אנתוני ווינר – ממשבר תדמיתי יהפוך להיות ווינר?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

אנתוני ווינר לפני שנה וחצירק לפני קצת יותר משנה סיפרנו לכם כאן על משבר המוניטין של אנתוני ווינר, חבר הקונגרס מטעם מטעם מדינת ניו-יורק, אשר נאלץ להתפטר מתפקידו אחרי שנאלץ להודות כי שלח ליותר מחמש נשים צילומים בעלי אופי מיני בלתי הולם.

ההוא הוסיף חטא על פשע כשטען בתחילה כי השחבון שלא נפרץ, אך לבסוף נאלץ להודות ששיקר. הפרשה גררה את התקשורת האמריקאית לסערה ובמשך מספר ימים היא עמדה בראש החדשות וסיפקה חומר טוב לכל קומיקאי או מנחה של תכנית לילה.

כעת נדמה שווינר בשל לקאמבק הפוליטי שלו – מירוץ לראשות עיריית ניו-יורק מול ראש העיר המכהן והמועמד העיקרי לקדנציה נוספת – המיליארדר היהודי מייקל בלומברג. את הקאמבק הפוליטי שלו בחר ווינר לפתוח באמצעות סרטון הצגת מועמדות שהועלה ליוטיוב וצבר עד לרגע כתיבת הדברים קרוב ל-120 אלף צפיות (לחצו לצפייה).

ההחלטה שקיבל ווינר רק מעניקה משנה תוקף לחשיבות ההולכת וגדלה של רשת האינטרנט על מכלול רבדיה – לנבחרי הציבור של ימינו. מדי דקה מועלים ל- YOUTUBE קליפים באורך כולל של 72 שעות ומדי חודש מבקרים באתר מעל מיליארד משתמשים ייחודיים – הבחירה של ווינר אם כן – להעדיף סרטון יוטיוב על פני עוד מסיבת עיתונאים שגרתית מובנת מאין כמוה.

המסר: טעיתי – אבל גם למדתי

מבחינה אסטרטגית’ בנוי הסרטון הקצר של ווינר על פי כל כללי הז’אנר הפוליטי: הפתיחה כוללת פריים שלו ושל אשתו, יחד עם התוספת החדשה למשפחה. באופן טבעי, החיבור הזה נועד להבהיר כבר מהרגע הראשון שווינר הוא איש משפחה ממדרגה ראשונה – אדם שמעד – אך כעת הוא מוכן לחזור ולשרת את הציבור. ובמילים אחרות, אם אשתו סלחה לו – הרי שגם אתם (קהל הבוחרים) מסוגל לעשות כן.

בהמשך הסרטון אנו רואים צילומי נוף אותנטיים ושגרתיים של העיר ניו-יורק כאשר ברקע נשמע קולו של ווינר המדבר על הקשר האישי שלו לעיר בה גדל ונולד – קשר שאמור לעורר אמפתיה ולמתג אותו כמי שידאג יותר מכל לעיר שאותה הוא כל כך אוהב.

לבסוף, אנחנו חוזרים לווינר שמישיר מבט אל המצלמה ואומר במפורש – טעיתי – אך גם למדתי – וכעת אני מבקש הזדמנות שנייה – אני מבקש את אמונכם. הסרטון נחתם בפנייה אישית של אשתו, הומה, ובהנעה לפעולה – ווינר מעודד את צופי הסרטון לגשת לאתר האישי שלו ולבחון את המצע הרעיוני המורכב מ-64 רעיונות לשיפור מצבה של העיר. על פי כללי הז’אנר כבר אמרנו?

מוניטין אינטרנטי משופר – אך טעון שיפור

כמובן שאין מה להשוות את מצב המוניטין האינטרנטי של ווינר כשהתפוצצה הפרשה למצב היום. זה ניכר במיוחד בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון של Google, שחוץ מהערך הויקיפדי של הסקנדל – כל האזכורים הם חיוביים ועוסקים בעיקר במירוץ שלו לראשות העיר (ראו ההבדלים בין 2011 ל- 2013). יש לציין כי השינוי המשמעותי בתוצאות החיפוש נובע גם מעדכון האלגוריתם של גוגל המדרג גבוה אייטמים עדכניים.

אנתוני ווינר - ניהול מוניטין

באפן מפתיע (או שלא..) ווינר ממשיך לנהל חשבון טוויטר, אך יחד עם זאת סובל מנוכחותו של החשבון הישן והלא-פעיל שלו, שממשיך להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל תחת שמו.

האתר הייעודי שהקים ווינר לטובת המירוץ עוד לא נראה כמו אתר המותאם למועמד שמבקש לכבוש את הפסגה של אחת הערים המבוקשות בעולם – מדובר נכון להיום על לא יותר מדף נחיתה ייעודי שמכיל את סרטון ההשקה, מקום להשארת פרטים וקישור לאותו קובץ PDF המכיל את “המפתחות” של ווינר לעתידה של העיר.

עמוד הפייסבוק של ווינר ממשיך את הקו האסטרטגי הצפוי – תמונות משפחתיות לצד מסרים פוליטיים המדגישים ערכים חברתיים ובראשם דאגה למעמד הביניים הניו יורקי. 

טרם ברור כיצד יסתיים הקאמבק של ווינר – מה שברור הוא שעל האופן בו הוא מתפעל את נוכחותו ברשת – יהיה עליו עוד לעבוד. האמריקאים אוהבים סיפורים מהחיים ויכול להיות שזה מה שיגרום להם למחול לווינר על הטעויות ולבחור בו לראש העיר הבא של ניו יורק. (אם סלחו לקלינטון, אז אין סיבה שלא יסלחו לו…).

 

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Button