צפו: איך להסיר השלמה של Google מתוצאות החיפוש?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
שליחה במייל
שיתוף ב print
הדפסה

 

פיצ’ר ההשלמה והחיזוי האוטומטיים של גוגל, בדרך תורמים ומסייעים לגולש למצוא את התוצאה המדויקת ביותר לחיפוש שלו. כך נוצר מצב, שגוגל חוזה את המשך המשפט או השאלה, ומציע השלמות בהתאם לתחילת המשפט, על פי חיפושים קודמים שבוצעו בעבר. כלומר, גוגל נשען על החיפושים הקודמים, ומציע לנו השלמת מילים או שאלות לפי פופולריות ונפח נושא החיפוש. כך למשל, ניתן לחפש את “בנימין נתניהו” ומיד גוגל ינסה להשלים, ויציע השלמות וחיזויים כמו “ראש הממשלה”, “פייסבוק”, “טוויטר”, “ויקיפדיה” ועוד.

עם זאת, לעיתים גוגל מציע חיזויים והשלמות שעלולות לפגוע במוניטין של הדמות או החברה המחופשת. כך למשל, אם גולשים רבים יחפשו שם של חברה בצירוף המילה “סלמונלה”, החיזוי האוטומטי יציע בין היתר, את המילה “סלמונלה”. כך גם עם אנשים פרטיים שהיו בכותרות או בחדשות – כאשר ישנו שייך או אזכור כלשהו והגולשים יחפשו את שם האדם בצירוף האזכור, גוגל יבין שהביטוי מחופש רבות ויציע השלמה אוטומטית.

בשנים האחרונות, הגיעו אלינו מספר חברות ואנשים, אשר התלוננו על כך שגוגל מציע לגולשים השלמות וחיזויים לא הולמים או פוגעניים ולא נכונים. יש לכך מספר סיבות:

  1. השלמה בלתי הולמת, למרות שגוגל מבצע סינון למילים ולקללות.
  2. תוכן וחיזוי שפוגעים בפרטיות.
  3. חיזוי או השלמה המהווה לשון הרע.
  4. השלמה שכלל לא קשורה לביטוי המפתח ונוצרה עקב חיפושים של גולשים.

 

כדי לדווח על השלמה או חיזוי לא הולמים או פוגעניים, תוכלו להיעזר בסרטון הבא:

לאחר השלמת הפעולות שמופיעות במדריך, מומלץ להיעזר באיש מקצוע המומחה ובעל ניסיון בהתהלות מול Google, לשם מיצוי התהליכים והאופציות להסרת החיזויים הפוגעניים.

תום רוזנשטרום

תום רוזנשטרום

מנהל פרויקטים ותוכן בעל ניסיון של שנים בכתיבת וביצירת תוכן טקסטואלי, וצילום ועריכה של סרטים. סטודנט לתואר ראשון BA במדעי המדינה ויחסים בינ”ל מטעם האוניברסיטה הפתוחה. כותב ובוחן מספר שנים באתר השוואת המחירים ZAP ובאתר הטכנולוגיה Wisebuy. הצטרף בשנת 2018 לצוות ב-eBrand בתור מנהל תוכן, ולאחר מכן החל לנהל פרויקטים העוסקים בניהול מוניטין ובשיווק דיגיטלי.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

eBrand בפייסבוק

Call Now Button