למה אסור לערבב פרויקט ניהול מוניטין אחד עם פרויקטים אחרים

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

פרויקט של ניהול מוניטין מאופיין בכך שנדרש לפעול בו ביתר רגישות, עדינות וזהירות, ביחס לפרויקטים אחרים של שיווק/פרסום באינטרנט. 

הסיבה העיקרית לכך היא שבדרך כלל מדובר בפרויקט שנועד עבור מישהו שנמצא במצב משברי (לדוגמא: חברה שעברה שיימינג ברשת, או איש עסקים שהסתבך) וזה כשלעצמו מחייב יותר תשומת לב לגבי התכנים שמייצרים בפרויקט, האופן בו הם מוגשים לגולש והיכן הם מופצים. תסכימו איתנו שלשווק ברזי אמבטיה או חופשות נופש זה לא דומה לניהול מוניטין של איש עסקים מכובד.

מעבר לכך, פרויקט ניהול מוניטין באינטרנט, נועד לרוב לתת פתרון עבור צורך תדמיתי ולכן גם אם המטרה היא להגיע ליעד מסוים (לדוגמא: הסרה והדחקת אזכורים שליליים או יצירת נוכחות בתוצאות החיפוש), הרי שהדרך והצורה שבה מגיעים אליו היא מאוד חשובה.

רצון לחסוך או תמחור לא נכון?
לא פעם אנחנו נתקלים במקרים בהם קמפיינים של ניהול מוניטין מתנהלים ללא הקפדה על אותם אלמנטים שמייחדים פרויקטים כאלה מפרויקטים אחרים של שיווק באינטרנט, כשהדבר הבולט בהם הוא שילוב (או יותר נכון "ערבוב") פרויקט ניהול מוניטין עם פרויקט אחר, לדוגמא:
כתבת SEO לצרכי קידום אתר תחת ביטויי מפתח משלבת בתוכה שם איש עסקים שכלל אינו קשור לעסקי ביטוח – וזאת לצורך ניהול מוניטין בלבד

הסיבה העיקרית לצורת עבודה זו היא בעיקר רצון מצד נותן השירות לחסוך בעלויות – של התוכן, של התשתיות, של העבודה. במקרה הטוב, ייתכן וזה נובע מהעובדה כי מלכתחילה התמחור עבור הפרויקט היה נמוך מדי – וזה חייב את הספק לחסוך בעלויות. במקרה הפחות טוב, ייתכן וזה קורה בגלל הרצון של הספק להגדיל את הרווח שלו, על פרויקט שתומחר גבוה.

3 סיבות למה עדיף לנהל מוניטין באינטרנט בצורה אחרת

דיסקרטיות – ברוב המקרים, ניהול מוניטין היא פעולה שהלקוח היה מעדיף לשמור עליה בדיסקרטיות. נכון שאין מנוס מחשיפה, אבל החשיפה צריכה להיות בתוך ה"בית" (לדוגמא אתר בית, פרופיל פייסבוק וכו') וכמה שפחות במקומות חיצוניים ובטח לא במקומות שאינם טבעיים להימצאותו של הלקוח.
הדיסקרטיות נפגעת בצורה קשה במיוחד במצב בו שם הלקוח מופיע באותו אתר/פלטפורמה יחד עם שמות נוספים של להם עושים פרויקטים של ניהול מוניטין.

SEO – ציון הרלוונטיות של Google בתוצאות החיפוש נקבע לפי פרמטרים רבים כשהוא מתייחס לרמת הדומיין (כלומר חוזק וסמכות האתר בה נמצאת תוצאת החיפוש) והן לרמת העמוד עצמו אליו מקשרת התוצאה.
ברגע שמנסים לקדם עמוד תחת ביטוי מותג (לדוגמא שם של בן אדם) הוא חייב להופיע בצורה ממוקדת באותו עמוד וכן חשוב כי כל הדומיין (האתר) יהיה ממוקד על הביטוי (לדוגמא בלוג אישי תחת שמו של הבן אדם). ברגע שהאתר לא מספיק סמכותי ולא ממוקד תחת הביטוי – Google לא ייתן לו ציון רלוונטי גבוה.

המשתמש המשתמש (גולש האינטרנט הממוצע) יגיע לעמודי התוכן של ניהול המוניטין דרך תוצאות החיפוש. ברגע שמערבבים בין פרויקטים, סביר להניח שהגולש יגיע לעמוד שהוא לא כל כך רלוונטי למה שהוא חיפש. מעבר לזה, הוא עלול להיחשף לתוכן לא ממוקד שרק יבלבל אותו יגרום לצאת מהר מהעמוד אליו הגיע. אגב, גם לפרמטר הזה (זמן שהיה בעמוד) יש משקל בציון הרלוונטיות ש- Google מעניק לאותו עמוד. וכך, אם זמן השהיה יהיה נמוך, זה ישפיע לרעה על הציון.

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button