למה גוגל + הוא (עדיין) לא הכלי המוביל לשיווק ברשתות חברתיות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

אחרי שנגמרה החגיגה הראשונית סביב הפלוס החדש של גוגל, הגיע הזמן לבדוק את הפרקטיקה – עד כמה הוא באמת יעיל או מחדש משהו מבחינת שיווק ברשתות חברתיות?

בזמן הקצר לקיומה של Google Plus, היו לא מעט אנשים שכבר הכתירו אותה כמתחרה המשמעותית ביותר לפייסבוק, או במילים יותר קיצוניות – Facebook Killer.
השאלה הגדולה שנותרה בעינה, עד כמה יעילה הרשת החדשה למיתוג של עסקים ואנשים המעוניינים לייצר לעצמם אפקט שיווקי, כשם שיצרו בעזרת העמודים והכלים שפייסבוק אפשרה להם.

לאור העובדה שגוגל עדיין לא חשפה את הכלים שלה לעסקים וביקשה מבעלי המותגים להמתין להשקתם לפני שהם פותחים פרופיל ברשת החדשה, נבדוק את הכלים (הפיצ'רים) הקיימים ונראה האם יש בהם משהו שבאמת מחדש או מועיל לנו:

המעגלים (Circles)

  • מה זה: דרך לסיווג אנשי הקשר בפרופיל, המקלה על שיתוף התוכן עם האנשים "הנכונים" לו, ולהמנע ומשיתופו עם הקהל הלא נכון.
  • למה זה דומה: הכלי לא דומה לשום דבר שהיה עד עכשיו בפייסבוק, טוויטר או לינקדאין
  • תועלת לשיווק – גבוהה: במידה ותארגנו את הקשרים האישיים שלכם בין המעגלים בצורה נכונה, תוכלו להפיק מכך תועלת. חלוקת התוכן והפרדת התוכן האישי והמקצועי ותחומי העניין של האנשים במעגלים שלכם, תמצב אתכם כמקור אמין לתכנים אשר אתם משתפים – כמובן שהם גם צריכים להיות תכנים איכותיים.

ניצוצות (Sparks)

  • מה זה: פידים בנושאים מוגדרים, המבוססים על המנוע של גוגל.
  • למה זה דומה: לרשימות של טוויטר, אך ללא יכולת להגדיר רשימת מקורות קבועה
  • תועלת לשיווק – בינונית: הניצוצות פועלים כמקור טוב של תכנים לשיתוף עבור המעגלים שלך, אך הם היו יעילים ומשמעותיים יותר, אם בפרופיל היו רואים אילו ניצוצות שואב כל משתמש

זולות (Hangouts)

  • מה זה: הזולות הן בעצם שיחות וידיאו קבוצתיות של עד 10 אנשים
  • למה זה דומה: למוצר שמפתחים יחד סקייפ ופייסבוק
  • תועלת לשיווק – בינונית: דרך מצוינת לקיום מפגשים קטנים לסיעור מוחות או פגישות לקוחות ואפילו הדרכות. התגובה המהירה של פייסבוק-סקייפ לפיצ'ר הזה, גורמת לנו להטיל ספק ביתרונות השיווקיים לזולות על פני המתחרות

 

 

פטפטת (Chat)

  • מה זה: תוכנת צ'אט מסרים מידיים לסמארטפון
  • למה זה דומה: צ'אט בפייסבוק עם חברים
  • תועלת למיתוג – נמוכה: נועד ליצירת קשר עם אנשים שאנו כבר בקשר איתם, לכן התועלת המיתוגית שלו נמוכה

סיכום:

המדיה החברתית אמנם מתבססת על תוכן ומידיות, ולפלוס יש הרבה משניהם, אך נראה שבעיקר מול אנשים שכבר הכרתם מראש והוא איננו מיועד להרחבת מעגל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. בקרוב גוגל ישיקו את הכלים החדשים שלהם לעסקים ונקווה שיהיו להם מספיק חידושים איכותיים לספק לנו.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button