שימוש באתרים חיצוניים לצורך ניהול מוניטין – מה לא לעשות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה
איברנד - אתרי חדשות

ניהול מוניטין, של אנשים או עסקים, הוא עסק מורכב ועדין. לעיתים קרובות, על מנת לייצר מוניטין חיובי, יש צורך להשתמש בתבונה באתרי חדשות ובאינדקסים. עלינו לעשות זאת בצורה מושכלת כדי לא לגרום עוד יותר נזק לאדם או לעסק וליצור תדמית מלאכותית מדי שלא תמצא חן בעיני Google או בעיני לקוחות פוטנציאליים.

כחלק מפעילות התוכן בקמפיין ניהול המוניטין של הלקוח, מנהלי הפרויקטים והתוכן קובעים ביחד עם הלקוח נושאים רלוונטיים לכתבות, בייחוד כתבות תוכן מקודם, ויוצרים בסופו של דבר תוכן איכותי, התואם סטנדרטים עיתונאיים. בנוסף לכתבות, הצוות עובד במספר זירות במקביל כדי להעלות כמה שיותר תוצאות חיוביות וליצור שליטה תחת שם המותג.

עם זאת, יש מספר פעולות שלא כדאי לבצע ועלולות לגרום נזק ללקוח או לעסק שלו. אנו משתפים כמה מהן מניסיוננו רב השנים.

1. לא לפתוח אתר אינדקס של "צדיקים"

לעיתים צצים ברחבי האינטרנט אתרי אינדקס המרכזים אנשים ובעלי עסקים שיש עליהם שם רק כתבות וביקורות חיוביות. אתר כזה עלול לגרום נזק ולשרת מטרה הפוכה. מדוע?

בדרך כלל קל מאוד להבין שכל מי שמופיע באתר אינדקס שכזה, סובל ממוניטין רע. מספיק להריץ את השם של מספר אנשים כאלה ב-Google ולראות את המכנה המשותף. כנראה שלכל אחד מהם יהיה אזכור שלילי אחד לפחות, ולחלק אזכורים שליליים רבים. אתר כזה נועד "להלבין" אותם, אבל גם עלול להסגיר את הכוונה בצורה שקופה למדי.

2. לא לייצר תוכן ספאמי שמועתק מאתרים אחרים

זכרו כי עדיף תמיד ליצור תוכן מקורי וחדש. האלגוריתם של Google יעריך את זה ובסבירות גבוהה יעדיף את התוכן הזה על פני תכנים אחרים שמתחרים מולכם על הדירוג בתוצאות החיפוש.

מותר כמובן להתבסס על תכנים מאתרים אחרים ועל מקורות מידע. לא צריך להמציא את הגלגל ולכתוב הכל מאפס, אך גם כשכותבים על תוכן קיים, אין לשכפל תוכן כי אז Google צפוי לפגוע אנושות בדירוג האתר בתוצאות החיפוש. יש כמובן גם את ההיבט החוקי של זכויות יוצרים ואיסור על העתקת תכנים.

3. לא לכתוב כמו רובוט

ברחבי האינטרנט יש מדריכי SEO רבים, באנגלית ובעברית, המסבירים כיצד לכתוב כתבה חדשותית או מגזינים בצורה נכונה עבור קידום אורגני מוצלח. אמנם יש טיפים שחשוב להשתמש בהם, כמו שימוש בקישורים נכונים, אבל לא מומלץ (בלשון המעטה) לכתוב כמו רובוט ועל פי נוסחה.

הסיבה היא ש-Google השתכלל עם השנים ויודע להבדיל בין טקסט שימושי ויעיל עבור קוראיו, לבין טקסט שנכתב ב"מעבדה" ונועד אך ורק כדי לקדם את הכתבה בתוצאות החיפוש ולא להביא תועלת.

איברנד - בוט

4. לא להאביס מילות מפתח

חשוב לשלב בכתבה באתר חדשות מילות מפתח או להכניס לאינדקס את המילים שרוצים שאנשים יחפשו ויובילו אל העסק או אל בעליו. עם זאת, קיימת נטייה לשלב מילות מפתח בצפיפות גבוהה מדי בכתבה ולא בצפיפות אופטימלית.

אז מה עושים? בחרו 2-3 מילות מפתח חשובות ושלבו אותן בצורה טבעית בטקסט, גם בתור ציטוטים של מושא הכתבה וגם בתור מידע בפסקאות מקשרות. לפעמים המשפט Less is more יעזור לכם יותר ממתקפה של מילות מפתח.

5. לא לפתוח פרופיל בפלטפורמה לא מתאימה

הרבה פעמים אנו עדים לכך שכדי לשפר את הנוכחות האינטרנטית של הלקוח, פותחים לו כרטיסים או פרופילים בכל מיני אתרים שנראים לא טוב, לא הולמים את כישוריו ולא נראים קשורים אליו בשום אופן. לדוגמה: בכיר בחברה גדולה במשק שנפתח לו פרופיל בפלטפורמה המיועדת להיכרויות או לחילופין בלוג שלא קשור לתחום העיסוק שלו.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button