חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניתוח המיתוג האישי באינטרנט של השר דוד אמסלם

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
שליחה במייל
הדפסה

ברכות, יש לנו ממשלה חדשה אחרי שנה וחצי של מסעות בחירות לא נגמרים, והתקרבות מסוכנת אל עבר מערכת בחירות רביעית. עם זאת, הממשלה הגדולה ביותר מאז הקמת המדינה, מביאה לנו מספר חידושים מעניינים, מלבד ראש ממשלה חילופי. אחד החידושים הוא הקמת משרדי שרים חדשים, שלא היו קודם. כך למשל, שר להשכלה גבוהה, שר לקידום קהילתי או שר הסייבר והדיגיטל.

מכיוון שדיגיטל זה התחום שלנו, בחרנו לחקור את הנוכחות האינטרנטית של שר הדיגיטל והסייבר, הלוא הוא דודי אמסלם, מי שכיהן בעבר כשר התקשורת למספר חודשים. במשך מספר ימים בדקנו אילו נכסים ואילו אתרים יש לדודי אמסלם, איך השר מוצג בתוצאות החיפוש, והאם החיקוי שלו בארץ נהדרת ע"י אלי פיניש משפיע על הנוכחות הדיגיטלית שלו.

איפה אתר הבית?

בדומה לרוב חברי הכנסת, גם לשר דודי אמסלם אין אתר אינטרנט משלו. נכון שרוב התקשורת הדיגיטלית של חברי הכנסת ואנשי ציבור עברו לרשתות החברתיות, אך אם מדובר בשר הסייבר והדיגיטל, מן הטעם הפשוט שלאותו שר יהיה אתר כלשהו, אפילו בלוג מעוצב ומתקדם מתקבל. הכרחי ששר שתחת אחריותו נמצאות "רשות החדשות" ו"מיזם ישראל דיגיטלית", יחזיק באתר משלו, ולא רק עמוד באתר הכנסת.

למה האתר יכול לשמש? לדברים ולתכנים שמעט בעייתי לפרסם ברשתות החברתיות, כמו למשל אפשרות ליצירת קשר והשארת פניות מפורטות או בקשות, טפסים שונים, הצגת תכנים מחולקים לנושאים כמו מאמרים או סרטונים או נאומים וברכות, הישגים, הצלחות, ביוגרפיה מפורטת, הרשמה לניוזלטר, אזכורים בתקשורת, הצעות חוק ועוד. 

כמו כן, בפן הטכני, האתר יכול להיסרק ע"י גוגל ולהתברג גבוה בתוצאות החיפוש, זה יכול להיות יתרון אם חס וחלילה יש אזכורים לא מחמיאים, ויתרון נוסף הוא שליטה בתוצאת חיפוש שמדורגת גבוה. 

אתר הבית של ח"כ יואב קיש

אגב, חיפוש קצר מעלה שני חברי כנסת שמחזיקים באתר באופן אישי: ח"כ יואב קיש מהליכוד, ומהצד השני של המפה הפוליטית – ח"כ תמר זנדברג ממר"צ. עם זאת, בשני המקרים מדובר באתרים לא מהודקים ולא עדכניים, ונראה שגם הם צריכים להתחדש קצת עם תוכן או נושאים חדשים. כנראה שסבבי הבחירות גמרו להם את הכוחות לטפל באתרים…

אתר הבית של ח"כ תמר זנדברג
אתר הבית של ח"כ תמר זנדברג

צייצן מקצועי – אבל איפה התייחסות למתקפת ההאקרים?

מה שהתחיל אצל ברק אובמה ב-2008, נמצא בשיא בשנים האחרונות. אנחנו מדברים כמובן על הרשתות החברתיות, כאשר האהובות ביותר על הח"כים הם טוויטר ופייסבוק. בואו נצלול לנתונים:

מבחינת הטוויטר של השר אמסלם, ניתן לראות כי הוא מקפיד לצייץ ציוצים מספר פעמים ביום, בעיקר בנושאי פוליטיקה והתייחסות לתקשורת. לא מצאנו ציוץ אחד בנושאים שעליו מופקד השר – לא דיגיטל, לא סייבר ולא משהו שקשור לכך.

נתון זה יוצא דופן, מכיוון שבשבוע שעבר מאות אתרים ישראלים סבלו מפריצה קשה של איראנים, שהפילו ופרצו לחברת אחסון ישראלית, ובהמשך לכך מערך הסייבר הלאומי הוציא הודעה מיוחדת למתקפה. היכן קולו של השר הממונה? כנראה עסוק בתחילת המשפט של ראש הממשלה… 

הטוויטר של דודי אמסלם

פייסבוק פעיל, תגובות חיוביות

ומה עם הפייסבוק? לכל ח"כ יש פייסבוק שבו הוא כותב פוסטים, מעלה תמונות וסרטונים, ומאפשר לקבל הודעות מאזרחים (להם עונה בד"כ בוט). המצב לא שונה אצל דודי אמסלם. ישנן תמונות וסרטונים, והרבה פוסטים בנושא הפוליטיקה המקומית, כולל התייחסות לנושא המשפטי של ראש הממשלה נתניהו. 

גם כאן, כמו בטוויטר, אין שום אזכור לנושא הסייבר או הדיגיטל, או התייחסות לפריצה שהייתה בשבוע שעבר. מנגד, אנחנו עדים לכך שבמסגרת שידור לייב להחלפת שרים במטה "ישראל דיגיטלית", ישנן תגובות שליליות נוקבות שנותרו ללא מענה. 

נושא התגובות מעניין – לרוב המוחלט של הפוסטים ישנן תגובות חיוביות, ונראה שאין כמעט תגובות שליליות נגד השר. האם צוות המדיה שלו פועל למחיקת תגובות רעות? האם מדובר בבוטים שהליכוד מפעיל כפי שנטען באחד מסבבי הבחירות האחרונים? כמו כן, צוות המדיה של השר מקפיד להגיב לתגובות חיוביות ומעודדות, אך לא לכולן… (למי יש זמן להגיב ל-2000 תגובות?)

הפייסבוק של דודי אמסלם

כרטיס מידע יש, הצהרת בעלות אין

אם תחפשו את הביטוי "דודי אמסלם" ואת הביטוי "דוד אמסלם", תקבלו בצד שמאל של תוצאות החיפוש את אותו כרטיס מידע. גוגל מזהה שמדובר באותו אדם, ולכן מציג את כרטיס המידע, ששואב מידע מויקיפדיה. עם זאת, כנראה שמשהו השתבש בדרך, כי לא מצויין בשורת ה"תפקיד", שאמסלם הוא שר הסייבר והדיגיטל, אלא רק "חבר כנסת מאז 2015".

מכאן, שהחשיבות להצהרת בעלות חשובה. אם לדודי אמסלם או לצוותו הייתה גישה לעריכת הכרטיס, הם יכלו לשלב מידע עדכני ותמונות טובות יותר בכרטיס המידע. גם במקרה הזה, אמסלם לא לבד, ולכל הח"כים שבדקנו אין בעלות על כרטיס המידע (כן, גם ביבי, יאיר לפיד, בני גנץ, ליברמן, איילת שקד ועוד). 

אם הזכרנו את ויקיפדיה מקודם, הרי שהתמונה שמופיעה בתוך הערך לא מקצועית ולא מחמיאה. האם לא נמצאה תמונה יותר טוב מחמיאה וטובה לשר הדיגיטל? מן הראוי שמישהו יעדכן שם את תמונתו של השר אמסלם. מבדיקה שלנו, יש כמה תמונות לא רעות בדף שלו באתר הכנסת.

מושך אש או יש דברים בגו?

סריקה מעמיקה של תוצאות החיפוש של שר הדיגיטל, מציגה כי מלבד עמודי תגיות באתרי החדשות, קיימים גם אזכורים שליליים מאתרי חדשות, שנמצאים בדף השני של תוצאות החיפוש. מכיווון שמדובר באושייה ציבורית מפורסמת ופוליטית, פרמטר העדכניות כאן משחק תפקיד ראשי. כל הכתבות מעודכנות וחדשות יחסית. הרוב הופיעו בשנה הנוכחית, אך יש גם אזכורים שליליים מסוף שנת 2019

מנגד, היתרון של שר או ח"כ הוא, שהם יכולים להוציא הודעה לתקשורת או לפרסם דבר מה, ואתרי החדשות יסקרו במהרה את נאומו או את דבריו, ובכך תוצאות החיפוש ישתנו תוך יום אחד. ראינו את הדבר קורה אצל שר הבריאות הקודם ליצמן, כאשר נודע שהוא חלה בקורונה. תוצאות החיפוש של שמו השתנו ללא היכר תוך 24 שעות, ובמקום לדבר על הטיפול במגפה, כל האתרים סיקרו את מצבו האישי של השר שחלה בקורונה. 

אזכורים שליליים בתוצאות החיפוש של דודי אמסלם

חיזויים והשלמות אוטומטיות

נסו לחפש את הביטוי "דודי אמסלם" או "דוד אמסלם". מה גוגל מנסה לשדך לכם? בעוד שיש כמה השלמות סבירות כמו "פגוש את העיתונות", "פייסבוק" ואפילו "אמיר אוחנה", יש כמה השלמות פחות מחמיאות כמו "אוטיסט" המזכיר את הראיון ברדיו שבו צחק על אוטיסטים, ו"שטינקר". 

אגב, אחת ההשלמות האוטומטיות היא "דודי אמסלם ארץ נהדרת", מה שאומר שכנראה יש ביקוש לצפייה בחיקוי שלו בתכנית. בכל אופן, ההשלמות האוטומטיות שלו מכילות השלמות הולמות, אך גם השלמות פחות הולמות, כמו "יורם לס" (בעקבות המקרה שבו לס טען שהוא לא מבין איך אמסלם מכהן כשר) או "כתב אישום".

או השאירו פרטים ואנו נחזור בהקדם:

מה חדש בבלוג?

ארכיון בלוג

סרטון החודש

כמה זמן אורך ניהול מוניטין?

eBrand בפייסבוק

הניוזלטר שלנו

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

הירשמו עכשיו לניוזלטר "לעזרת השם" של eBrand, ומדי חודש נשלח אליכם מספר עדכונים מעולמות הדיגיטל, ניהול המוניטין, השיווק והמיתוג ברשת. אל תדאגו – לא נחפור ונפוצץ את המייל שלכם, אנחנו בטוחים שהוא גם ככה עמוס…

לעזרת השם - ניוזלטר ניהול מוניטין באינטרנט

להרשמה הכניסו את הפרטים הבאים:

Call Now Button