תחקיר Trip Advisor: האם ואיך כדאי להשתמש בשירות ניהול חוות דעת באינטרנט?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

tripadvisor-logo-vector-downloadתחקיר "ערוץ 10", שפורסם לפני כשבועיים, חושף מקרים של חוסר אמינות מצד טוקבקיסטים ומדרגים באתר "Trip Advisor". החשיפה מוכיחה כי גם מערכות הטוקבקים והדירוגים כבר לא חסינות בפני קומבינות. אם עד לפני מספר שנים בעלי עסקים השתמשו בפרסום גלוי במודעות, באנרים וכו', כיום אנו עדים לניצוצות של פרסום סמוי באמצעות טוקבקים והמלצות שקריות. מסתבר שעסקים רבים מוכנים לעשות הכל על מנת להגיע לקהל היעד, גם אם מדובר בקידום העסק על חשבון הציבור התמים. 

אתר התיירות המוביל בעולם, Trip Advisor, הפך לגורם מכריע עבור מטיילים רבים, בבחירת המלון, המסעדה או האטרקציה התיירותיות עבורם. מדובר באתר ובאפליקציה שמשפיעים לא רק על יעדי חופשה, אלא גם על מקומות בילוי, מסעדות נבחרות, מתחמי תרבות ועוד. התחקיר יוצא לאור בעיתוי מעניין, בשיא עונת התיירות.

הגולשים והתיירים שנכנסים לאתר מסתמכים על המלצות ותגובות שמבקרים אחרים רשמו, אך האם באמת מדובר בחוות דעת שניתן להסתמך עליהן? מסתבר שלא תמיד. האפקט שיצרה Trip Advisor סימל יותר מכל את השפעת ההמונים. חשיבות האתר גדלה עם הזמן וככל שהוא התחזק כך ניתן היה "להערים" על אותם גולשים שמסתמכים על הביקורות. ההמלצות באתר יכולות להוביל לתורים ארוכים בכניסה למסעדות, אך מסוגלות גם לחסל עסקים ולפגוע בתחרות. לאחרונה הודלפו פרטים על "קנייה" של המלצות על ידי בעלי עסקים, כאלה שישבחו ויש גם כאלה שיכפישו (בצדק או שלא בצדק) עסקים מתחרים.

צפו בתחקיר של "ערוץ 10":

התחקיר מציין שישנם עסקים שנעזרים בסוכנויות המספקות שירותים של ניהול תגובות/חוות דעת באינטרנט וגם אנחנו ב- eBrand עושים זאת – בעיקר במסגרת של קמפיין ניהול מוניטין באינטרנט. חשוב להדגיש כי השירות שאנו ממליצים עליו ללקוחותינו הוא כזה שמשתמש בחוות דעת/תגובות של משתמשים אותנטיים.

יש להתייחס ל-4 דגשים בזמן שימוש בשירותי ניהול תגובות ברשת:

  • חשוב לבחור חברה אמינה ומוכחת בתחום – מומלץ לבצע בדיקות מקיפות על החברה ברחבי האינטרנט.
  • יש לשתף פעולה ולספק לאותה חברה את הכלים הדרושים לה, בכדי שתוכל לעזור לנו.
  • יש לבצע מעקב על פעילות החברה עבורכם.
  • לתת תמריצים (לאו דווקא חומריים) לגולשים על מנת שיתנו חוות דעת.

למה ניהול מוניטין ובמיוחד חוות דעת ותגובות באינטרנט צריך להיות בראש סדר העדיפויות של כל עסק?

צירפנו כאן אינפוגרפיקה שממחישה את הנתונים הבאים:

  • 80% מהצרכנים ברחבי העולם לוקחים בחשבון המלצות על מוצרים לפני קנייה.
  • 87% מאמינים כי למוניטין של מנכ"ל חברה מסוימת, יש השפעה משמעותית על הצורה בה מסתכלים על החברה.
  • 90% מהצרכנים סומכים על חוות דעת של גולשים אחרים.
  • התחזית העולמית בעולם השיווק הדיגיטלי היא כי 83% מהחברות יתקלו במשבר שישפיע באופן שלילי על מניות החברה בעשרות אחוזים, במהלך 5 השנים הקרובות.

reputation-management-infographic

 

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button