איך מסעדות יכולות להניע לקוחות להשאיר חוות דעת ב- Google My Business בעידן של משלוחים בלבד?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

על אף שאי אפשר עדיין לשבת במסעדות ובתי קפה, ניתן לראות כי ענף המשלוחים והטייק-אווי פורח. בין אם מדובר בהפסקת צהריים או ארוחת ערב מושקעת, כמעט כל המסעדות חזרו לעבוד במתכונת כזו או אחרת, ועל כן יכול להיות שדווקא קהל הלקוחות שמזמינים מהמסעדות הולך וגדל. לעיתים, בחירת המסעדה נעשית אחרי קבלת המלצה מחבר או מאיש קרוב, ולעיתים ההחלטה נעשית על סמך בחירת סוג או קטגורית האוכל. חוץ מאלה, אפשר לבחור מסעדה על סמך ביקורות וחוות דעת שנמצאות באתרי המשלוחים או ב-Google My Business. 

לא רבים יודעים מה ההבדלים בין אותם אתרים לבין דף ה-Google My Business, ואנחנו כאן כדי להסביר – למה ניהול ביקורות וחוות דעת בדף ה-Google My Business חשוב יותר מדף ביקורות באתרים כמו “תן ביס”, “WOLT”, “משלוחה”, “קוויקי” ו”רסט”. התשובה מצויה בכמות החשיפות והגולשים שיכולים להיחשף למידע. 

בעוד שבאתרי המשלוחים על הלקוח להיות רשום לאתר כדי לראות את הביקורות בדרך כלל, המידע בדף ה-Google My Business חשוף וזמין לכל גולש מכל מדינה ובכל שפה. גם דירוג הכוכבים והביקורות ב-Google My Business פתוח לכולם, וניתן לראות את הביקורות ישירות מתוצאות החיפוש ב-Google.

 כלומר, קיים מצב שגולש יחפש “מסעדת סושי בחדרה”, והמסעדה של X תופיע בצד שמאל של תוצאות החיפוש. מכאן הדרך לקריאת הביקורות ולהבחנה בכמות הכוכבים ברורה וקלה, כמו שניתן לראות בתמונה. 

חוץ מזה, לא כולם מזמינים אוכל מאותם אתרי משלוחים ייעודים, וחלק מהגולשים רוצים להזמין באתר הייעודי של המסעדה או דרך הטלפון אם ישנן בקשות מיוחדות. לכן, הביקורות באתרי המשלוחים לא חשופות לעיני כל, ומי שלא מזמין דרך אותם אתרים לא יוכל לראות את חוות הדעת שגולשים אחרים כתבו. 

לסיכום חלק זה, ניתן לראות כי לדף הביקורות ב-Google My Business ישנה חשיפה עצומה לעומת אתרי המשלוחים השונים. הביקורות מופיעות במפות של Google ובתוצאות החיפוש, וכל גולש יכול להגיב ולקרוא את התגובות שמופיעות. 

איך מניעים לקוחות להשארת חוות דעת בדף ה-Google My Business?

ישנן כמה דרכים פשוטות וקלות שאיתן אפשר לגרום ללקוחות להשאיר חוות דעת: 

  1. כרטיס עם קוד QR – בעזרת סריקה של קוד QR (לכל סמארטפון יש את האפשרות), הגולש יכול להיכנס בשניות לדף השארת התגובה בעמוד העסק ב-Google My Business. אפשר להשתמש בשירותים החינמיים של אתר זה כדי ליצור קוד QR בצורה קלה. פשוט מדביקים את הכתובת URL של טופס השארת חוות דעת ולוחצים על “יצירה”. את הקוד ה-QR מדפיסים ומצרפים לכל הזמנה שיוצאת מהמסעדה. זאת ועוד, כאשר נחזור לשבת במסעדות, ניתן לצרף את הקוד הזה על גבי החשבונית או בתור כרטיס ביקור.

  2.  שליחה של לינק מקוצר דרך SMS או מייל – לכולנו יש טלפון ומייל, והדרך הפשוטה והמהירה ביותר היא פשוט לשלוח קישור ישיר לטלפון ולמייל של הלקוח. תוך קליק אחד והוא יכול להשאיר בדף העסק ביקורת וחוות דעת, בלי מאמץ ובלי לחשוב יותר מדי. זה שימושי גם אם מדובר בלקוחות מבוגרים או מתקשים בהבנה טכנית. פשוט לוחצים על הלינק, ואז על מספר הכוכבים הרצוי.
צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Button