שרון פרי – 5 טיפים להגנה על תמונות הסלולר שלך

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

מעוניינים לשמור על הפרטיות שלכם? יש בידיכם מידע שתרצו לשמור לעצמכם? מחזיקים בתמונות חושפניות בטלפון הנייד? ההיסטוריה מלמדת כי הפצת התמונות החושפניות של כתבת הספורט, שרון פרי, היא לא מקרה חריג, אלא כי מדובר במגמה עולמית שרק תלך ותתחזק. 

65
תמונת מסך מערוץ 10 – מתוך הבלוג של "המקום הכי חם בגיהנום"

בשנים האחרונות נרשמת עלייה חדה באירועי חדירה לפרטיות, רק בארץ ניתן למנות מספר מפורסמים שכבר איבדו שליטה על המרחב האישי, כמו שרון פרי וענת הראל. נראה כי התופעה הפכה לכלל עולמית, ומהווה מטרד של ממש עבור רבים המשתמשים בטלפונים חכמים.

הפרשה הכי עדכנית בנושא בישראל, היא פרשת שרון פרי. התיק האישי שלה נגנב, כאשר הטלפון הנייד שלה הושאר בפנים. הגנב מצא תמונות חושפניות של כתבת הספורט והפיץ אותן ברשתות חברתיות ובאפליקציות.

כשעתיים לאחר גניבת המכשיר, יצאה פרי עם הודעה לתקשורת בבקשה להסיר את התמונות ולא לסייע בהפצתן. תוך זמן קצר מאוד התמונות כבר הגיעו לאלפי טלפונים ניידים ברחבי הארץ.

מיותר לציין שחלק מספיק גדול מבין אלו שקיבלו את התמונות, לא התייחסו לבקשה והמשיכו בהפצה. המוניטין של שרון פרי נפגע משמעותית, בעקבות האירוע אותו היא בעצמה הגדירה כ"אונס וירטואלי". בעזרת אופטימיזציה לתמונות תחת השם שלה, היא תוכל לדחוק את התמונות החושפניות לעמודים נידחים, לפחות במנועי החיפוש של גוגל.

לרשתות החברתיות, לאפליקציות רבות ולענני אחסון למיניהם, חלק משמעותי בהפצת תמונות פרטיות, תוך חדירה למרחב האישי. ברגע שאדם זר נחשף לתמונות שלכם, הפצתן נמצאת בלחיצת כפתור בלבד, באמצעות כלים כמו: WhatsApp, Facebook, twitter, והרשימה עוד ארוכה.

הגנה על הפרטיות

ברור לכולם שבכדי למנוע מקרים חושפניים, מביכים ופוגעניים, יש להימנע משמירה של תמונות אישיות בטלפון הנייד. מכיוון שבימינו, מדובר בצעד לא ריאלי, החלטנו לגבש עבורכם מספר צעדים חשובים שכן תוכלו לבצע בכדי לשמור על הפרטיות שלכם:

  1. סיסמא על הטלפון – זהו הצעד הבסיסי והפשוט ביותר. במקרה של גניבת טלפון, סיסמא תקשה על הגנב ותמנע ממנו לחדור למרחב האישי. במקרה הרע, סיסמא רק תעכב את הכניסה לטלפון עצמו, חשוב לזכור שכל דקה חשובה במצבים כאלה. כל זמן שתרוויחו יאפשר לכם לנעול כרטיסי אשראי, לשנות סיסמאות ברשתות חברתיות ובחשבונות שונים ואפילו לאתר את הטלפון במקרה של יישום שליטה מרחוק.
  2. אימות דו שלבי – לכל טלפון קיימות הגדרות אבטחה משלו. באפליקציות וברשתות חברתיות גדולות, ניתן לקבוע הגדרות אבטחה מתקדמות, שיקשו ויעכבו עוד יותר את מי שחודר לפרטיות שלכם.
  3. ביטול סנכרון אוטומטי – ביטול אופציה של סנכרון אוטומטי בנייד, תאפשר לכם שליטה מלאה על העברת תמונות ותכנים בין חשבונות של אפליקציות ורשתות חברתיות. שליטה מקסימלית בתכנים אלו תמזער נזקים בעתיד ותסייע לכם לבצע בקרה על הפרטים והתכנים האישיים שלכם.
  4. לקשר לכמה שפחות חשבונות – בהמשך לסעיף הקודם, גם כאשר הסנכרון האוטומטי מבוטל, נסו להימנע מריבוי אפליקציות ומחיבור בין משתמשים שונים. למשל חיבור של אפליקציית התמונות אינסטגרם לרשת החברתית פייסבוק, מאפשר שיתוף ישיר של תמונות מהאינסטגרם לפייסבוק. קשירת קשרים אלו בין חשבונות עלולות להוביל להפצה מהירה יותר של תמונות ותכנים במקרה של גניבת המכשיר האישי.
  5. יישום שליטה מרחוק במקרה של גניבה – ישנם מכשירים שמגיעים באופן אוטומטי עם אפשרות למעקב לוויני על הטלפון. למי שאין את האפשרות הזו, ישנן אפליקציות מעקב ושליטה מרחוק שניתן להוריד, כך שבמקרה של גניבה, תוכלו למצוא את המכשיר האישי באמצעות מיקום שיתקבל אצל טלפון אחר.

החיים האישיים נמצאים בתוך הטלפון של כל אחד ואחת מאיתנו.

הפתרון הטוב ביותר הוא פשוט לא לצלם, קרה ובכל זאת צילמתם? העבירו את התמונות למחשב האישי או מחקו אותן מיד.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button