למה חשוב לרשום סימן מסחר לצורך שמירה על המוניטין באינטרנט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
איברנד - סימן מסחר

סימני המסחר של המותגים הגדולים בעולם ידועים כמעט לכולם: קוקה קולה, מרצדס וכמובן גם חברות טכנולוגיה כמו גוגל, פייסבוק ואפל. אולם, לא רק לתאגידי הענק משתלם לרשום סימן מסחר (טריידמרק), אלא גם לחברות קטנות יותר ולעסקים צנועים יותר.

eBrand, שעוסקת בניהול מוניטין באינטרנט (אבל לא רק), רשמה באמצעות עו"ד אורלי ספיר סחייק סימן מסחר (338768) וקיבלה בחודש מאי אישור מרשם הפטנטים במשרד המשפטים.

השירותים שנרשמו כסימן מסחר: שירותי ניהול מוניטין לעסקים וליחידים, יחסי ציבור באינטרנט לעסקים, שירותי אופטימיזציה של תוצאות חיפוש, הסרת כתבות שליליות מדפדפני אינטרנט, מחיקת כתבות מאתרי חדשות, דחיקת אזכורים שליליים לעסקים וליחידים, שיווק ברשתות חברתיות, פרסום ממומן וניהול חוות דעת לעסקים.

איברנד - סימן מסחר

אם אתם מתלבטים אם לרשום סימן מסחר עבור העסק שלכם, הנה 4 סיבות מדוע כדאי לעשות זאת:

1. למנוע הפרה של זכויות יוצרים

הפרת סימני מסחר מקוונים הופכת נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות. על מנת לשמור על המוניטין שלכם, חשוב לבדל את המותג ושלא יעתיקו את כולו או חלקים ממנו. שימוש בלתי מורשה בסימן מסחר מקוון מהווה הפרה.

לעיתים יכולים לצוץ קשיים באכיפה, כיוון שההגנה על סימני מסחר תלויה בחוקים של המדינה בה נעשית ההפרה, בעוד שהאינטרנט הוא בינלאומי. גם על קושי זה ניתן להתגבר, אך כל זאת בתנאי שיש לכם סימן מסחר רשום.

 

איברנד - סימן מסחר

2. הגנה על שם הדומיין

מצאתם שם דומיין מגניב ופנוי עבור העסק שלכם, אך האם ניתן להשתמש בשם הדומיין כסימן מסחרי? בעוד שרכישת שם דומיין פירושה כי צד שלישי אינו יכול להשתמש בו כדומיין לאתר שלו, זה לא אומר שיש לכם את הזכות האוטומטית להשתמש בשם הדומיין כסימן מסחר.

על מנת להגן על הדומיין שלכם כסימן מסחר ולקבל את הזכות לתבוע במקרה של הפרה, עליכם לרשום את הדומיין עצמו כסימן מסחר.

 

איברנד - סימן מסחר

3. שמירה על המוניטין ברשתות חברתיות

הפרות רבות מתרחשות ברשתות החברתיות ולאו דווקא במסגרת אתר הבית שלכם. האפשרויות לאכיפת סימן מסחר יכולות להיות מורכבות ברשתות חברתיות, שם קיימים משתמשים אנונימיים רבים, אך תנאי השימוש של רוב הפלטפורמות אוסרים על הפרת סימני מסחר ובמקרים כאלה ניתן לדווח על ההפרה והעניין מטופל בתוך זמן קצר.

 

איברנד - סימן מסחר

4. שמירה על המוניטין ב-Google Ads

עסקים רבים משקיעים סכומים ומשאבים גדולים בפרסום כדי להגדיל את נפח פעילות האתר וכן למכור מוצרים או שירותים. צד שלישי עלול לבצע שימוש לרעה  במודעות של מוצרים או של שירותים ולפגוע במוניטין שלכם.

אם אתם הבעלים של סימן המסחר אתם יכולים לדווח על כך לגוגל, גם כאשר מדובר על הפרה ב-Google Ads, כלי המודעות של ענקית הטכנולוגיה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button