הפרלמנט הרוסי אישר את "הזכות להישכח" במנוע החיפוש של Google

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
הזכות להישכח - אושרה בפרלמנט הרוסי
הזכות להישכח – אושרה בפרלמנט הרוסי

הפרלמנט הרוסי אישר את הזכות להישכח והוא מאפשר לכל אחד לבקש להסיר מידע מיושן, לא רלוונטי או לא אמין, ממנוע החיפוש של Google. לפי כתבה שפרסמה באתר searchengineland, החוק יכנס לתוקף בשנת 2016 אם יאושר על ידי ולדימיר פוטין ויאפשר הסרות רחבות יותר של אזכורים שליליים מאשר החוק הדומה האירופי.

ביקורות רבות כבר הושמעו על חוק זה ברוסיה ועל הדמיון שלו לחוק האירופאי, למרות שעל פי החוק הרוסי אין צורך להציג לינקים ספציפיים להסרה, אלא מספיקה התנגדות לתוכן ולתוצאות החיפוש באופן כללי. החוק הרוסי מציע להסיר קישורים רק ממנוע החיפוש ולא מאתרי המקור שלהם. למעשה, החוק דורש הסרה של תוכן שנחשב לא אמין, לא רלוונטי או שעומד בניגוד לחוק. במסגרת החוק, כל מידע ישן (יותר מ-3 שנים), גם אם יהיה מדויק, יוסר לבקשת האזרח הרוסי.

מנוע החיפוש הרוסי Yandex התנגד לחוק זה בעבר ועדיין מפגין ביקורת נוקבת עליו. מחברת Yandex מוסרים כי הניסיונות שלהם להציע כמה תיקונים חיוניים להצעת החוק לא צלחו. ב-Yandex טענו כי הם מאמינים שביקורת על המידע לא צריכה להגביל את הגישה אליו, ומנועי החיפוש לא יכולים לקחת על עצמם את התפקיד של רגולטורים ולפעול כסוכנות אכיפת חוק. "אנו מאמינים כי ביקורת על המידע צריכה לשרת את האינטרס הציבורי והפרטי בצורה מאוזנת" אמרו ב-Yandex.

ככל הנראה, אם ייחתם החוק הוא יכנס לתוקף ב-1.1.16 ועדיין לא ברור אם הוא דורש הסרת אזכורים שליליים רק בתוך גבולות רוסיה או בכל העולם. Google עדיין לא הגיבה לאישור הפרלמנט הרוסי.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button