גוגל מרחיבה את סוגי החיזויים שיחסמו בשורת החיפוש

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

כל מי שחיפש אי-פעם ב-Google מכיר את פונקצית ההשלמה האוטומטית, שמנסה לחזות מה אתם מחפשים ובכך לחסוך לכם זמן בהקלדה. הבעיה היא שעם חלוף הזמן לפעמים הצטברו על גופים ואישים מסויימים חיזויים שאפשר להגדיר כבלתי הולמים, אך Google החלה לפעול כדי לתת לה פיתרון מתאים.

בפוסט שפורסם לאחרונה בבלוג הרשמי של Google הודיעה החברה כי היא מרחיבה את סוגי החיזויים שייחסמו בשורת החיפוש, והוסיפה הסבר כיצד מערכת החיזוי פועלת.

כבר כתבנו בעבר כיצד פועלת פונקצית החיזוי בהשלמות של שורת החיפוש, אז נסביר זאת בקצרה בלבד עבור קוראים שפחות מכירים את הנושא. בגדול, ההשלמה האוטומטית נועדה לחסוך זמן לגולש והחיזויים שלה מבוססים על חיפושים קודמים שבוצעו. כאשר האלגוריתם של Google מסיק כי ביטוי מסוים פופולארי בעיני הגולשים, הוא יוסיף אותו לרשימת החיזויים. הרשימה הזו מתעדכנת על פי תנודות בחיפוש בפרקי זמן קצרים.

דוגמה טרייה לכך ניתן למצוא בעקבות הפרשה של יקבי ברקן, אשר הואשמו בגזענות כלפי העובדים האתיופים שלהם, אחרי שנטען שהאחרונים פונו מעמדותיהם מאחר והם “לא יהודים מספיק”. ההשלמה “יקבי ברקן אתיופים” נולדה כמובן רק ביומיים האחרונים – אחרי התפוצצות הפרשה.

 

דוגמה לחיזויים בשורת החיפוש
דוגמה לחיזויים בשורת החיפוש

 

כאמור, Google מרחיבה את סוגי החיזויים שלא יופיע בעת החיפוש. אמנם לא פורסמה רשימה של ביטויים ספציפיים, אבל כן ישנה רשימה של נושאים שיצונזרו ממערכת החיזוי:

  • חיזויים בעלי אופי מיני שאינם קשורים לרפואה, מדע או חינוך מיני.
  • חיזויים של ביטויי שנאה כלפי קבוצות או אינדיבידואלים על בסיס גזע, דת או אלמנטים דמוגרפיים אחרים.
  • חיזויים אלימים.
  • חיזויים של פעולות מסוכנות או פוגעות.
  • ספאם.
  • חיזויים שקשורים לפיראטיות.
  • בנוסף, יוסרו חיזויים בעקבות בקשה משפטית (נתייחס בהרחבה בהמשך).

כיצד שינוי זה משפיע על ניהול מוניטין?

אזכורים שליליים ברשת יכולים להופיע במגוון של צורות. מצד אחד חיפוש של אלמוני פלוני עלול להוביל להשלמות כמו “תביעה” או “מאסר”, שאלה אמנם ביטויים בלתי מחמיאים כלל אבל חוקיים לחלוטין; אך מצד שני לפעמים החיזויים יכולים להיות אפילו פוגעניים מאוד, עם השלמות כמו “נוכל” או “שקרן”.

השינוי במערכת החיזוי של Google נתפס בעינינו כמבורך מאחר והוא מבטיח כי חיזויים מהקטגוריה השנייה והפוגענית יותר לא ימשיכו להוות בעיה, זאת כמובן בגלל שהם לא יופיעו בשורת החיפוש כשלמה אפשרית. עובדה זו תקל על קמפיין לניהול מוניטין של גוף או אישיות, זאת מאחר ויהיו פחות השלמות שליליות עליהן נצטרך לעבוד קשה כדי שהתוצאות של אותה השלמה יובילו לתוכן חיובי על הלקוח.

על אף זאת, גם האלגוריתם של Google אינו מושלם והוא עלול לפספס מדי פעם ביטויים פוגעניים במערכת החיזוי. כדי להתמודד עם תרחיש זה, בפינה השמאלית התחתונה של החיזויים נוסף כפתור בשם “דיווח על חיזויים בלתי הולמים”. לחיצה עליו תאפשר לבחור את החיזוי הבלתי הולם מתוך הרשימה ולדווח עליו. בצורה זו Google נעזרת בחוכמת ההמונים כדי להתגבר על טעויות שהאלגוריתם שלה עלול לעשות.

 

הכפתור לדיווח על חיזויים בלתי הולמים
הכפתור לדיווח על חיזויים בלתי הולמים

 

דרך נוספת לבקש הסרה של חיזוי בלתי הולם היא להגיש ל-Google בקשה משפטית. לאופציה זו יש שלוש יתרונות מרכזיים:

  1. לא צריך להסתמך על חוכמת ההמונים שתעשה עבורכם את העבודה.
  2. טופס הדיווח על חיזויים בלתי הולמים שהוזכר לעיל אינו בהכרח מכסה את כל האופציות האפשריות מדוע יש להוסיף חיזוי כזה או אחר לרשימה השחורה.
  3. Google מתייחסת ברצינות רבה לבקשות בעלות תוקף משפטי מוצהר.

מבחינת ניהול מוניטין, האפשרות לפנות אל Google עם בקשה משפטית להסרת חיזוי היא בעינינו בכלי חשוב ושימושי שמאפשר לקצר תהליכים על ידי פנייה לאדם שיטפל בבקשה במקום להסתמך באופן בלעדי על שיקול הדעת של האלגוריתם.

לסיכום, אם נתקלתם בחיזוי בלתי הולם עליכם בשורת החיפוש אמנם עומדים בפניכם הכלים לנסות לפתור את הבעיה בכוחות עצמכם, אך אנו ממליצים לפנות לעזרת סוכנות ניהול מוניטין מיומנת שכבר יודעת כיצד להתמודד עם בעיות מסוג זה.

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Button