באילו מקרים Google מבצע הסרת תוצאות חיפוש?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

אחת הסיבות לפופולריות ולשליטה האבסולוטית שלה בתחום מנועי החיפוש, היא העובדה ש- Google שואפת להציג את התוצאות בצורה הכי אובייקטיבית ונטולת פניות ואינטרסים. ולכן, המקרים בהם Google מסירה באופן מכוון אייטמים מתוצאות החיפוש שלה (בעודם נמצאים ברשת) – הם נדירים ביותר.

עם זאת, לאחרונה נחשפנו למספר מקרים בהם Google הסירה מהאינדקס תוצאות בצורה מכוונת, לפי שיקולים בטחוניים-משפטיים-פוליטיים-ציבוריים. בשבוע שעבר פרסם אתר העין השביעית על כך ש- Google ביצעה פעולת מחיקת קישורים שליליים מהאינדקס, שכללו אזכורים הנוגעים לאיש עסקים, שנטען כי שימש כסוכן כפול של השב"כ והקג"ב (ראו תמונת מסך)

הסרת תוצאות חיפוש – רק במקרים קיצוניים

הסרת תוצאות חיפוש
דף תוצאות החיפוש של איש העסקים לאחר ההסרה – למטה: הודעת Google על ההסרה

לפי מה שנטען, הקישורים הבעייתיים תחת שמו של איש העסקים, שלא ניתן לפרסם את שמו, הוסרו בשל צנזורה צבאית וחוק השב"כ. מי שינסה לחפש את שמו של איש העסקים ב-Google, יקבל הודעה שלפחות 3 מתוצאות החיפוש הוסרו על פי בקשה משפטית.

עם זאת, מחיקת קישורים שליליים היא רק עבור גולשי Google ישראל, והקישורים עדיין זמינים למי שינסה לחפש מידע על איש העסקים דרך Google.com.

מקרה מוכר אחר מהחודשים האחרונים הוא ההסרה של האתר "באים לבנקאים" (שבינתיים חזר לאינדקס).

ראוי לציין בהקשר זה את נושא "הזכות להישכח" משנת 2014, בו חייבה מערכת המשפט האירופית את Google להסיר אזכורים שליליים מתוצאות החיפוש במידה והם אינם רלוונטיים עוד. נראה אם כן, כי Google נלחמת בכל כוחה על מנת לא להסיר קישורים מתוצאות החיפוש שלה, אך במקרים מאוד קיצוניים שבהם יש פגיעה בטחון המדינה או הוראה מבית דין גבוהה לצדק, היא עושה זאת.

אף על פי כן, האזכורים מוסרים רק בהתאם לטווח לסמכות השיפוט של בתי המשפט שקבעו זאת או בהתאם לשטח הגאוגרפי בו מתקיימת סכנה לביטחון. בכל המקרים האמורים, ניתן למצוא את הקישורים ש-Google ביצעה הסרת תוצאות חיפוש מהמאגר שלה אם נכנסים דרך Google.com (ולא Google ישראל למשל).

איך אפשר להסיר או למחוק את הקישורים השליליים בתוצאות החיפוש ב- Google?

תוצאות החיפוש של Google הן לא גזירה משמיים וניתן "לטפל" בהם גם ללא הסרה של הקישורים הבעייתיים על ידי חברת Google עצמה. הדבר יכול להתבצע במספר טכניקות:

הדחקה – הבעיה העיקרית עם אזכורים שליליים תחת שמם של אדם/חברה בתוצאות החיפוש ב-Google, היא שהם עלולים להופיע גבוה בדירוג תוצאות החיפוש וכך לקבל חשיפה גדולה יותר. על מנת לדחוק את האזכורים הללו, יש לייצר תוכן משמעותי, רלוונטי, אמיתי וחיובי על אותו אדם/חברה/מותג, דרך הקמת תשתית אתרים וביצוע פעילות נרחבת ברשתות החברתיות ובבלוגים המקודמים. קמפיין ניהול מוניטין מסוג כזה הוא למעשה הפיתרון האידיאלי למצב שבו מופיעים אזכורים שליליים שפוגעים במוניטין של האדם.

החלפה – פעמים רבות יהיה נכון יותר להחליף את האזכור השלילי בקישור חיובי. למעשה, במרבית הפעמים, בתוצאות החיפוש של Google לא יופיעו 2 לינקים מאותו אתר. על כן, אם יש לכם אזכור שלילי תחת דומיין מסוים (ynet, וואלה, ישראבלוג, דה מרקר וכו'), ניתן לפעול על מנת להכניס תוכן חיובי תחת אותו דומיין ולבצע פעילות שבסופו של דבר תביא לכך שהאזכור החיובי יהיה רלוונטי יותר מהאזכור השלילי הקיים. באמצעות זאת, תתבצע החלפה והקישור אל האזכור השלילי יעלם מתוצאות החיפוש.

הסרת תוצאות חיפוש ע"י בעלי אתרים – אתרים רבים כמו אתרי פסקי דין, בלוגים, פורומים, קבוצות פייסבוק ואפילו אתרי חדשות, יכולים להיעתר לבקשה להסיר מסמכים כלשהם, אשר מכפישים את שמו של האדם, או שמציגים אותו באור לא חיובי. למעשה, Google לא מייצרת את המידע אלא רק מציגה אותו ומי שבאמת שולט על כך אלו בעלי האתרים.

מחיקת קישורים שליליים

על כן, אחת מהטכניקות של מחיקת קישורים שליליים היא לפנות בבקשה אל בעלי האתרים להסיר את האזכורים. חשוב לציין שהבקשה יכולה להיעשות בהתערבות עורך דין, מפני שלעתים קרובות פרסום מידע כוזב ושלילי על אדם יכולה להיחשב כהוצאת דיבה, לשון הרע או פגיעה בפרטיות.

לשם כך יש להיוועץ בעו"ד מומחה לדיני אינטרנט ולקבל חוות דעת מקצועית, שלאחריה מנוסח מכתב הפונה אל בעלי האתרים ובמקרים קיצוניים גם אל Google, פייסבוק וכדומה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button