חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיתוג באינטרנט – למי הוא מיועד ואיך עושים זאת?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
איברנד - מיתוג באינטרנט

בשנים האחרונות יש יותר ויותר מתחרים על הזמן הפנוי שלנו. סדרות, סרטים, ספרים, אקטואליה ותוכניות טלוויזיה הם רק חלק מהאפשרויות שאפשר לצרוך בתרבות הפנאי. בין לבין אנחנו גוללים בפידים של האפליקציות השונות ומקדישים שנייה או שתיים כדי להחליט אם האייטם שווה את הזמן שלנו.

בשל כך, מיתוג באינטרנט, לאדם או לעסק, צריך למשוך את העין ולהתבצע בצורה נכונה. האינטרנט הוא מדיום המכיל מגוון רחב של סוגי תוכן ולכן צריך לדעת להשתמש בכל אחד מהם בתבונה על מנת לבדל את המותג שלכם מכל השאר. נניח שיש לכם מותג חדש ואתם רוצים לתפוס נוכחות בתוצאות החיפוש של Google על מנת להגיע ללקוחות פוטנציאליים. איך עושים את זה?

מבחן Google

במקצועות רבים, השם שלכם הוא גם שם המותג. עורכי דין, רופאים, סוכני ביטוח, רואי חשבון ובעלי מקצעות נוספים ממתגים את עצמם בתור שם העסק. לכן, חיפוש של השם ב-Google מוביל גם אל העסק. אחת המטרות של מיתוג באינטרנט היא ליצור בידול של שם המותג שלכם.

לדוגמה, אם השם לא מבודל, כמו עורך דין אברהם כהן, סביר להניח שיש כמות רבה של עורכי דין בשם הזה. במצב כזה כדאי לחשוב מה מבדל אתכם מהשאר. "עורך דין לענייני משפחה אברהם כהן" יעזור ללקוחות למצוא אתכם בצורה טובה יותר.

עורך דין אברהם כהן מפה
על המפה: עו"ד אברהם כהן באיזור המרכז

"לכלכו עליי"

באופן טבעי, קיים רצון לשלוט בכמה שיותר תוצאות חיפוש ב-Google ושתהיינה חיוביות. אולם, לעיתים תקלידו את שם המותג ותגלו כי צצו אזכורים שליליים לא מחמיאים, בלשון המעטה. כאן נכנס תחום ניהול מוניטין באינטרנט. קיימת אפשרות של מחיקת אזכוריים שליליים, אך במקרים רבים האסטרטגיה של דחיקת אזכורים שליליים תקבל עדיפות.

יצירת תוכן חיובי ומקורי גורם ברוב המקרים לנוכחות טובה ולשליטה מירבית על תוצאות החיפוש. לשם כך יש לפעול במספר מישורים במקביל ולדעת לחלק את התוכן בצורה נכונה, לכל כלי ופלטפורמה שמתאימים לאותה פעילות. את התוצאות אפשר לראות לעיתים באופן מיידי, אך הפעילות הטובה ביותר נמשכת לאורך זמן וזוכה למעקב צמוד בעזרת כלים מתקדמים. 

למי מיועד מיתוג באינטרנט?

בגדול – לכל אחד ואחת. נוכחות אינטרנטית יכולה להועיל גם בלי שאתם יודעים זאת. זה יכול להיות ביצירת רושם טוב על מעסיק שמחפש את השם שלכם ב-Google או על כל אחד אחר. המטרה היא למתג אתכם תחת התחום המקצועי שלכם. הנוכחות תיקבע במידה רבה על ידי התוכן שיפורסם, טקסטואלי וחזותי.

בעזרת ארגז כלים מקוון אפשר לשלוט במידה רבה בנוכחות שלכם או של העסק שלכם ברשת ולשרת על ידי כך את האינטרסים שלכם. התחרות בשוק הופכת לקשה יותר וקיים צורך אמיתי ליצור לבעל מקצוע מיתוג מוצלח כדי לבדל אותו מאחרים ולהבליט את יתרונותיו.

המטרה היא למתג אתכם תחת התחום המקצועי שלכם. הנוכחות תיקבע במידה רבה על ידי התוכן שיפורסם, טקסטואלי וחזותי

אז איך עושים את זה?

ראשית, מגדירים את המטרות של הקמפיין וקובעים מהו טווח הזמן להשגת המטרות. מגדירים את המיתוג האישי של הלקוח על פי תחומו המקצועי (עורך דין, מורה ליוגה וכו'). לאחר מכן מגדירים את קהל היעד וממפים את המתחרים העיקריים.

לאחר שהבנו את זה, ניגש לבחון מהו התוכן הדרוש ואילו אייטמים יועילו להצלחת הקמפיין. בשלב הביצוע יוקמו אתר או מספר אתרים, ייפתחו פרופילים ממותגים בפלטפורמות שונות וייקבע באיזה אופן יתחלק התוכן בכל אחד מהם. במהלך כל הפעילות מתבצע מעקב וניתוח בעזרת כלים שונים, על מנת להיות עם האצבע על הדופק ולייעל את הפעילות ככל שניתן.

מיתוג באינטרנט ב-2022

הבנו כבר קודם כי מיתוג באינטרנט ב-2022 שונה ממיתוג באינטרנט ב-2012 ואפילו ממה שהיה ב-2016. רשתות חברתיות ממשיכות להכתיב את הטון בכל הקשור לאמצעים מהם אנשים שואבים אינפורמציה. כפי שהזכרנו, יש המון תוכן לצרוך והזמן של האנשים מוגבל. טקסט רהוט ומפורט של 2,000 מילה יכול להתאים למיתוג מסוים, אבל חשוב לזכור שב-2022 אנשים מעדיפים סרטונים קצרים (דוגמת Reels) באינסטגרם, בפייסבוק, בטוויטר ובטיקטוק.

לסיכום, קיימים קווים כלליים דומים עבור מיתוג באינטרנט לכל אחד ואחת, אך חשוב לבדוק באופן פרטני את הצרכים ומשם לגזור את האסטרטגיה הנכונה. התחום דינמי ומשתנה כל הזמן ולכן הניסיון בו קריטי להצלחה.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button