לכבד ולהיזהר: הרשתות החברתיות בשוק העבודה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

אומרים שאין שני לרושם ראשוני.

עד לפני שנים לא רבות, משפט זה היה תקף עד מאוד בראיונות עבודה. הרושם הראשוני שלכם על המעסיק – הצורה שבה דיברתם, התשובות לשאלות, ההתנהגות שלכם לאורך הראיון – עשוי היה להיות זה שיקבע האם תתקבלו למקום העבודה או לא.

אלא שבשנים האחרונות משהו השתנה, והרושם הראשוני שלכם על המעסיק מגיע הרבה לפני ראיון העבודה הראשון, זאת בשל כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו.

CareerBuilder – האתר הגדול ביותר בארצות הברית לחיפוש עבודה עם מעל ל-24 מיליון משתמשים מדי חודש – ערך מחקר, כדי לבדוק את השפעתן של הרשתות החברתיות על מקום העבודה שלנו.

על פי המחקר, כ-70 אחוז מהמעסיקים בודקים את הפרופיל האינטרנטי של המועמד שלהם לפני ההחלטה להעסיקו, זאת לעומת 60 אחוז לפני כשנה ו-11 אחוז בלבד בשנת 2006.

אין צורך להיכנס לפאניקה. זו ממש לא המטרה. נתונים אלו לא נועדו להפחיד אתכם, אלא כדי לגרום לכם להבין שיש לכם אחריות גדולה בין האצבעות, ועליכם לפעול בחכמה בכל הקשור לרשתות החברתיות. זאת בהנחה שאתם רוצים להישאר בשוק העבודה, כמובן.

הפוסטים שלכם אומרים עליכם הרבה

הפוסטים שלכם ברשתות החברתיות הם למעשה השתקפות של דמותכם. אתם מביעים את מה שאתם חושבים ומרגישים, שזה בסדר, אבל אסור לכם לשכוח שזה גם מה שהמעסיקים שלכם – הנוכחים או העתידיים – יראו גם כן.

מאז כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו, שמענו על מקרים רבים שבהם עובדים איבדו את פרנסתם לאחר שהעלו פוסט או צייצו נגד מקום עבודתם. ב-CareerBuilder בחנו מהן בדיוק הסיבות שבגינן מחליטים מעסיקים שונים שלא להעסיק עובדים בשל אינפורמציה שלה נחשפו ברשתות החברתיות.

לדוגמה, עובד בבית חולים הדסה עין כרם בירושלים, שהעלה פוסט תמיכה במחבל שניסה לבצע פיגוע דקירה בסמוך לשער שכם, פוסט שבעקבותיו איבד את מקום עבודתו. דוגמה נוספת לכך קיבלנו באחת מרשתות המזון הגדולות, שהחליטה לפטר את אחד מעובדיה אשר התבטא בפייסבוק נגד ערבים.

יותר מ-50 אחוז מהמעסיקים יבחנו את הפרופיל שלכם

על פי המחקר, 54 אחוז מהמעסיקים נתקלו בפוסט או ציוץ שגרמו להם שלא להעסיק את המועמד לתפקיד. זה מתחלק בצורה הבאה:

  • 39 אחוז מהעובדים לא התקבלו בגלל שפרסמו תמונה, וידאו או אינפורמציה בלתי הולמים או פרובוקטיביים
  • student-849825_64038 אחוז לא התקבלו פרסמו תמונה או וידאו שבהם הם נראים שותים או משתמשים בסמים
  • 32 אחוז לא התקבלו לאחר שפרסמו הערות מפלות הקשורות לגזע, מין או דת
  • 30 אחוז כתבו נגד מקום העבודה הקודם שלהם או על חבר/ה לעבודה
  • 27 אחוז שיקרו בקורות החיים שלהם
  • 27 אחוז לא התקבלו בשל מיומנויות תקשורתיות דלות
  • 22 אחוז לא התקבלו לאחר שהמעסיק לא היו מרוצה מהכינוי שלהם ברשתות החברתיות

יש לציין שרוב המעסיקים לא יסתפקו בחיפוש רק ברשתות החברתיות, אלא יבצעו חיפושים גם במנוע החיפוש הגדול בעולם Google, שם ינסו לדלות עליכם מידע עוד בטרם תגיעו לראיון העבודה. לכן, חשוב עד מאוד שתהיו “נקיים” מבחינת Google, וגם אם לא, תמיד אפשר לטפל בכך על ידי ניהול מוניטין באינטרנט.”לרוב העובדים יש נוכחות אינטרנטית כלשהי”, ציינה רוזמרי הפנר, העומדת בראש מחלקת כח אדם ב-CareerBuilder. “זה הכרחי, כי יותר מחצי מהמעסיקים לא יעסיקו עובד ללא נוכחות אינטרנטית. לכן, אנשים המחפשים עבודה צריכים להשקיע יתר בפרופיל שלהם ולהימנע מאינפורמציה שעלולה לפגוע בהם בעתיד”.

טכנופוביים? אתם לא רצויים

ומה בנוגע לטכנופוביים, או כאלה שפשוט לא רוצים שום נוכחות ברשתות החברתיות? זכותם המלאה, כמובן, אך מסתבר שמצבם לא משהו. לפחות על פי סקר נוסף שערכו ב-CareerBuilder.

מסתבר ש-57 אחוז מהמעסיקים כלל לא יראיינו עובד פוטנציאלי עליו לא הצליחו למצוא שום מידע באינטרנט. ישנן שתי סיבות עיקריות לכך; האם העובד מסתיר משהו אולי שאולי הוא טכנופוב?

למעסיקים כיום חשוב עד מאוד שלעובד תהיה גישה טכנולוגית מסוימת. אף אחד לא מצפה מכם לתכנת או לנסח קודם, אך כן לשלוח מייל בצורה מקצועית.

יותר מ-50 אחוז מהמעסיקים ממשיכים לעקוב אחרי העובדים שלהם ברשת

התקבלתם לעבודה? מזל טוב, אבל זה לא אומר שאתם בטוחים. על פי CareerBuilder, יותר מ-50 אחוז מהמעסיקים ממשיכים לעקוב אחר עובדיהם גם לאחר שקיבלו אותם לעבודה; 34 אחוז מתוכם גילו תוכן פוגעני, שהוביל אותם לנזוף או לפטר עובד.

הרשתות החברתיות שינו את חיינו מקצה לקצה, לטובה ולרעה, אך למרות זאת, אסור לחשוש משימוש בהן. להיפך. אך כדאי לעשות זאת בחכמה ובאחריות רבה.

לסיום, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור הן על פרופיל אינטרנטי נקי ומכובד והן על מקום העבודה שלכם:

  • דעו את גישת מקום העבודה שלכם לרשתות החברתיות
  • תמיד תהיו זהירים כשאתם מעלים פוסט או שולחים מייל
  • השתמשו בכפתור ה”לייק” באחריות רבה. לייק לפוסט, תגובה לפוסט או שיתוף פוסט שווים ערך לאישור הפוסט על ידכם
  • הפוסטים שלכם – השתקפות של הדמות שלכם
  • תמיד תשתמשו בשפה נאותה ואל תקללו

 

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד

צוות האתר של איברנד מביא לכם משתמשי האתר את כל המידע על ניהול מוניטין באינטרנט: מגמות, מחקרים, נתונים מעניינים ועוד. כמי שהיו הראשונים בתחום בישראל, אנו מתעדכנים כל העת בחידושים בתחום ניהול המוניטין לאנשים ולעסקים בתוצאות החיפוש.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Button