מחקר חדש מגלה את היתרונות העצומים של ניהול GOOGLE MY BUSINESS

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

יש משפט ידוע שאומר כי חיים ומוות ביד הלשון. בעלי עסקים רבים בימינו יודעים שהם יכולים להצליח או עלולים להיכשל בעקבות ביקורות שנכתבו עליהם ברשת. הרי כשהלקוחות שלהם מחפשים אותם בגוגל או בפלטפורמות אחרות, הם יראו את הדירוג של בית העסק – דבר שישפיע על ההחלטה אם לפנות אליו או לפנות למתחרה.

בעבר, לקוחות חיפשו המלצות מחברים, בני משפחה ומכרים. כיום, הם פשוט פונים לגוגל, לאתרים נוספים ולרשתות החברתיות. שם הם יכולים למצוא המון חוות דעת – חיוביות ושליליות – ואולי אפילו שיימינג קשה שיכול להרוס מוניטין שלם של בית עסק.

להיחשף מאות פעמים בחודש בפני לקוחות

מחקר חדש שבחן 45 אלף עסקים מקומיים גילה כיצד הלקוחות השונים פועלים באינטרקציה עם Google My Business. מהמחקר עולים כמה נתונים שכדאי לכל בעל עסק להכיר. בין השאר, המחקר גילה כי העסק הממוצע עולה יותר מאלף פעמים בחודש בגוגל – כ-33 פעמים ביום. משמעות הדבר היא שיש לכל עסק כאלף הזדמנויות בחודש להשאיר רושם חיובי על הלקוחות הפוטנציאלים שלו, וכך להרחיב את מעגל לקוחותיו.

ב-84% מהפעמים, בתי העסק עולים במהלך חיפוש על פי קטגוריות עסקיות, ולא על פי שם העסק. למעשה, המחקר מוכיח שיש לכל עסק מאות הזדמנויות בחודש להציג את עצמו ללקוחות שככל הנראה עדיין לא מכירים אותו.

Search-and-Maps-per-Google-My-Business-listing-proportions-1

היחס בין מספר הפעמים שעסקים עולים בחיפוש רגיל בגוגל (75%), לעומת חיפוש במפות גוגל (25%), על פי המחקר

אם הנתונים האלה עדיין לא שכנעו אתכם להשקיע בנראות שלכם ב-Google My Business, כדאי לדעת גם שבממוצע, כל עסק זוכה ל-59 פעולות שונות בחודש מצד לקוחות שמצאו אותם במנוע החיפוש הפופולרי. פירוש הדבר ש-5% מהאנשים שראו את הפרופיל של העסק ב-Google My Business התקשרו אליו, הגיעו לאתר שלו או ביקשו הוראות הגעה אליו.

אם הנתון הזה נראה לכם נמוך, כדאי לדעת שמדובר בעליה של 25% מנתוני שנת 2017, ולא נראה שהמגמה הזאת צפויה להשתנות בקרוב.

המחקר גילה עוד כמה נתונים שיכולים לעזור לכם לקדם את העסק שלכם ברשת. כך לדוגמא עולה מהמחקר כי יותר תמונות של העסק ב-Google My Business מעלה את כמות הצפיות של גולשים.

עליה במספר השיחות והכניסות לאתרים

עוד עולה מהמחקר כי כאשר משווים את הנתונים של Google My Business בין השנים 2017 ו-2018, מספר החיפושים הישירים עלה ב-38% ובמקביל ישנה עליה של שישה אחוזים במספר החיפושים הלא ישירים, בהם מתגלים לגולש עסקים שונים שייתכן כי לא הכיר אותם לפני כן.

בעלי עסקים שונים שנעזרים ב-Google My Business נהנו מעליה של ב-29% בכניסה לאתרים שלהם לעומת השנה שעברה, והם קיבלו 22% יותר שיחות. הנתונים האלה מתורגמים להרחבת מעגל הלקוחות ולעלייה בהכנסות.

 

Customer-actions-per-Google-My-Business-listing-proportionהפעולות שגולשים נקטו ב-google my business. הרוב מבקרים באתר

המחקר לא משאיר מקום לספק: בעל עסק שרוצה ליהנות מעלייה במספר הלקוחות שפונים או מגיעים אליו, חייב לנהל את הנראות שלו ברשת גם באמצעות Google My Business, וגם באתרי הדירוג השונים כגון Easy, זאפ ועוד.

ניהול נכון של המשאבים הדיגיטליים יכולים להגביר את החשיפה החיובית ברשת, להגדיל את מספר הלקוחות הפונים ולהציב את בית העסק מעל המתחרים שלו. הנתונים מראים שהמגמה הזאת לא צפויה להשתנות, ולכן בכל פעם שחושבים על שיווק – אסור לשכוח גם את מקומו של Google My Business ואת היתרונות שהוא יכול להעניק לעסק. חיים ומוות ביד הלשון, ולכם בשנת 2019 יש כבר את היכולת לרתום את הלשון הזאת, או הביקורות והנראות שלכם ברשת, כדי להגדיל את ההכנסות שלכם.

מאור קפלנסקי

מאור קפלנסקי

עיתונאי לשעבר, בלוגר, יועץ, מרצה ומשווק אינטרנטי שזכה להכרה מקומית ובינלאומית בתחום המיתוג האישי וניהול המוניטין באינטרנט. מנכ”ל ומייסד eBrand – ניהול מוניטין באינטרנט. בנוסף לניהול eBrand משנת 2008 והובלת מאות פרויקטים מוצלחים, קפלנסקי מעביר הרצאות בנושא ניהול מוניטין באינטרנט לחברות, ארגונים, בעלי עסקים ועוד.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

eBrand בפייסבוק

Call Now Buttonחייגו עכשיו | Call Now