ניהול מוניטין לעורכי דין

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
איברנד - ניהול מוניטין לעורכי דין
תוכן עניינים

עורכי דין, מתוקף תפקידם והמקצוע שלהם, נדרשים להגן על שמו הטוב של אדם באמצעים משפטיים. חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק איסור לשון הרע עוסקים בין היתר בגבולות של מה מותר ומה אסור לכתוב או להגיד על אדם.

אבל מה קורה במצב בו המוניטין של עורך או עורכת הדין עצמם נפגע, ולא המוניטין של הלקוח? לא תמיד מדובר בעניין אותו אפשר לפתור ברמה המשפטית. אולם, לא תמיד מדובר במוניטין פגוע שיש לשקם, אלא בבניית מותג על ידי ניהול מוניטין באינטרנט בצורה מושכלת, גם אם אין תוצאות שליליות בחיפוש Google.

תחום עריכת הדין בישראל גדל משנה לשנה וכל העת נוספים אליו אנשי מקצוע חדשים, שזקוקים לבניית המוניטין שלהם מאפס ולניהול מוניטין לאחר מכן. הניסיון ארוך השנים שלנו ב-eBrand מלמד כי כל עורך דין, בין אם הוא עם ותק של 30 שנה ובין אם עבר זה עתה את בחינות הלשכה, זקוק לניהול מוניטין באינטרנט.

ניהול מוניטין: למה צריך את זה?

לפני שנסביר בפירוט על ניהול מוניטין לעורכי דין, חשוב להבין מהו ניהול מוניטין באינטרנט. Google הפך כבר מזמן לשם נרדף לחיפוש באינטרנט. מי שמקיש שם של עסק או של אדם ב-Google מקבל רשימה של תוצאות חיפוש המתפרסות על פני עמודים רבים. לעיתים התוצאות רלוונטיות לביטוי החיפוש ולעיתים כלל לא.

מחקרים רבים מראים כי רוב הגולשים מסתפקים במבט על העמוד הראשון של תוצאות החיפוש ולפעמים עוברים גם לעמוד השני. המשמעות: המוניטין שלכם ייקבע במידה רבה על ידי הרושם הראשוני שנוצר משיטוט מהיר בדף הראשון של תוצאות החיפוש ב-Google, ולכן חשוב שהתוצאות בו יהיו בעלות אופי חיובי ולא שלילי.

ניהול מוניטין לעורכי דין: למה צריך את זה?

בדומה לניהול מוניטין לרופאים, גם עורכי דין זקוקים לניהול מוניטין. עורך דין צעיר וחדש שואף ליצור נוכחות בולטת באינטרנט על מנת להגיע ללקוחות חדשים וגם על מנת לקבל הכרה בקרב הקולגות שלו.

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בישראל יש כיום כ-70 אלף עורכי דין. בנוסף, פורסם כי יש כ-786 עורכי דין על כל 100 אלף תושבים, יחס מהגבוהים בעולם – מה שמחדד עוד יותר את הצורך לבלוט ולייצר רושם ראשוני מצוין. מבחינה אסטרטגית, אופן ניהול המוניטין ייקבע על פי התחום בו עוסק עורך הדין. עורך דין פלילי, לדוגמה, יהיה זקוק לעולם תוכן שונה מעורך דין שעוסק בנזיקין. תוצאות החיפוש ייקבעו במידה רבה על ידי ההשלמה האוטומטית של Google, שמציע למשתמשים אפשרויות פופולריות של ביטויי חיפוש.

איברנד - תוצאות חיפוש

נקודה חשובה נוספת: בניגוד למקצועות אחרים, שמו עורך הדין הוא גם שם המשרד בלא מעט מקרים. כלומר, אם יש אזכור שלילי על שמו של עורך הדין, פעמים רבות יוכתם גם שם המשרד, גם אם עובדים בו עורכי דין אחרים שלא דבק בהם רבב.

מה עושים אם יש אזכור שלילי?

אז היכן יכולים להופיע אזכורים שליליים אצל עורכי דין?

  • אתרי חדשות – כל מידע שלילי שמתפרסם על אודות עורך דין ועלול להכתים את שמו ולהבריח לקוחות.
  • אתרים משפטיים – קיימים אתרים רבים שמפרסים פסקי דין. ברובם המידע יהיה אינפורמטיבי.
  • אתרי חוות דעת – אנשים שזקוקים לייצוג מחפשים עו"ד באינטרנט, ומושפעים מביקורות של אחרים.
  • רשתות חברתיות – כיום כל גולש הוא סוג של עיתונאי. פוסט ויראלי נגד עורך דין עלול לגרום נזק תדמיתי.

אז מה עושים? על קצה המזלג: מנסים לדחוק את האזכורים השליליים על ידי החדרת תכנים חיוביים תחת שם המותג, מתזמנים בצורה נכונה פרסומים הקשורים בשם המותג, מעודדים לקוחות מרוצים לפרסם חוות דעת חיובית, משתמשים במקומות אסטרטגיים ומקודמים ב-Google ובמידת הצורך פונים לבעלי אתרים בהם מופיעים האזכורים השליליים. זה המקום להדגיש כי ניהול מוניטין לעורכי דין ב-eBrand מותאם אישית לכל לקוח, לפי צרכיו, תחום ההתמחות והבעיה הנקודתית שקיימת באינטרנט ונדרש לטפל בה.

איברנד - ניהול מוניטין לעורכי דין

מה מבצעים אחרי פעילות ניהול מוניטין?

פעילות ניהול מוניטין לעורכי דין היא חשובה, אך לא מדובר ב"זבנג וגמרנו". אחרי פעילות ראשונית, כדאי לעקוב אחרי שם המותג באופן תדיר ולראות את השינויים וההשפעה של הפעולות. בנוסף, יש לעדכן בצורה רציפה את הנכסים שהוקמו על מנת ש-Google יראה כי קיים עדכון שוטף, מה שיעזור להם להישאר רלוונטיים בתוצאות החיפוש.

ניהול מוניטין לעורכי דין: הנתונים

ב"פורבס" התפרסמו נתונים מעניינים הקשורים לניהול מוניטין באופן כללי, אך כמובן שמשפיעים גם על בחירת עו"ד:

  • 84% מהאנשים סומכים על ביקורות ברשת כמו על המלצה אישית.
  • 74% מהאנשים טוענים כי ביקורת חיובית גורמת להם לתת יותר אמון בעסק.
  • כל כוכב נוסף בציון של ביקורת מעלה את הרווחים ב-5 עד 9 אחוזים.
  • כ-50% מהגולשים ברשת שחיפשו את שמם ב-Google מעידים שהתוצאות לא חיוביות.
  • 93% מהגולשים לא מחפשים מעבר לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ב-Google.

ניהול מוניטין לעורכי דין: שאלות ותשובות

ברוב המקרים, כך על פי ניסיוננו העשיר, פעילות ניהול מוניטין עבור עורך דין מוכיחה את עצמה לטווח הארוך יותר מפרסום של מודעות ממומנות, אך יש מקרים שבהם כדאי לבצע שילוב מושכל להקטנת החשיפה למידע שלילי.

באופן עקרוני לא ניתן למחוק ביקורות. במקרה שיש ביקורת פוגענית המכילה לשון הרע או שפה גסה, או שהיא התפרסמה על ידי משתמש פיקטיבי, ניתן לדווח עליה באמצעות כלי הדיווח של Google.

במקרים של שם שאינו מבודל, מומלץ להדגיש את תחום העיסוק. לדוגמה: "מאיר לוי עורך דין דיני עבודה". במקרים מסוימים, כדאי להיעזר בהשלמה האוטומטית של Google, אם היא קיימת.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button