכבר יש להם דף פייסבוק ו/או פרופיל טוויטר? זה הזמן לרענן את התיאור שלכם בדף, במקום "רו"ח, מתמודד לכנסת מטעם הליכוד", שנו את התיאור – אתם חברי כנסת! לידיעת חבר המשכן החדש, ד"ר שלמה קרעי…

shlomo

8. מודעות Google בתוצאות החיפוש

עד שפעילותו החדשה של הח"כ הטרי תקבל ביטוי בתוצאות החיפוש של Google, צעד משמעותי שניתן לבצע הוא פרסום מודעות ממומנות ברשת החיפוש של Google. עליו למצוא כתבה, ראיון מחמיא, או אפילו לפתוח דף פייסבוק ולתחזק אותו – ולקשר את המודעה אליו. ניתן לבצע זאת עם כמה מודעות, ובכך, יהיו לח"כ החדש תוצאות חיוביות ובשליטה מעל התוצאות האורגניות. לדוגמא, כך אלי אבידר ממפלגת ישראל ביתנו, יוכל לקשר לדף הפייסבוק שלו בקלות, כשזה יוקם:

eli-avidar

9. החלו לצלם סרטונים ולהעלות ל- YOUTUBE (לא רק לפייסבוק…)

כמה מהסרטונים של חברי הכנסת המכהנים הפכו לוויראליים? כמה מהם זכו ללייקים, שיתופים ושיח? בשנים האחרונות, סרטוני הווידאו החלו לתפוס יותר ויותר נפח בפעילות הפוליטיקאים ברשתות החברתיות. אם אין לכם, פתחו ערוץ יוטיוב חדש והעלו אליו סרטונים שלכם מדברים למצלמה או סרטונים המתעדים את פעילותכם, כמו שניתן לראות בערוץ של חבר הכנסת עודד פורר, שהעלה מספר סרטונים כאלה ברצף, אך לא הקפיד להכניס את השם שלו בכותרת.

אם תתמידו להעלות סרטונים, באופטימיזציה נכונה הדבר עשוי להשתקף ב- Google תחת שמכם, שלאחרונה נותן דגש מאוד חזק על תצוגת הסרטונים בעמודי תוצאות החיפוש.

oded forere

10. אתר בית זה MUST

הופתענו לגלות שלחברי כנסת רבים, גם אלה שאינם נמנים על החדשים, אין אתר בית. וגם אם יש, בהרבה מקרים הוא מיושן ולא מעודכן. ייתכן והיכולת להעביר מסרים ולייצר חשיפה ברשתות החברתיות, גורמת לחברי הכנסת לחשוב כי אפשר לוותר על אתר בית, אך זו טעות.

אתר בית הוא קודם כל "בית". כלומר, הוא מאפשר להעביר מסרים, זאת מבלי לחשוש כי אלה ילוו בתגובות לא רצויות, שניתן לקבל ברשתות החברתיות ורק יכולות לפגוע בתדמית ובמוניטין. מעבר לזה, אתר בית לא נתון לחסדיה של רשת כזו או אחרת, שיכולה על דעת עצמה, למחוק ערוצים ועמודים. בנוסף, באתר בית אפשר להטמיע פונקציות טכנולוגיות, שחלקן אינן קיימות ברשתות החברתיות, כמו למשל הרשמה לרשימת דיוור.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button